luktfritt masserings-liniment?
Någon som hittat något Bra masserings/muskel-liniment (helst bara värmandes) som inte luktar så mkt eller inte alls eller luktar gott?
Jag är storförbrukare av liniment och hunnit med att prova rätt många sorter därför, men ännu inte hittat någon som ställer upp på de kraven, vilket jag letar efter när jag annvänder det på mig själv… Hästen kan däremot få lukta lite äckligt liniment, däremot är det inte särskilt trevligt för mig med att ha lakan som stinker liniment…
Är rätt desperat just nu då jag är rejält trött på lukten å min rygg har under längre tid strulat…
undrar om det finns luktfritt, annars är ju jag besatt av tigerbalsam…men det är ju allt utom luktfritt…:P

tigerbalsam är inte min vän.. :p
Jag har ingen aning om det finns, men det borde ju finnas andra som har det problemet med? Om det finns pälsglans som luktar sliskigt tuggummi eller päron (min ena boxkompis har det ;)) så borde det ju finnas någon sorts luktförändrare eller luktborttagare i vissa liniment :p
Kanske man måste beställa sånt ifrån tyskland eller usa..?
anikagel är ju rätt bra, luktar inte lika mycket
Vad är det för problem du har med ryggen då? Om det varit långdraget kanske det är läge att höra med en läkare, om du inte redan gjort det då ;)
Jag har problem med min rygg till och från, har gått hos otaliga massörer, kiropraktorer och annat men samma problem dyker upp förr eller senare ändå… Har kommit fram till att det enda som verkar hjälpa i längden är träning :)

vi har ett liniment på våra hästar som kommer från Intersport, det är luktfritt och värmande. Ska se efter vad det heter och återkommer. Det kostar iaf 99 kr.

Fast jag gillar inte arnikagelen :p
Linn, du får jätte gärna återkomma med vad den heter, iofs så borde de inte ha så många så jag borde kunna gissa, ska se efter vad de har här!
Slo, jag hade ett par låsningar som en naprapat fick bort. När låsningarna försvann så fick jag helt plötsligt massor av rörlighet som musklerna inte var vana vid och eftersom jag gått omkring med låsningar var även mina ryggmuskler rätt svaga = de blir rätt rejält överarbetade nu och eftersom min rygg är så pass instabil utan låsnignarna eller muskelstyrka så jag har fått lite överrörlighet.