Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 546 ggr
Between
0

Duscha

Min ponny har väldigt mycket damm lr vad man ska kalla det i ansiktet, mest runt ögonen och det ligger på ögonfransarna och överallt , tror det är därför hon får så mycket klet i öonen, men hur ska jag få bort dammet som?

Kan man duscha huvudet? asså med vatten vet jag ju att de går bra, men med shampoo… de e ju liksom så nära ögonen . Det försvinner inte även om man borstar bort de varje dag :@

[slo]
0

Ptjaa… Om du har ett milt schampoo och ser till att ponnyn inte får det i ögon, öron eller nosen skulle det väl inte vara några problem :)

Mangis
0

Jag brukar ta jätteförsiktigt med Lactacyd på en liten tvättsvamp och dutta runt i ansiktet, sedan sköljer jag jättemycket. Kan dock inte påstå att Mangis uppskattar det.

Thorsson
0

Jag brukar ta min jättemjuka ryktborste och stå där och dra över ögat. För calle sminkar sig hopplöst mycket om ni fattar vad jag menar. ska ta ett kort på honom en gång då han ser ut som han gör. har du naglar så försök att klia försöktigt det fastar undernaglarna men man får bort det och det funkar bättre sedan när man tar ryktborsten (: