Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 4611 ggr
emeliekarlssoonn
0

Wintec Wide koppjärn

Vart finns det att köpa Wintexc Wide koppjärn?
Alltså över internet. :)

fridak
0

följer inte de med sadeln, alltså när man köper en wintec wide så får du med wintecs lila järn i olika ton?

eller menar du wintecs vanliga koppjärn, och då storleken wide på det?

emeliekarlssoonn
0

Koppjärnen till Wintec Wide sadeln menar jag. :)
Tycker ju att de borde finnas att köpa lösa nånstans.. Har ingen lust att banka ut ett vitt själv, vet inte om det finns någon i stan som gör det heller..

lisette
0

googla lite.. :D

ett ställe

lisette
0
lisette
0

äh nu ser jag att du ska ha till wide sadeln, trodde du menade de vanliga järnen.

fridak
0

#2 men ahr dui en wintec wide sadel så ska väl de ha följt med? för man får med de vid köp väl? har du en vanlig wintec så passar väl inte de lila wide-järnen?

emeliekarlssoonn
0

#6 Nej, jag ska köpa in en Wintec hopp, de lila järnen ska passa i de vanliga sadlarna vad jag vet. :)

fridak
0

#7 okej, jag har bara hört rykten om att det iten skulle fungera. men garantin gäller väl inte om du lägger in ett större järn än vad sadeln är gjord för? Blir inte sadeln väldigt svängd med de järnen? de blir ju rätt rejält svängda med de vanliga vida för wintec.

fridak
1

#7 okej, jag har bara hört rykten om att det iten skulle fungera. men garantin gäller väl inte om du lägger in ett större järn än vad sadeln är gjord för? Blir inte sadeln väldigt svängd med de järnen? de blir ju rätt rejält svängda med de vanliga vida för wintec.

emeliekarlssoonn
0

#8 Eftersom jag köper sadeln begagnat känns det som att garantin inte spelar någon större roll, men det är sant som du säger.
Med tanke på att många har betydligt mer vidare järn efter utbankning i sadlarna och det fungerar utan problem är det ingen fara. :)
Sadeln är ganska rak, och de blir inte jättemycket mer svängda när man sätter i ett vidare järn.