Dumma ungar!
Idag när jag stod och mockade i Hottens box så var de som ägde hästen brevid Hottens box oxå där. Och deras unge stod och vaktade deras häst med ett spö, och så fort den hade öronen bakåt så smällde hon till den på mulen! Sen så började jag lyssna lite på vad den lilla ungen sa till sin storasyster, och då frågade hon sin syster om hon tyckte att det var okej att hon slog Hotten också om han hade öronen bakåt. Då sa systern nej, och de gick därifrån! Vad är det för beteende folk har mot sina och andras djur?! Blir så arg! Tur att det är ett så pass stort stall så att folk skulle se om dom smällde till Hotten, men jag kan ändå inte låta bli att vara orolig… Stackars deras häst…varmblod, som hotten var han oxå… :'/
Åhh, jag hade hotat med att slå till ungen om hon inte hade slutat med det där.. fyyyy, vad jag hatar sånt dör!

Dumma ungjälvel…
Fy, faan alltså. Men jag är ju så att allt ska vara rätt. Blir ju vansinnig när stallägarens dotter glömmer grimman i hästens box på GOLVET till på köpet! Jag menar den kan ju trampa och fasta ju !

Hmm, hästen blir säkert gladare av att få ett rapp på mulen 
Knepiga ungar finns det gott om i hästvärlden
Jag hade tagit spöt ifrån ungen och sagt till henne att det itne blir bättre av att slå hästen.
Frågat henne det "om du var missnöjd över något, skulle du bli gladare om någon slog till dig då?"
frågan är nog itne om jag inte hade larmat till ugen elelr dragit tag i henne och släpat iväg det lilla krypet till dess föräldrar och förklarat för dem vad ugnen höll på med och att hon dessutom frågat om hon fick lov att göra sammas ak med min häst….
ungen ka nvara glad att jag itne var där.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Nämen ush!
Hur gammal är ungen?
Nämen fy! Blir SÅ arg när jag läser sådant! Satans unge säger jag bara! Stackars häst. Jag slår ALDRIG ALDRIG någonsin en häst i ansiktet. Det skulle vara i yttersta självförsvar då men ALDRIG någonsin annars. Om t.ex Wilda nafsar/biter på mig så knuffar jag undan henne och säger "Nej!". Jag avskyr att slå hästar överhuvudtaget, gör det bara om t.ex Windy sparkar till när jag lyfter bakhoven eller något, då får hon en dask på rumpan och sedan ett "Nej!" innan jag försöker igen. Hatar att slå.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Jag kan inte tillåta sådant om jag är på plats, nä då får ungJ'veln en uppläxning(muntlig)…
och gör förhoppningsvis inte om det igen…FY på dem!

när vi fick hem vår häst för ca 7månader sedan så var han så sur. stallade man upp honom för att borsta strök han öronen bak och vände sig för att markera, han skulle tex inte gå in i spolspiltan för då surade han. det visar sig att han har skrämt andra på detta sättet att sura så har han lärt sig surar man slipper man gå in i spolspiltan, bli borstad,ridas osv. jag och mamma lät honom aldrig vinna genom att sura och för någon månad sedan så blev han den gladaste och goaste hästen, som inte surar när han inte får som han vill. Det har blivit en helt annan häst. vi använde inte spö som numer 1# skrev att småtjejerna gör. det vi gjorde var att aldrig låta honom vinna genom att sura. 

Vet inte riktigt hur gammal ungen var :/ kanske nio eller något sånt… och jag, feg som jag är, stod bara där…ser jag henne göra det en enda gång till så tänker jag tala allvar med henne. :( och saken är den att hennes mamma stod i boxen och mockade medans ungen stod beredd med spöt…så hon såg ju vad ungen höll på med, men brydde sig inte… Usch, vad jag hatar folk som gör sånt!
Antagligen är det mamman eller systern som lärt henna att det är hon ska göra. Fruktansvärt tråkigt att folk inte förstår bättre än att uppfostra sina barn så.
Sara
Är man 9 så har man ju ändå någorlunda med vett i skallen så man vet att man inte ska göra så. Tänkte att om ungen var yngre, kanske runt tre-fyra så skulle det inte vara så lätt för henne att avgöra vad som är rätt och fel, men 9.. ush!

förstår att ni blir irriterade och arga, men tänk på ert språk är ni snälla!

DE E FANSJUKT! Btw jätte gullig häst du har!
Man kan undra vad den ungens föräldrar har tutat i sitt barn, vore det någon av mina eller att jag sett detta så kan jag lova att den ungen hade kommit hem med betydligt längre öron än då hon åkte till stallet.
Har hon tillräckligt med IQ för att hålla i ett spö, då borde det även räcka till vetskapen om hur och vad man använder ett spö till, och det vet väl alla att inte har man det till att stå och slå på ett djur som har sina naturliga signaler…..hemskt konstiggggggt att häststackarn la sina öron bakåt när det står någon framför och beter sig hotfullt, boxgardin med EL på utsidan vore på sin plats.
NÄ! släpp inte den ungen ur sikte nästa gång kanske hon står och gör sig dum framför någon annan häst. ring upp föräldrarna och upplys dom om vad ungen deras sysslar med.

Det är dessvärre inte bara ungar som är så….. vi hade en uppfödare i stallet härom dagen, hon var och hälsade på en såld uppfödning som går i vår lösdrift. Ett underbart trevligt litet sto som blir 2 i vår. Uppfödaren tog ut hästen, ställde sig framför hästen och när hästen gick fram till henne sparkade hon hästen hårt på bringan. Hon hävdade att det var för att hästen skulle lära sig att människor behöver "space"……. SUCK! Tanten kan inte vara klok, hoppas inte att ägaren släpper henne nära hästen igen, det skulle iallafall inte jag göra…
#16 Usch! att det finns personer som behandlar hästar på det sättet, dom som till och med uppmärksammar minsta fluga på sin kropp, hur ska dom då uppfatta ett sånt stort och elakt "kryp"

#14 tänk på språket….tack.
Hästar e för snälla ibland..
Om jag var hästen skulle jag gjort som jag är 100% säker på att min sköthäst skulle gjort; bitit ungj***n =P
hade en unge gjort så hade jag tagit tag i denne och gett ett regält rapp på rumpan och frågat om hon tyckte det va skönt… säger hon då nej ska man fråga varför hon då tror att hon kan slå ett försvars löst djur…
man borde förbjude ungar att ha spö och sporrar… dom skadar bara hästarna… gud va den ungen har tur att hon inte va min. hon hade aldrig fått ha ett djur eller ens åka till ett igen. för e hon kan uppföra sig
det hade väl varit lite skillnad om hon varit 3- 4 år… men jag tycker att men ska ha förklarat för ett barn vad som gäller och inte gäller i ett stall hur man beter sig, och vad man får och inte får göra. anars har dom inte i ett stall och gjöra… hatar när barn springer och skriker, skrämmeer och stör hästarna… mina barn kommer aldrig få använda spön om dom ska rida försen dom vet vad det används till…