Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: utrustningtillbehör
Läst 3042 ggr
AnnaBrandell
0

avlastning för ryggraden, bomlös

Jag har precis varit och inhandlad en bomlös sadel ifrån hööks som jag tänkt använda på min kallblodstravare när vi är ute och druttar i skogen. Men jag har ett problem.

Dessa sadlar säljs ju med en "avlastningspad" som skall ha en kanal för ryggraden.
Jag är verkligen inte nöjd med kanalen som finns då jag endast får in ca två fingrar i den såkallade avlastande kanalen. Min hästs ryggrad är bredare än så och då blir ju ändå resultatet att jag rider på ryggraden och det vill jag verkligen inte.

Så min fråga är nu om någon har haft samma problem och hur ni isåfall löst det?
Det bör ju gå att "bygga upp" paddarna som ligger på sidan av "kanalen".
Att köpa en bomsadel är av olika anledningar inte aktuellt.

Tacksam för alla tips!

"Nationalism är en barnsjukdom. Den är mänsklighetens mässling." - Albert Einstein

Klasselover
0

Jag har ingen bra erfarenhet av Hööks-padden utan det finns andra, bättre paddar. Det som många rekomenderar är börjes fodral med skito-inlägg i.

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

AnnaBrandell
0

puttar lite

"Nationalism är en barnsjukdom. Den är mänsklighetens mässling." - Albert Einstein

Elshira
0

Varken jag eller någon anan har haft direkt bra erfarenhet av hööks bomlösa. Då är nästan de från börjes bättre.

Men om du tycker om sadeln, och att det bara är själva kanalen du har problem med - kör en annan padd under helt enkelt! Det är ju padden som utgör själva "bossorna", och det finns dem som du själv kan reglera dessutom. Så leta efter en an sådan helt enkelt som passar dig häst bättre =)

Hakuna matata!