fråga ang hur ni sickar saker via posten
jag har fråga
om ni t.ex säljer ett täcke på internet hur sickar ni det sen? som brev eller paket eller något annat typ?
Fotograf av både Ridsport
Http://wickiwallgren.n.nu
Wallix´s Hamstrar
Packar in det och går till posten och frågar vad det kostar att skicka det dit det ska :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
okej, men tänkte typ som om man ska sälja på tradera så måste man ju skriva porto saken. hur vet jag vad det kostar då?
Wallix´s Hamstrar
Kommer inte ihåg hur jag gjorde.. men tror att jag valde ''annat fraktsätt'' och skrev nåt, sen i vanliga texten skrev jag om frakten.
Du kan gå in på postens sida och ta reda på vad det kostar att skicka ett paket.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
okej tack
Wallix´s Hamstrar
jag brukar alltid försöka hitta en kartong att stoppa sakerna i.. vad jag än ska sälja.. sen mäter jag kartongen… längd,bredd å höjd å sen väger de så man får vikten på.. sen går jag int eå schenkers hemsida..(om man har schenker ombud eller den hemsidan man ska skicka med) å där skriver jag in måtten å vikten på.. så står de exakt vad de kommer att kosta att skicka de med de fraktsättet man valt.. jag brukar oftast använda schenker då de är billigast… har sålt en del saker.. :-P
Jag brukar väga det och försöka lista ut hur det lättast är att skicka det, ex i låda eller om det räcker att packa in på annat vis. Antingen går jag till posten och ber att få ett pris, eller så kollar jag på postens hemsida och rknar på ett ungefär.
okej tack
#5 vart hittar du det på deras hemsida? hittar nämligen inte :P
Wallix´s Hamstrar
#7 på schenker..?
går till där de står "privatpersoner" på vänstra sidan å så finns de en till knapp där de står "skicka paket" ¨å där en bit ner skriver du in måtten å vikten så ska du få fram vad de kostar=)..
#8 tack så mycket. det är inte lätt att hitta när man inte vet :P
Wallix´s Hamstrar
#9 hehe nä de är de inte.. men som sagt där hittar du.. jag tycker själv de är jätte smidigt å nä rman väl skickar de så kanman betala de direkt på nätet å skriva ut kvitto å adress å sätta på adressen på kartingen hemme å bara gå in med de å visa dom kvittot så slipper man betala där å skriva adressen där.. jag är ett stort faan av de faktiskt:D
Oj vad illa jag skrev där:-P aja du fattar nog vad de står:P
#10/11 det låter som ett bra sätt.
jag fattar vad du skriver. skriver nämligen lika illa själv hehe…
Wallix´s Hamstrar
#12 de går så när man har bråttom.. nä men som sagt testa de:-D smidigt smidigt..lycka till:-P

skickar man med dhl så kan du gå in på deras servicepoint ställe o hämta gratis kartonger. sedan är det lätt att bara provpacka.
det tar ju förvisso längre tid både med schenker och dhl, men det är ganska smidigt att skicka med dem samt att det är billigare (om man inte ska skicka småsaker, då kan man likaväl ta posten).
täcke skickar du lättast i en vanlig påse som du tejpar ordentligt.