Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterbilderfilmer
Läst 451 ggr
MiaMaria
0

Idag har vi iaf sol! =)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Va ut o plåtade lite på gården i det härliga vårvädret vi äntligen har =) Sol och 0-gradigt i skuggan, jag njuter!! =) Berkar tydligen ska hålla i sig ett tag oxå, fina dgar o kallt på nätterna =)

Första kortet är från motsatt håll från där jag brukar ta, dvs uppe ifrån traktorgaraget. Röda huset i mitten som är bakom björkarna bor jag i.

MiaMaria
0

Närmare huset

reddie
0

Härligt! Här blir det sol i några dagar (enligt aftonbladet)

MiaMaria
0

Och från andra hållet, uppifrån stora vägen. Hatar dom där tallarna som är i vägen för huset, ska ta o gallra där i sommar så dom iaf blir färre. Skönt att de inte är full insyns men det e ju så fult, hade ju kunna planera björk ist för tall iaf…

MiaMaria
0

Och liten beten, här e från traktorgaraget och mot vägen

MiaMaria
0

Och åt andra hållet

MiaMaria
0

Kullen närmast vägen

MiaMaria
0

Och nästa kulle. Ensilage balarna står kvar sen förra sommaren, våran sega arrendator har inte hämtat dom än… Fick stänga runt dom när jag hade hästarna där…

MiaMaria
0

Och åt andra hållet från infarten

emmm
0

Har ni vår där uppe?

Sådär mycket snö hade vi inte ens på vintern! Flört

MiaMaria
0

Och biten som är brevid biten i #5

Anna
0

Oj så härligt. :) Nu är det bara snön som ska försvinna där uppe hos dig innan du har riktig vår. ;)

Här är det mulet och trist idag.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

MiaMaria
0

Och en liten orgenteringskarta så ni hänger med på vad jag mummlar i, inte alltid så lätt =)

MiaMaria
0

Och en gammal flygbild, tror den är tagen 1990 om jag inte minns fel. Taget från ett kort på väggen =)

MiaMaria
0

Ja det är vår här, tro de eller ej =) Vår för oss iaf. Men smältningen är på god väg och de e ju trots allt mars =) Visst än kan det komma bakslag, som häromdagen tex när vi fick nästan 2 dm med snö… Men våren har iaf kommit så det är på rätt väg =) Snön brukar ligga kvar till in i mitten av april, de sista brukar försvinna i maj, snöhögar osv.

emmm
0

haha okej, låter härligt och ser hur mysigt ut som helst.

Tänk att spränga fram i den orörda snön på bild 10!! *drömmer*

gejsa
0

Vi har bara haft sol ung 15 min sedan blev det skugga. Det är inte särskilt varmt när den inte skiner. Det känns rått i luften tycker jag. Men jag red ut en stund på Gobban ändå. Då tittade solen fram några minuter också. Nu vill jag ha värme och torka så att hagarna och våra gräsmattor torkar upp så man slipper tvätta hundarna.

davidia
0

här har det varit sol sen halv 7 imorse.synd bara att det ska blåsa jämt när solen är framme

floran_pro
0

Vad fint du bor. Har du liksom jag inga grannarSkrattande

Lindbygarden
0

Gråter… uschhh… vilken nostalgitripp! Saknar dig stumpan!

[Yoe-Yoe]
0

Du bor värsta fint! Ja vill med bo på en gård! :P

MiaMaria
0

Tackar!! 

#18 Jo då, bor precis i utkanten av byn så 500-1000 meter bort bor väl närmast granne.

Gumms saknar ju dig med!!! Men inte längre än 125 dagar kvar *host innnnte alllllls länge…*

Lyrik
0

Var då? Inte sett till solen på länge nu. Ledsen

gejsa
0

Nej, här är ingen sol i dag heller. Fast Gobban slipper täcket ändå. Det är ju inte blåst eller minusgrader nu så.

Lyrik
0

#23 Här blåser det. Minusgrader i morse, nu bara några plusgrader.

Lyrik står ju inne, men annars skulle han ha sitt fodrade regntäcke på sig. Har sitt tunna fleecetäcke inne, har ju lite feber.

gejsa
0

Ja, vi har också haft minusgrader på natten. Men det är ju inte det på dagen. Min har inte haft något innetäcke på sig i vinter så han har vant sig vid lite kyla.

Lyrik
0

Min är ju både gammal och känslig. Så han får ha på sig sin "pyjamas" ett tag till tills det blir plusgrader dygnet runt. Är ju klipp oxå, även om pälsen har börjat växa ut igen. Har bara lång päls på benen nu, resten av kroppen är det kort päls. Växlat färg från svartbrun till kolsvart Glad

reddie
0

Strålande sol idag med. Underbart!

davidia
0

det är sol här idag med.

bubbelbubbel
0

ååh ni bor så fint miamaria :)
fast jag är inte så förtjust i snön, men den är fin att titta på, såhär på behörigt avstånd :)

gejsa
0

Vi har sol just nu. *ler*

MiaMaria
0

Bubbel - Tack =) Ja men precis, titta på den på behörigt avstånd skulle jag oxå klara mig med, fast iofs bara om någon kom på nå vis att trolla bort all lera på ;-)

Reddie - Kan inte du se till så det är sol i S-valls områtet i morgon oxå?? ;-) Ska dit på ridprovet på kungsnäs =)