whäät

Ni kanske kommer ihåg att jag skulle köpa loss ett 10-årigt travarsto som haft det ganska tufft…
Jag har inte skrivit några papper då ägaren verkar allmänt seg och inte blir färdigt till någonting..
Nu är det så att jag har hamnat i lite ekonomisk knipa och har därför bara råd att behålla en häst.. Alltså måste jag skicka tillbaka detta stoet då jag har mer användning för unghästen som jag för övrigt är ägare till..
Problemet är bara att ägaren inte vill komma och hämta sin häst och verkar skita blankt i henne…
Jag måste verkligen "bli av" med henne snarast då min ekonomi brister är som helst..
Vad ska jag göra??

ingen som har något råd??

Det brukar ju i hästtidningar finnas annonser från juristbyråer, oftast har de gratis telefonrådgivning. Då kan du få reda på vad du enligt lag har för alternativ.
Tradera har en annons-sajt med bara hästar, men kommer åt den från deras vanliga sida (annars är det ju förbjudet att sälja levande saker där…)
Gula tidningen är väl gratis att annonsera i?? Om inte annat så på eniro.se kan man sätta in gratis annonser. Anslagstavlor, affärer, lyktstolpar!!
Jag kan lägga det på min hemsida, där har jag en del djur som jag försöker hjälpa till att omplacera, även på min presentation på Tradera???

Jag måste var lite korkad men jag hittar bara Traderas annons-sajt med bilar. Vart är häst sajten *undrar*
#5 som jag uppfattar det är problemet att hon inte rent juridiskt sätt är ägare till hästen (dvs har inte rätt papper), inte att hon inte hittar annonsplatser?

ajdå dojo.. du kan inte försöka få en medryttare till henne som kan hjälpa dig?

#8 tyvärr skulle det inte hjälpa särskilt mycket med en medryttare… jag är lycklig om jag iaf kan behålla min unghäst!