Ryttarlicens
Gäller denna för det året jag betalar in eller från datum till datum?
På islandshästtävlingar så gäller det ett år från det datum som står på licensen.
"Vanliga" hästar vet jag inte tyvärr.
på ponny/häst tävlingar gäller ryttarlicens för året
ex. löser du i mitten av 2011 så gäller den bara 2011 ut
Fotograf av både Ridsport
Http://wickiwallgren.n.nu
Wallix´s Hamstrar

ok tack=) Då tjänar jag inget på att lösa licensen i april då jag ska tävla utan kan lika gärna lösa den i januari?
Varför är det annorlunda på islandshäst? För licensen är väl ändå för ryttaren?
#3 nä det skulle du inte göra, men man kna göra det på ett sätt.
t.ex jag skulle tävla en gång hemma men min ponny blev tyvärr skadad och jag skulle inte tävla något mer det året, så då slapp vi att betala pengar.
så jag skulle nog vänta med att lösa licens tills månaden innan tävling typ :P
Wallix´s Hamstrar

Undrar om jag kan få låna dint råd lite då det är typ samma ämne?
Iallafall, vet ni vad det kostar att förnya en ryttarlicens? Läser runt lite på ridsport.se men det står ju olika priser överallt, fattaer ingenting.. På ett ställe står det 600, ett annat 200.. osv :O Är inte det lite dyrt för att förnya licensen?!
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~
#3 - Vi får inte vara med i Ridsportsförbundet av många anledningar. Vi har ett eget förbund med egna regler och egna licenser.
#5 det finns två typer av licencer som är vanligast på tävlingar
den ena är lokal licens och funkar endast på lokala tävlingar. och kostar 200kr. så på denna kan du endast rida på lokaltävlingar.
sen finns det juniorlicens som gäller från lokal och upp till elit samt internationellt. så på denna licens kan du rida både lokal,reginal och fler tävlingar
Wallix´s Hamstrar

#4 ja det är ju ganska smart att vänta
# 6tack då förstår jag=)
#5 kostar det inte lika mycket att förnya som att göra ett nytt? Typ 900kr i mitt fall=(

Okej.. Vad SJUKT mycket!! Hur kan dom ta så mycket pengar?! Dåligt! Då blir det 200 kr i mitt fall då. Blir ändå mycket pengar med alla "små" avgifter överallt som man ska betala, som till ens egen klubb, förnya licenser överallt (har licens i ponnygalopp oxå..)
Och jag som tävlar kanske max 2 ggr om året!
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~

Ja det är sjukt dyrt…..undrar vart dom pengarna tar vägen… Det finns licenser som kostar 2000kr oxå