Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1068 ggr
Luthien89
0

Utevistelse!

Hej. Jag undrar hur länge rea hästar går ute på dagen i hagen? Mina går ute från 7.00-18.00.

Faxlin
0

Beror lite på vädret. Men enligt lag för längeSkrattande

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sessan
0

En dag som jag är ledig går de ut ca 08.00 och kommer in ca 21.00.

Om jag ska till skolan går de ut ca 06.00. Sen kan de ju komma in tidigare också beroende väder o vind.

LinneaG
0

Beror på vädret, oftast från 5 - 18

reddie
0

Som de andra sagt så beror det på vädret men oftast går de ute mellan 7-18,19

Sessan
0

#1 Finns det nån lag som säger hur länge hästarna får vara ute? Hur länge är det isf?

Kiara
0

#5 max 12 timmar utan vindskydd på vintern Flört på sommaren finns inga regler men man måste se till dom en gång om dygnetRäcka ut tungan

Faxlin
0

Hmm, mina har naturligt vindskydd med träd. Fast det gills nog inte enligt lag tyvärr.

Audiatur et altera pars

Kiara
0

tre väggar och tak ska det varaRäcka ut tungan

bebbe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina har tillgång till ligghall men vistas ändå ute 99% av dygnet,

foto på ligghallen som dom ratar.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Sessan
0

Den ser stor o fin ut. Sku jag va häst sku jag ligga där jämtFlört Ser mysigt ut ju!

Faxlin
0

Japp, jag vet. Ska snickra ihop det i sommar. Men liks mysig som bebbes lär den inte bli.

Audiatur et altera pars

emsems
0

på mitt stall är de ute mellan 8 och 16. vill eg ha dem ute längre, men blev fort nedröstad.. tyvärr

jo
0

Vi har våra ute mellan kl:10:00 - 16:00 detta pga att att den som släpper ut inte kan tidigare,och sedan får dom sin middag vid 16-17 tiden,men om det är riktigt bra väder så släpper vi ut dom igen efter middag och så får någon åka tillbaka till stallet och ta in dom senare, helgerna brukar dom komma ut vid 8 tiden eftersom det är vi själva som släpper då och in vid 17 ca

davidia
0

mina går ut kl 8 på morgonen,jobbar jag dagen får dom gå¨ut kl 6.dom får gå in runt kl 21 på kvällen.beror på väder och vind.

jen
0

våra kommer ut 06.30 och kommer in ca  kl 18.00 beroende på väder och vind

[slo]
0

Det närmaste mina hästar jag kan komma är ett varmblod, en paint och en andalucier/arab… Dom går ute 24h om dygnet med en ligghall, som dom visserligen bara är och skiter i. Inte ett täckte på nån av dom på hela vintern, mår prima alla tre :)

bebbe
0

# 16 Det är så hästar vill ha det, det absolut naturligaste

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

lisette
0

min pålla kommer ut vid 10-10,30 sen in igen mellan 16-18. hon har täcke på sig och är varm och go när hon kommer in. jag hade helst sett att hon var ute från 8-18 eller ngt sånt.

CBA
0

Araberna i stallet där jag rider (Neywaz gård och hästar) går samtliga på lösdrift med tillgång till bra ligghallar.

Mvh CBA

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Linda
0

Mina installade hästar går ute ca 6 timmar vissa dagar och upp till 10 andra det beror vem som tar in dem.

-Sedan har jag ju 3 åringarna på lösdrift förutom när vädret är hemskt då kommer de in och torkar under dagen.

mvh Linda

gejsa
0

Mina kommer ut ca 8.30 och in olika tider. Beroende på om dom jävla vildsvinen härjar i skogen och hästarna bli rädda. Men förra vintern var dom ute till kl 21 jämt. Nu är det väl mest ca 19.00 ev 19.30.

Linda
0

Det var ju så otroligt varmt här i går så mina fick käka ute och komma in vid halv 11!!

-Men då stod de lååångt borta och tog lååång tid på sig innan de ville tillslut komma när matte ropade:Sov dax och kvällshö!!! 

gejsa
0

Ja, du Linda! Du har ju tur som än så länge inte har vildsvin. Undrar hur det blir i sommar. Törs man ha dom ute då även på nätterna?

Eve
0

Ja. gud vad härligt det ska bli att få ha hästarna ute hela nätterna :) De mår de så bra av!

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Faxlin
0

Vi hade plus 6 grader i natt. Mina ville inte alls komma in. Den enda som snällt följde med var varmblodet, men det är för att hon är väluppfostrad. hihi
Så hon fick komma in och äta sedan fick hon gå ut till de andra igen. Var upp klockan 5 i morse och kollade till dem, ingen fryssen häst. Bara tre stojande knäppisar. hihi

Audiatur et altera pars

Linda
0

Vi hade plus 3 ute i natt och inte lika varmt i dag nu har jag börjat odla vår känslor och går snart ut med hårtorken för att få bort is och snö hi hi

gejsa
0

Du är rolig du Åsa. Tror du inte att dina hästar vill sova någon gång då?

Jag hade -2 i natt och i morse.

Linda
0

Nä nu ska jag faktist jobba..Ha det gott ni som e inne..

gejsa
0

Detsamma LInda ha det bra.

Faxlin
0

Va? Sova? Jag sover ju inte så varför ska de? Nej allvarligt, de sover i höt under granarna. De brukar turas om att hålla vakt faktiskt. Precis som de gör på sommaren.

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Ja, stackarna dom står nog och håller vakt för att dom inte ska bli skrämda av dig. Du kommer ju dit i tid och otid. Flört

Faxlin
0

*Asg* Oh, vad du är elak. (skulle aldrig erkänna att du har rätt heller, så det så) hihi

Audiatur et altera pars

lisette
0

*garvar högt* jag ser åsa framför mig som kikar fram bakom granarna för att se vad hästarna gör var femte minut…

Faxlin
0

*Asg* Nu tror jag att ni börjar gadda ihop er här. Hmm, vad ska man göra åt det då? Passa er, jag kanske står och kikar bakom era granar en vacker dag. Med en iller under vardera arm. hihi

Audiatur et altera pars

gejsa
0

ha ha vad roligt det är här. Flört

lisette
0

skulle det vara ett hot eller??? jag hade bjudit in dig på gott och blandat och släppt illrarna på ovanvåningen. dom kanske hade tagit en och annan mus… *hoppas*

gejsa
0

Mus har du möss där uppe?

lisette
0

ja det är klart! huset är byggt 1925. det finns nog möss hos dig med ska du se! ;)

möss är söta, så länge det itne finns råttor inomhus så bryr jag mig itne speciellet mkt

Faxlin
0

haha Mina illrar har inte den blekaste aning om att man ska döda möss. Testade en gång när jag fick in en mus i sovrummet. De trodde mamma hade köpt en ny lekkompis. extremt liten dock.
hihi

Audiatur et altera pars

gejsa
0

mitt hus är byggt 1890 talet men vi har inga möss innne bara i väggarna ibland.