Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 3566 ggr
Caroline.H
0

Berömma?

Om jag rider en väldigt pigg häst och ska göra en övning där jag ska fatta galopp på ett ställe, vi säger på mitten av ena kortsidan(alltså vid "A" diverse "C" beroende på vilken kortsida man är på)och galoppera hela vägen längs långsidan och bryta av på mitten av den andra kortsidan. Om hästen inte lyssnar på mig och fortsätter att galoppera, jag fortsätter att bromsa och tills slut bryter hästen av, ska jag då berömma direkt när den saktat av eller tar hästen det då som att den var duktig för att den galopperade längre än jag bad den? Nånting jag undrat över. Tänkte bara säga att det kanske inte skulle vara speciellt konstigt om hästen inte riktigt lyssnade(om det nu skulle hända) då jag inte ridit alls länge, har svårt att sitta djupt i sadeln och att tyglarna gärna blir bara nån cm längre när vi galopperar och bara det kan ju göra att man förlorar kontakten med hästens mun. Skulle bara säga det lixom så där i förbigående, men jag tränar och blir bättre och bättre för varje gång jag rider Flört

Tacksam för svar Glad

//Caroline

viktoria91
0

Du berömmer när den saktar av, hästar har inte långt minne gällande sådant.

Caroline.H
0

#1 Tack, då vet jag det! :)

//Caroline