Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: utrustningtillbehör
Läst 3356 ggr
halludu
0

Hjälp mig att hitta:

Hejsan!!

Jag skulle behöva hjälp att hitta ett mässingsbett. Ge mig tips på beg. eller nytt!!

Mässingsbett

D-ringar

3-delar

Stl. 8,5

Tacksam för snabba svar!! :)

halludu
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild

halludu
0

putt :(

Elshira
0

8.5 Är ju väldigt svårt att hitta, så jag tro nog tyvärr du får stryka ett av kriterieerna. Globus är de enda jag vet som brukar kunna ha så pass små bett i lite olika varianter. Tredelat egbet går att hitta, men i mässing blir nog tyvärr väldigt svårt.

Kan du inte stryka ett alternativ så leta bland engelska butiker, de brukar kunna ha ganska så stora och mer udda utbud. Söt på "horse, tack, shop" t.ex.

Hakuna matata!

halludu
0

Tack för svaret :) Jo tack, visst är det svårt att hitta men vill så gärna ha detta bett :( kan gå bra med 9 eller 9.5 med..

Elshira
0

#4 Jag brukar faktiskt köra "fuling" och ha "omatchande" saker hemma (har också samma problem som du). Jag rider dessutom med rakt egbet hemma. Men på utställning/tävling så har jag ett tredelat i mässing med vanliga ringar efter som det är då jag rbyr mig om att det mtchar så att säga.

Så jag tycker du ska hitta ett silverfärgat tredelat eggbett att ha hemma, det finns att få tag på! Sedan på tävling så har du ett tredelat med vanliga ringar och i mässing.

Då får du den bra funktionen av egbetet hemma, men kan ändå se snygg ut och matcha på tävling!

Men givetvis kan du fortsätta leta annars, men som sagt - du får nog kika utanför sveriges gränser isf. =)

Hakuna matata!

halludu
0

#5 Jag har redan ett rakt eggbett och ett 3delat eggbett hemma. Men klarar inte av matchningen, dessutom har jag ett till träns. Så måste ha ett bett till :(

halludu
0

Tack! Dock rätt dyrt men men :D