Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 12969 ggr
SuperLivis
0

Färg att måla på hästen med?

Hej!

Jag ska vara med i en maskeradhoppning på fredag, och undrar vilken färg man kan "rita" på hästen med? T.ex. hästbaken. Ska skriva en bokstav där. Funkar vattenfärg - kan man lätt tvätta bort det? Har hört att glitterlim funkar? Bokstaven ska vara svart!

Klasselover
0

Vattenfärg :)

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Salish
0

Vattenfärg kan endast funka om hästen är vit och det är väldigt bra vattenfärg. Om det ens fastnar på päls. Det lär rinna av.

YellowKiwi
0

Kanske spray som man hade i håret när man var liten, alltså färg spray?

Em--ma
0

maskerad färg. Sånt vi använder på haloween o.s.v funkar utmärkt!

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

bunnyheart
0

avtryck*

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

Klasselover
0

Vi använde vattenfärg i våran luciashow samt att vi haft det i utbildningen (hästgymnasie) för att lära oss olika ben osv..

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Elshira
2

Om man har en lite bättre vattenfärg (dvs inte de för 29.90) så går det säkert bra.

Annarsa så tror jag maskeradfärg är det bästa! Gå in på BR eler liknande och be dem hjälpa dig att hitta en färg som passar och är ogiftig. Kan ungar ha dem på ansiktet och ev i munnen så kan defenitivt hästar ha det!

Men vattenfärg kan du givetvis prova, kolla bara att de är giftfria (de flesta till barn brukar vara det men inte säkert).

I annat fall så är nog kanske sprayfärg det bästa om ni bara ska ha en färg och skriva med. Men ta bara på det precis innan och tvätta av det direkt efter isf!

Hakuna matata!

Aribigga
1

Jag har målat fux med vanlig vattenfärg funkar bra, lite vatten och mycket färg!

lurvponnyn.vimeddjur.se

Maja
0

Vi skrev med glitterfärg/géle på hästen när min kompis tog studenten och det satt toppenbra. Min kompis hade vunnit den på något tävling någon gång har jag för mig, tror den kommer från Hööks eller något sådant.

SuperLivis
0

Jag skippade färgen - men blev ganska nöjd med min utklädnad ändå! ;) Någon som kan gissa vad jag föreställer..?

Foto av Clara N :)

Aribigga
0

Zorro!

lurvponnyn.vimeddjur.se

bunnyheart
0

Zorro!! Skrattande

/Johanna, http://finanora.blogg.se

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥