Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 6099 ggr
elli-kleo
0

Kombilindor?

Vad tycker ni om kombilindor, sånna som halva är fleece och halva elastisk? Kan man rida med sånna?

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

emeliekarlssoonn
0

Jag tycker om dom.
Det går utmärkt att rida med dom.

elli-kleo
0

Jag har hört att fleece lindor lämpar sej bäst som stalllindor

och elastiska som "ridlindor"

vad tycker du om det?

är kombilindor ridlindor?

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

emeliekarlssoonn
0

Använder mig både av fleece och kombilindor när jag rider.
Klarar inte riktigt av att linda med padd, vilket man måste ha under elastiska lindor så de inte ger brännskador.
Jag anser att kombilindor är ridlindor, ja. :)

viktoria91
0

Tycker kombilindor är bra, lätta att linda med och snygga. =)

idaavictoriaa
0

Jag gillar kombi lindor! Tycker att det blir snyggt och ger bra stöd! :)

kaka1234567
0

Tycker fleece lindor är mycketlämpade förridning. Och som stall bandage. Elastiska kan ge tryckskador7brenskador men om man lindar rätt med en TJOCK padd under går de gätte bra. 50750 lindor gillar jag inte de kan lärr lägga sig fel och förstöra benen. Alltså göra mer skada en nytta¨.

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

viktoria91
0

#6 Alla lindor kan förstöra om dem lindas fel.

Alma-G
0

Håller med #7. Det blir inga brännskador eftersom det är flece under det elastiska.

viktoria91
0

#8 Flecce kan också ge brännskador om det lindas fel.

Alma-G
0

#9 Jag har inte sagt att flece inte kan göra det.

Em--ma
0

Har aldrig provat Kombilindor, och om jag nu gör det så använder jag nog ändå padd under även om det är flecce först.
jag tycker det är okej att Linda med flecce utan padd om man lindar lagom hårt och bara under en kort stund (ex. ridning, promenad o.s.v) men om man ska ha det som stallbandage eller ha ute i hagen eller längre än i 2 timmar så är det padd under som gäller.
Alltid padd under Elastiska, alltid,alltid alltid.
Min häst fick brännskador (dock utan BenSkydd med elastisk knäppning) och det var för 3 månader sedan och det har forfarande inte kommit päls över och han har fått flera ställen som håret är vitt på och går aldrig bort.. ;)

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Elshira
0

#11 Det där med elasktiska besnkydd har jag sett andra hästar varit med om. Hur länge hade du dem på? De jag hört talas om har gått i hagen en hel dag t.ex med senskydd som varit elastiska.

Hakuna matata!

Em--ma
0

#12 jo jag hade dom nog runt en dag så fick skador. Var i sommarhagen och jag ville skydda från Pålagringarna han fick på benen. Tyvärr blev det mer skada än nytta. Rynkar på näsan
Så nu vågar jag knappt använda Senskydd längre..

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !