Teknikskydd?
Förut så såg jag någon tråd här inne om skydd som gör så att hästarna typ drar upp benen mer vid hoppning eller liknande.. För att skydden kniper åt på något sätt eller så. Så jag undrar om dessa är s.k teknikskydd?
http://www.hastbiten.se/senskydd-br-bakben-p-81-c-112.aspx
En annan fråga, ni som använder frambenskydd, använder ni alltid bak också? Och isånnfall vilken sorts? Jag är nämligen inne på höga bakbensskydd också, känns som de skyddar bättre..
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~

Vet inte om dme är teknikskydd, maila och fråga. =)
Jag använder alltid bak om jag har fram också. Jag har höga bakbensskydd, hööks terrängskydd är dte och dem är super. =)

#1 Hmm okej, det står i texten "ger bra bakbensteknik vid hoppning." Undrar vad de menar med det?
Jag har ju framskydd i märket "BR" så ville försöka hitta bakskydd i samma märke :)
/Celine
~
~Medrabetare på galopp
vad jag vet finns de bara back teksnik sdydd fram skyddden ska inte finas som teknikskydd alla är likadana.
men omm man köper högre back så är de des som är täknik skydd. Som gör att hästen blir tvingad till att lyffta benen mer . de är et slags tryck som gör ont
.

Ja det är det jag menar, men så dessa skydd är teknikskydd alltså? Kanske ska satsa på ett pa rlåga skydd istället då.
/Celine
~
~Medrabetare på galopp

Alla bakbenskydd är inte teknikskydd! Mina terrängskydd, Davidsskydd elelr back on track damaskerna är inte teknikskydd.