Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 354 ggr
bebbe
0

Åh denna väntan

Varje dag när jag går för att hämta posten tänker jag," kanske i dag " men blir alltid lika besviken, inget pass i dag iheller, är ju så nyfiken på hur dom skall se ut, är ni fler med denna längtan?

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Thea
0

Ja, fast jag längtar efter en ny hoppsadel så vi äntligen kan komma igång med hoppträningen. Vi ska iväg till Sharpman på lördag och tiden seeeeeegar sig fram….

*tittar på klockan och konstaterar att det FORTFARANDE är tisdag* 

//I

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

Kiara
0

Nej, inte just nu men så fort jag premierat Kiara ska jag skicka in passet så hon får sin Welsh Partbred stämpel och då kommer jag att vänta på passet (mycket otåligt). Käns lite olustirg att behöva skicka in passet och var utan det ett tag. Jag räkna med jag inte behöver visa det på Knabstrupper riks då Kiara är en liten kändis.

emsems
0

väntar åxå… har väntat sen innan jul.. hur lång tid tar det?? (okänd härst).

LinneaG
0

För mig tog det kanske 1 månad om ens det.
Men jag har ett vbl.

bebbe
0

Mina första skickade jag in i slutet av okt, nu har det gått 3 mån utan att något har hänt.

jen
0

samma här, väntat länge jag med…

gejsa
0

Jag har fått 3 det är ett kvar nu bara.

jo
0

Har väntat på mitt sen oktober-05,skickade en mail till asvh och ifrågasatte vart mina handlingar tagit vägen och hur lång tid en pass hantering tar , fick till svar att dom har så enormt mycket ansökningar just nu så det kan ta upp till flera månader hos dom, man kan också gå in på deras hemsida för att vara säker på att dom fått alla handlingar , där ser man också om passet håller på att göras och även om någon uppgift saknas.

gejsa
0

Hur kan man se det på deras hemsida?

bebbe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I dag fick jag mina första inbetalningskort på DNA testen på hästarna, så nu börjar det hända något.

Linda
0

jo
0

Gå in på asvh.se  där står det sedan hur du letar dig fram för att kunna se om ditt pass håller på att handläggas, givetvis gäller ju detta endast då halvblods hästar, hur dom andra ras föreningarna har det vet jag ej.

gejsa
0

Jaha jag tänkte på min islänning ja. Ponny utan okänd härstamning kommer det att bli.

Kiara
0

Klart att passen går trögt nu, alla tycks ju vara ute i sista minuten med att skaffa pass. Det mesta arbete i med passen är av privatpersoner som har arbeten och det är sådan som görs på fritiden. Jag hoppas det lättar när jag behöver Kiaras stämpel. Men vist måste det vara jobbigt att vänta på pass när man tex ska sälja hästen.

*L*
0

#14 häst folket är sånna ska alltid vara ute i sita minuten ;)

Kiara
0

#15 ja men kostnaden kommer ju ändå, jag spred ut mina pass, nu ingår ju passet i stoavgiften om man reggar det samma år som fölet föds och så får man id-märka och sådant men det gör dom på riksutställningen till reducerat pris, praktiskt bra och enkelt. Om man nu tycker det är enkelt att åka från Göteborg till skara med ett fölFundersam men kul är detSkrattande

*L*
0

#15 ja kul måste det vara för inte åker man för att det är tråkit? :)

Kiara
0

Nej, det blir ett giftHemlis man bara måste åkaOskyldig

Bilden är från andra gången Ametist är i SkaraFlört

jen
0

ametist…   hon är ju bara så sötSkrattande på korten

*L*
0

haha inte måste du åka?

men jag förstår vad du menar