Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 3586 ggr
emeliekarlssoonn
0

Tips på sadel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är ute och letar i sadeldjungeln och vill ha lite tips på vad min häst skulle kunna ha för märke på sadel.
Han är ganska bred över ryggen och behöver nog en sadel som är runt 110 grader.
 Är ute efter en hoppsadel med bra stöd för skänkeln som får kosta max 5500 kr.

Mycket tacksam för hjälp!

may-britt
0

ring sadel provar det er best karin åberg er duktig

emeliekarlssoonn
0

Har tänkt att senare i vår åka till Sharpman och prova ut en sadel.
Men hästen ska ju vara igång och eftersom han har stått snart en månad så lär han ju ha tappat lite muskler. Sen är det inte jättekul att sitta och åka med transport när väglaget är som det är på de mindre vägar man måste ta efter man svängt av motorvägen. Visst är han snäll och står still i transporten men vad som helst kan ju hända.

may-britt
0

hon kommer hem til deg så  du  slipper och  kjöre din häst

det er inte lett och  finne rett sadel til din häst  man moste se och  prova och väre sikker på  at det er rett

emeliekarlssoonn
0

#3 Jo det vet jag också, men jag har kunniga människor runt mig som kan se om sadeln ligger så pass bra att han inte kan få ont av den.

Klasselover
0

En hoppsadel som jag trivs i är Santa Cruz Celine. Ser ut att passa den typen av rygg vad jag ser av bilden. Finns upp till xx-vid har jag för mig, vet inga grader, men de är rätt smala i storleken så en xx-vid är ungefär som en x-vid.. Finns ju på travshopen här i Mantorp om du vill provsitta och så, du bor väl i närheten? Den ligger visserligen runt 8000kr ny men det finns en del på begagnatmarknaden..

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

emeliekarlssoonn
0

#5 Jo, jag har funderat på det också, en tjej i stallet som har en sån.
Tror dock den kommer bli för smal när han musklat upp det som han har tappat under tiden jag inte kunnat rida ordentligt.

may-britt
0

Å ok fattar det er derfor du  frågar her inne daSkrattande

Em--ma
0

Bor du långt ifrån Solna?
Där är iallafall en tjej som har en sadel butik och hon har begagnade sadlar, massvis av dom. Man får ta hem 2 åt gången i 2-3 dagar och prova dom på sin häst och även rida i dom. Passar dom inte så är det bara att åka tillbaka och ta hem 2 nya sadlar.
Hon är jätte duktig så det är bara säga ''den här var lite för vid''
så hittar hon någon som kanske passar bättre!
Rekomenderar starkt det stället! :)

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

liljegren
0

Hemsida? telefonnummer dit?

Em--ma
0

Ja det var en bra fråga tänkte inte så långt! ;)
Ska fråga min kompis vad hemsidan heter och vart den finns! :D

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Em--ma
0

/ Emma

emeliekarlssoonn
0

#8  Jag bor i norrköping så det är en bit. :)