Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersajtenifokus
Läst 755 ggr
Anna
0

Upprensning?

Är det bara jag som tycker det börjar bli lite rörigt på Ridsport iFokus med massor av onödiga trådar som håller på i all evighet (inte lekar och sånt alltså, utan mer "Hej vad gör du"-trådar om ni fattar). Kanske skulle vårstädas/rensas upp lite här bland alla trådar?

Blir nog mycket jobb i och för sig, men jag skulle iallafall uppskatta det skarpt.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Mande
0

Håller med. Privat snack kan man väl skicka som p.m! :)

[slo]
0

Hmm… Hur kul hade det varit? Om allt bara ska vara seriöst hästsnack hela tiden tror jag det kommer bli väldans dött här. Men det är upp till mullvadsjägaren med kamrater att avgöra ;)

Anna
0

#2 Det ska vara TILLÅTET att skriva sådana trådar tycker jag, men de behöver ju inte hålla på i all evighet. Kan väl raderas efter en vecka eller nåt, så forumet inte bara fylls på utan hålls lite rent också.

annaattlid.se

[slo]
0

Men ska dom trådar som startas seriöst, men sen råkar spåra ur lite, tas bort också?

bubbelbubbel
0

hm ? vad menar du anna, vilka slags trådar är det du tycker ska tas bort ?

Alex
0

Men det är väl bättre att man fortsätter i gamla trådar än att de tas bort och så skapas det bara nya hela tiden..? Eller? Och de som inte vill läsa såna trådar kan ju bara hoppa över dem. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Cevir
0

Håller med! Dom borde rensas bort!

/ Sara & Casper

bubbelbubbel
0

men VAD är det som ni vill ha bort ? vi kan ju itne ta bort något som en diskussion pågår i ?  ni får väl ta och ge lite konkreta exempel på vad ni vill ha bort ? och en anledning till varför gamla trådar sparas är ju för att nya medlemmar ska kunna komma in och rota loss lite i arkivet så att säga.

gejsa
0

Jag antar att hon menar den sista tråden ang mullvadar. Där var ni duktiga på att prata bort den tråden. Ni har ju redan en tråd ang dialekt. Tror det är dom hon menar. Och det är ju lite tjatigt att läsa så jag läser inte ens dom. *ler*

[slo]
0

nja… Anledningen till att trådar spårar ur är nog för att vissa här inte har "alla hästar hemma" ;) Hihi :P

Alex
0

Jag har inga hästar hemma alls…

Mvh Alex
Värd för Ridsport

emmm
0

Om man inte vill läsa "tramstrådar" så hoppar man över dem tycker jag!

Jag gillar de trådarna, tycker det blir trevligare stämning på forumet om det inte är så himla seriöst heeela tiden.

Anna
0

Hm ja, Gejsa, t.ex den kanske. *ler*

Sedan finns det ju såna som t.ex "vem är inloggad just nu", och så finns det ju säkert hundra olika trådar om att våren är här etc. Räcker det inte med en tråd om våren?

Lite så menar jag.

annaattlid.se

bubbelbubbel
0

för det första var det inte ens en tråd om dialekter, det var en tråd om mitt tråkiga liv i min stad. som sen spårade ut i dialekter. men det är ju så det blir, visst, det kan bli irriterande ibland, men vad sjutton, det blir så, om vi skulle rensa hela tiden, hur roligt hade det blivit ?

Snuttan2
0

Fast arkiven fungerar ju ändå inte som de ska och är så jäkla svåra att leta i och jag tror knappast nya medlemar vill sitta och läsa gamla trådar. Det är ju så även nu att gamla medlemar startar trådar om saker som redan varit, och tur är väll det, annars skulle det aldrig hända något här ju…

Vad som jag tror flera vill ska rensas bort mera är rena chatt-trådar, som alltså handlar noll om häst och bara är ren chattning, sånt som nog inte riktigt är särskilt seriösa disskutioner…

Det skulle inte gå att reglera forumet som så att trådar som ligger under vissa kategorier, de som det chattas mkt under (vilket fortfarande behöver göras mkt klarar, jag röstar fortfarande för mitt Övrigt HÄST och Övrigt EJ Häst för att göra det klarare vart man ska lägga saker)  tas bort efter kortare tid än trådar som placerar under mer "fakta kategorier" där seriösa disskutioner som det iallafall finns potenciellt intesse av att någon någon gång skulle vilja läsa? (haha, lång mening)

gejsa
0

#14# Jo, men det är mest snack om dialekter i den tråden.

bubbelbubbel
0

mjo, får väl se vad vi kan göra åt saken då.

men det är ju ni medlemmar som startar alla trådar om vem som är inloggad, och om våren ect. ta en koll och titta efter då, om det redan finns en gammal tråd om det…?

gejsa
0

Ja, jag bryr mig inte. Man behöver ju inte läsa om man inte vill. Alla ska väl trivas. *ler*

Alex
0

Jag råkar vara en sån som tycker det är kul att diskutera även annat än hästar nån gång ibland med alla trevliga människor här.. Och PM funkar ju inte om man vill vara fler än två i diskussionen.. Men jag kanske är ensam om det? :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Snuttan2
0

Jag föreslår faktiskt inte heller en rensning eller begränsning, jag tror inte det ger en trivsam miljö heller.

Utan tror på att man slänger mer snabbare och att det blri tydligare på vart man ska placera trådarna så att det blir lättare att välja bort de trådar man inte är intresserad utav…

bubbelbubbel
0

jag rensade lite, men sjutton, det är sjukt svårt, för det känns som alla trådar har nån slags betydelse för dom som skrivit den.
men jag tog bort nån tråd som kanske bara handlade om en sak som var då, eller nån atrikel från aftonbladet som ingen kommenterat….

Snuttan2
0

Det är ju omöjligt att rensa på det viset tror jag… Skulle kräva massor med arbete…

Kanske ett rent chattfönster till höger för de som är online på det här forumet eller något vore nått?

bubbelbubbel
0

jag märkte det, därför gav jag upp efter fem trådar typ.

jaa, det kanske det vore, utveckla lite mer…

[slo]
0

Jag har varit med under flera andra forums födelser, och när det börjar bli för mycket regler så blir det också mer cirkulation på medlemmar… Fler försvinner och fler anonyma kommer, och när det går tillräckligt långt (forumet lever på ett namn på sökmotorerna) så är det sällan någon skriver mer än 10 inlägg och sen letar sig vidare.

Kan bara tala för mig själv, men jag är en av dom som kommer försvinna om det ska börjas rensa hejvilt i trådarna…

Snuttan2
0

Ville du att jag skulle utveckla min idé mer, eller menade du på att utveckla sidan mer genom att göra det?

bubbelbubbel
0

hur menar du slo ? rensas hej vilt i trådarna ? hm…

nä snuttan, att du skulle utveckla din idé, vet itne om det är något som skulle kunna gå och genomföra, men jag blev nyfiken på hur du menade :)

[slo]
0

Bubbel, worst case… ;)

bubbelbubbel
0

MÄH, jag fattar inte….Generad jag har kolik, ni får ha överseende med det…:P

Snuttan2
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har nog inte tänkt så mkt, försöker bara komma på idér på hur man skulle kunna tänkas lösa problemet eftersom jag inte heller tycker om att någon ska sitta och plocka och ta bort bland trådarna.

Men vore inte detta sött?

[slo]
0

Jag menar att OM det blir så, att allt "skitsnack" tas bort… Så försvinner nog en hel del medlemmar också ;)

bubbelbubbel
0

aahaa slo, du menar såå, nu fattar jag :)

snuttan, så du menar som ett litet chattfönster vid sidan av,…
ahhaa, jag tror jag fattar nu…
det tråkiga blir ju bara att vem som helst inte kan lägga sig i när dom vill, fast det kanske man kan…..hm..

Alex
0

Håller med slo.. Vet också forum det har blivit så på.. Och många trevliga människor försvunnit mer eller mindre.. Jag är en av dem. ;)

Så vill ni bli av med mig kan det ju vara idé med en sån regel kanske. ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

bubbelbubbel
0

näää, ingen får försvinna härifrån….

lisette
0

jag har bara tid för ett kort svar, så jag återkommer efter jag varit hos läkaren och dessutom fått fundera lite till.

men spontant. det är ett himla jobb att rensa bland trådarna, de ligger fel, finns dubbletter rent av triljetter ibland… ;) det kan vara känsligt om man plockar bort en tråd.

vad vinner vi på att det rensas bland trådarna? de ligger kvar ändå, bara det att ni medlemmar inte ser dom.

hade alla varit noga med att försöka lägga trådarna i rätt kategori så är det lätt för er själv att välja att inte läsa vissa trådar.

kan hålla med om att trådarna spårar ut helt och hållet ibland, men det är roligt tycker jag. man måste tillåta sådant, annars blir forumet jättestelt. men det är ju bra om man kan försöka hålla det till några få trådar så att inte alla är utspårade.

förlora er trevliga medlemmar pga för hårda regler vill vi ju inte. de regler som finns kommer att finnas kvar och förhoppningsvis så behöver vi inte ändra på något.

när jag har fått bredband ska jag försöka strukturera upp alla kategorier mer, flytta inläggen till rätt ställe och stänga vissa. men nu när jag har modem så tänker jag inte göra det jobbet… ;) därför är det JÄTTEVIKTIGT att ni verkligen lägger trådarna rätt, ni besparar oss som jobbar med sajten mkt extra jobb!

kort svar skrev jag, ja ni får ursäkta.

Nicey_och_Smulan
0

#34 Ja…att alla verkligen lägger trådarna rätt det tycker jag är superviktigt!!!! Jag är en ganska ny medlem och vill jag leta i trådarna är det näst intill hopplöst…. Så då kanske jag startar en ny tråd om ett ämne som säkert vart uppe tidigigare…och så måste dte ju få vara….annars skulle det bli trist att bara leta i gamla trådar….

Mande
0

Jag tycker att det är tråkigt när en tråd startar seriöst, & sen börjar en del med sina privata samtal mitt i allihopa. Det blir så rörigt då. Men om nån startar en "icke-häst"-tråd så är det väl OK, för då kan man ju låta bli att läsa den om man inte är intresserad.

Murre_Uddiz
0

När en tråd börjar spåra ur och så, kan väl nån som e ansvarig el vad man ska säga, som Bubbel, Lisette o sv, typ säga till som en varning elr nåt , om den som startat tråden faktiskt säger: jag vill fortsätta min diskution elr vad man nu säger xD

lisette
0

man får nog känna lite själv att en tråd inte ska spåra ut totalt med. det är lite eget ansvar där tycker jag. men visst, det kan vi väl göra.. ;)

Nicey_och_Smulan
0

#36 Jag håller med! Jobbigt när en seriös tråd mynnar ut i ett samtal som bara rör några stycken…

bubbelbubbel
0

nu har islandshästen fått somna in och gått ihop med dom andra raserna, det var inte ens så speciellt aktiv kategori.
dock får ridtravarna vara kvar eftersom det är så starkt ämne.

lisette
0

både jag o bubbel håller på att rensa just nu bland kategorierna och flyttar rundor.

bubbelbubbel
0

yes, vi är superduktiga :D

bubbelbubbel
0

Nu är bilder och filmer en kategori !

Murre_Uddiz
0

Busiga ni e..;)

reddie
0

kämpa på….

bebbe
0

Det finns en tråd som heter "ville bara skriva av mig lite" där kan ju den som vill shatta gå in.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

bubbelbubbel
0

det finns en atrikel som heter så ja bebbe, fast det är bättre att använda off topic om man bara vill babbla av sig :D