Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettfoder
Läst 3809 ggr
imsuchadiva
0

fel foder i säcken - het

Öppnade nya säcken med musli i förrgår grejen var bara att de låg pellets i den.
Hästarna fick endast 2 dl pellets första dagen, och 4 dl andra dagen, 2 dl i dag igen.
Unghästen var sjukt pigg idag, har aldrig varit så.

Verkligen inge kul att de ligger fel mat i säcken man köpt, har ju ingen aning om vad de är som ligger i.
Men om det är något foder med mera krut i, hur fort visar de sig då? Kan de verkligen visa sig på två dagarna när de fått så lite?

Har bara fått lite för att de ska få något krubban och få i sig lite miniraler och sånt..

Zabbio
0

Varför kör du inte tillbaka med säcken?

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Lorita
0

på mitt halvblod visade sig det dagen efter att hon fått havre (krut)

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

kaka1234567
0

Kör tillbacka med säcken

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

imsuchadiva
0

jaha så de kan gå så fort alltså :P

Elshira
0

Finns inte müsli även i peletsform, eller har jag fel…? Eller har du köpt samma müsli förr och det varit hackat? Du behöver ju ändå inte släpa tillbaka hela säcken, bara att ringa och fråga om det ska vara pellets i säcken eller inte.

Det är ju inget som din häst kommer bli direkt sjuk av (i.af inte om du bara ger försiktigt vilket jag antar du gör om hästen inte fått müsli förr), såvida din häst inte haft t.ex fång förr och är känslig eller liknande.

Hakuna matata!

polgara
0

Jag hade nog inte vågat fodra mina hästar med nått som jag inte visste vad det var, har jag köpt müssli så ska det inte vara nått okänt pellets i säcken, sen att müssli innehåller små pelletter oxå är en annan sak

imsuchadiva
0

har kört med den muslin sen snart ett år, så är fel i säcken. Som de står längst upp så har de bara fått lite för att de ska få i sig lite viktiga saker iaf.

Frågan var hur fort en häst kan bli het av "pigg-mat". Om de verkligen kan slå över på någon dag eller om de tar längre tid.
Frågan var alltså inte om man kan byta säcken eller ej.

Elshira
0

#7 Ja om du köpt samma förr så är det ju helt klart fel foder.

Heta blir många hästar av havre (i.af för mycket), men det gäller väll generellt snabb energi. Men det är isf något som syns direkt (dagen efter).

Då är det bara att byta säcken!

Hakuna matata!

Lorita
0

Hästekraft bytte innehåll ett år och la till havre i fodret = att jag slutade ge det men det var svårt att se skillnad och lika kan det vara med ditt foder.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning