Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 345 ggr
Struten
0

Lektion inför ridprov..

Red lektion igår, tränade sits, fick rida min ridlarare/tränare vad man nu ska kalle henne, men iaf på hennes häst.
Tycker hon är grymmt schysst som lånar ut sin häst och som ställer upp på o ge mej lektioner nu innan jag ska o göra ridprov till gymnasiet, hon tar ju klart betalt men att hon lånar sin privata häst för o ha lektion tycker jag 'r grymmt:)

kom på nå grymmt igår när ja red(grymmt för mej iaf) har alltid trott att jag har jätte dålig balans o har aldrig vetat vart de sitter, har även svårt för vänster varv, men igår när ja longerades o studdsade runt dära upptäckte jag att allt sitter i höger hhöft, jag är typ stel/spänner mig där och har därför svårt att rida i vänster varv eftersom de skjuter mej över på höger sida och får mej att tappa balansen och på så sätt spänna båda benen och typ studdsa en meter upp ur sadeln;P, så nu vet ja iaf vart de sitter kanske lättare o rätta till då;P

kännde mej lite kass endå när jag red för hennes häst är typ grymmt känslig för vikter mm, och där satt jag o skummpa känndes som att ja kvadda hela hästen när min tränare säger"när du ser att han börjar slappna av sitter du i balans" ja tänkte  bara "shit" de var itne allt för offta han såg ut o slappna av, men hon såg nog min miin och bara"men de gör inget han är inte gjord av porslin de är bara så att du själv saka ha bättre koll på när du är i balans"(pustade ut, har typ bara ridit ponny senaste tidden, åren o for runt som en studsboll o hans stora steg)

sen red ja lite utan o va på lina före o efter, gick inte så grymmt bra han är så kännslig, hamna ja i obalans rusa han typ, o hon står där bara"gör halvhalter han rusar igen" o ja kan ju inte säga att de var hanns fel vet ju att de sitter i mej som hon åxå sa"han gör r'ätt om du gör"(typ shiet igen, inget blev typ rätt)

men i slutett så satt hon upp o red lite o hon sa att jag ridit bra att han känndes fin, att han brukar allti bråka massa om nån orutinerad ridit honom, pustade ut lite, men med tanke på att ja ridit typ halva passet på inspänningar (typ när ja tränat sits på linan o efter de åxå)kännde ja mej inte så duktig efterallt, men ja har funderat mykke på passet efter o insett mina fel, ska försöka rätta till dom nästa gång ja rider(söndag) då sku vi köra ett vbanligt dressyrpass och träna mykke hörnpasseringar, halvhalter mm. hoppas att det går bättre då.

**oops, ble lite långt, orkar ni itne läsa allt kanske ni iaf har nå tips på nå övningar man kan göra för att bli mjukare i höft/lår?
hinner rida ca 5 ggr i helg o på måndag sammanlagt om jag orkar innan jag ska  göra ridprovet (på tisdag), så lite tips o så sku itne sitta fel, tack på förhand:)
**

Struten
0

*putt*
läst 17 ggr, ignen som hasr nå förlag på nått man kan göra för o bli mjukare i höften, stretching elle nå sånt?

Mangis
0

Skaffa boken "Ryttare är idrottare" hos SISU… Det tar tid att lära sig kroppskontroll och balans. Jag kan det definitivt inte än!

Struten
0

ok, tack, bara de att ja behöver lite små snabba tips till på tisdag, kanske lite för opptimistiskt att tro att de ska bli nå drastiska förändringar över en helg men ja vill så gärna komma in på de gymnasietOskyldig