Rodeo
Rodeo är så hämskto och bara är djurplågeri lika så som tjurfäktning.
Us mäniskan är den hämskaste skapelsen sågonsin
Rodeo är så sjukt 
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
Har inte kollat din länk, men avskyr verkligen rodeo.
de är så jävla hemskt.. jag klarar inte av att titta på de alls.. mår så dåligt.. fattar inte att dom f år hålla på med de.. verken på hästar eller tjurar.. helt sjukt.. usch säger jag bara..
Jag hade samma åsik som du, innan jag gjorde lite research.
rodeo är som vilken sport som helst. jag kan se hur mycket djurplågeri som helst på hopptävlingar, dressyr, fälttävlan och för att inte tala om TRAV. skillnaden är bara att om rodeo hästarna skadas avlivas de på plats, de andra skadas under flera år, och avlivas fortfarande unga.
Det finns rodeo hästar som är som vilka hästar som helst, de vet att kommer de in i ringen ska de bocka, annars är de lugna och används som ranchhästar. likaså finns det hopp, dressyr och travhästar som behandlas väl.

#4 det är därför dom drar åt en rem runt skapet på hästen/tjuren så den bockar så mycket som möjligt. Det är inte sport det är djurplågeri då man utsätter djuret för smärta för att vi ska roa oss.
#4 okej.. men då har jag funderar jag på varför de ser så "hemskt" ut då? menar de är ju verkligen många som tycker att de ser "hemskt" ut.. å de tycker jag att de gör.. men jag ska inte säga så mycket om de förjag vet inte hur de går till men jag tycker att de ser hemskt ut.. å de är klart att andra hästar åxå kan "behandlas" illa.. de vet jag-.. sånna människor finns de ju överallt.. men som sagt just grejen att de ser så hemskt ut om man jämför med fälttävlan är nog grejen som gör att man tycker att de blir de.. eller vad tror du?
#5 gör dom de? de där med en rem? då är de ju faktiskt inte så snällt:-S

#7 som ett stigläder, dom drar det sista just när grindarna öppnas

Bara jag som blir oerhört glad när djuren skadar människorna?
Älskar bilden där en matador blir spetsad genom käken av en tjurs horn.=)

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7168991.ab
Heja tjuren!!
#13 Blä vad äckligt. men rätt åt dom ;)
Fanns jätte många filmer på msn:s hemsida dock försvinner dom efter någon vecka där kommer det upp videor iallafall när dom blir stångade av tjuren och flyger upp i luften och även när tjuren hoppar in i Publiken. 
rätt åt dom små skitarna som gör sånt mot djuren
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Tycker inte de är så trevligt med sånt här….åkte rodeo på en av mina hästar en gång då det blev lite mycket på en gång och lilla jag glömde spänna den backre gjorden på westernsAdeln så den åkte bak efter ett tag och nöp henne så hon for runt som en vilde, som en rodeohäst typ fick lugnat henne och av med sadeln sen har vi haft rehabilitering med just westernsadeln för hennes del :)
ett hemskt misstag av mig men ingen kom till skada och det kommer inte hända igen! Men usch på att spänna en rem så för att ha kul fyfyfy!
13# Hahahaha nice ;)
usch nä jag gillar de verkligen inte alltså.. rodeo då alltså.. som sagt rätt åt människorna när dom skadas å gör sig illa på sånt.. skadar dom djuren så kan dom ha de!!
Till h*n som tycker rodeo är samma som andra tävlinga.
Hopphästen, dressyrhästen, terräng hästen, travhästen och galopp hästen har inte ont och inget obehag när dem tävlar, det har rode hästen, i varje sekund inne på banan, i varje skutt har den ont/obehag.
Western är "deras" motsvarighet till våran hoppning, dressyr, terränghoppning, trav och galopp. Och i alla dessa grenar + western finns det människor som skadar sina hästar med vilje och olyckor hände där häst och ryttare dör, men vi går inte in på banan med en häst som har obehag/smärta.
Jag tycker rodeo är hemskt, tjurfäktning och alla dem som låter/ger sina hästar smärta/obehag med vilje.
#18: Inte ont när de tävlar?
Tycker jag sett hästar som gapar av smärta, blir slagen av spön och sparkad både med och utan sporrar på varenda tävling jag tittat på..
Hästar som vägrar på ett hinder och får ett hårt rapp på bogen av ryttaren, dressyrhästar som man stoppar in två bett i munnen på och sedan snörar ihop den, travhästar som kusken hänger sig i tömmarna på..
Jodå, kan garantera att många hästar har ont i tid och otid även på vanliga tävlingar. Synd att de är så snälla att de ställer upp på allt bara.

#19 passar i en annan tråd men o så sant…
#19 så alla på en hopp/dressyr/trräng tävling tillfogar sina hästar smärta eller obehag? Gud vilka hemska tävlingar du måste kolla på :O
För i VARJE rodeo ridning har hästen obehag och jag skulle gissa att remen även gör ont(?)
Och som jag skrev finns det dålgia ryttare även inom "vanlig" ridning, men alla gör inte så, och dem flesta tror jag inte gör illa sin häst.
Finns även regler emot hur då får behandla din häst på banan, dock går endel över den gränsen utan att få straff speciellt på mindre tävlingar.
Jag brukade mest kolla på trav då jag brukade vara med som häst skötare ibland, och den där sista biten ser man endel ta fram pisken och börja slå, i början regerade jag starkt på detta och tyckte dem var hemka mot hästarna, men det gjorde att man lätt missa dem som INTE slår sina hästar.
Man ser oftast det hemska och inte dem snälla :/
#21: Jag ser det snälla, men reagerar på det som inte är snällt.
Dom flesta gör tyvärr illa sin häst, på ett eller annat sätt, men vi är så vana att vi inte längre ser det då det ligger i ramen för vad som är normalt.
Anser att reglerna bör vara strängare, då mycket som håller sig inom reglerna ändå inte är okej.
Rodeo är ju 100% djurplågeri alltid, och visst finns det misshandel i alla andra grenar också,dock inte till 100% men alldeles för mycket.
#23 att säga dem flesta tycker jag är lite överdrivet, kanske bland ponny ryttare då dem är ganska små och ännu inte fått perfekt balans, och ibland råkar rycka sina hästar i munen, eller "ponny mammor/pappor" som pressar dem. Men kollar du på högre och svårare klasser så ser du mer seriös ridning ;)
Eller clear round på 60 cm för vuxna, där har jag ännu inte sett nå slita, dra, sparka eller slå med spö :P
Dock beror det mycket på vad för ställe man är på, tex en ridskola som lär sina elever att sparka, piska och såga sin hästar, där kommer dem flesta på tävlingen göra så också :/