Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettstallet
Läst 8633 ggr
ebengtssson
0

sadelkammare

Håller på att bygga min sadelkammera (eller pappa bygger och jag bossar (A))

1. Så vad tycker ni jag (vi) ska köpa in, sadelhängare har vi och några tränshängare
  2. Kan ni lägga upp en bild på din sadelkammare, så man får lite inspiration:)

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

WhoCares-01
0

et medicinskåp(!) =) hjälmkrokar, valiga krokar, en hopfällbar pall =)

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

viktoria91
0

Täckeshängare,både där man kan hänga torra täcken och som man kan hänga upp på tork. Skåp eller hyllor till täcken/schabrak. Medicinspå skulle jag ha ute i stallet vid akut olycka så man slipper fibbla med lås då.

elli-kleo
0

Nått som man kan hänga upp svettiga schabrak på, det saknar jag i vår sadelkammare …

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

bunnyheart
0

hyllor där sköthinkar/ryktlådor, täcken, schabrak och lådor för ex. benskydd, boots m.m

Skoställ där man kan sätta ridstövlar/ridskor m.m . Krokar för hjälmar och ev. västar.

Sen finns det ju mycket mer man kan haGlad.

/Johanna, http://finanora.blogg.se

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

Zadeira
0

Beroende på hur stor sadelkammaren är och framförallt hur många som behöver ha sinsa saker därhade jag velat ha följande:

Sadel/tränshängare.

Garderob till extra täcken, schabrak, lindor mm.

Hyllor med olika lådor, ex stallapotek, putsgrejjor, småsaker, rykthink osv. Hyllor till hjälmar och västar.

Beroende på hur stor sadelkammaren är och hur man har det med andra lösningar är det inte helt dumt att ha ordentliga täckeshängare åt fuktiga täcken tex.

kaka1234567
0

Mycket bra tips

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

lisette
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har ju byggt sadelkammare i sommar. bidrar med lite bilder.

en garderob med uppmärkta lådor är kanonbra. man slipper leta efter saker.

lisette
0

jag har två sadlar, men fyra sadelhängare och en selhängare till tömkörningsgjorden. bra att hänga schabrak och sadelgjordar på. här ser man även hjälmhängarna. kattmat, betfor, kalk och mineraler har jag i de vita lådorna.

lisette
0

utanför har jag fyra lådor med reflexer, borstar och diverse flaskor som man vill ha snabb tillgång till.

lisette
0

öppna

lisette
0

har fyra tränshängare till tränsen, sedan en lång bräda med hängare fästa på den till grimmor, martingal, longerlinor osv. några hängare med bett.

vad som är smart att ha i sadelkammaren är en tavla att skriva på.

bebbe
0

Så fint du har det nuGlad

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

ebengtssson
0

var har du köpt lådorna på nr #8 & #9?

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

AusaBausa
0

#13 de svarta är köpta på Ikea o tror de vita också finns där..

lisette
0

#13 japp, ikealådor. de vita heter sortera och de svarta heter trones.

ebengtssson
0

funderar på den sortera har du den i 37 liter eller 60l?

satilaryttaren.se

lisette
0

två st små och två stora. de små är till kalk och mineraler och de stora betfor och kattmat. en säck betfor får INTE plats i lådan utan ca 3/4 av en betforsäck ryms i den.