Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 3177 ggr
examynia
0

ang islandshästsadel

jag tänka bara höra lite hur de är med bomvidderna i islandssadlar..

vilken är den bredaste bomen man kan ha i islandssadel?

min häst behöver en bred sadel trots att han inte är islänning å de är inte så lätt att få tag i :-S nån som har koll?

Klasselover
0

Det spelar väl ingen roll om det är islandssadel eller ej, bommens vidd beror på märke och modell.

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Josefineep
0

#0 jag har en luft stoppad wintec cair för islandshäst, som jag nu ska sälja om du är intresserad.

Bommvidd i den är xvid. Passar enormt bra på breda hästar.

/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se

examynia
0

#1 ja jo de fattar jag åxå .. de jag menar är att jag har hört att de är lättare att få tag i typ bomvidd 36 i  islandssadlar än i "vanliga" sadlar..eller hur man nu ska uttrycka sig.. så hört att de är lättare att få tag i bredare bom i just islandssadel..

#2 okej å xvid är hur bred? för enligt sadelutprovaren vi hade uppe skull ejag antagligen behöva typ 36 i bomvidd

Klasselover
0

Fast 36 är olika i olika märken. Även om t.ex. Prestige och Globus har strl 36 så behöver de inte vara lika breda. Varje märke har en egen "tabell" där man kan läs av hur vid en 36a är.

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

examynia
0

#4 jasså? är de så tillochmed?:-O vad dåligt:-P då blir ju allt  mycket jobbigare..:-P

Josefineep
0

#3 kan tyvärr inte säga hur exakt vid den är i soffrir, men ett vitt jörn sitter i, xvid. Wintec :)

examynia
0

#6 okej. men antar att du ska ha en del för den?

Josefineep
0

#7 nej, hade tänkt mig ett pris på 2000 kr :)

examynia
0

#8 okej .. får kolla upp ekonomin å ta mig en funderare då=)

Josefineep
0

#9 gör det, du når mig enklast på Juicejossan@hotmail.com.

Den passar på de flesta hästarna som behöver en bred sadel, bred fin kanal. Passar även till häst med högre manke :) Men har även legat bra på min häst som är helt utan manke.