Bildbombar er ;)
Har lekt lite med min nya leksak idag (Nikon d70).
Var ute hos trasiga travpålla (gick promenad och släppte i sommarhage för att fota) och jobbade lite med lille arab-prinsen.
Galopp utan rörelse i bogar ser ut såhär…
Vetefasiken vad det här är, någon sorts sväng?
yey så trevligt det ser ut or not, mera trav…
Bild som iallafall inte ser heltokig ut, lite trav med skak på huvudet bara…
Arab-pojken dricker efter passet
Trav-pållan påklädd i hagen med de andra
Lilla quater/breedingstock-pojken petar på trav-pålla
Någon som orkade sig egenom alla bilderna..? Behöver jag säga att jag tog omkring 170 bilder till 

Fina bilder! och söta pållar! :)
Inte visste jag att du fotograferade!
Alltid lika trevligt med fler fotofreak. Fina bilder på fina hästar. :) Förstår att du är nöjd med kamera (?), jag har själv en Nikon D50 som jag är mer än nöjd med! Vad har du för objektiv till den?
Kanske att du kunde haft lite kortare slutartid på några av bilderna så att benrörelserna hade blivit mer frysta. Men nu ska jag försöka hålla mig undan från massa foto-tjaffs.. ;)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Nej, jag orkade inte se alla bilderna. Har ju modem också så…
Men araben såg väldigt fet ut tyckte jag. Stämmer det?
Travaren står den i den hagen hela vintern? Det var ju gräs överallt. Förvånad att det inte var lera.

Jo, jag fotar en hel del ;) Tar rätt stora mängder bilder tom
Har tidigare även framkallat i labb en del, hade gärna velat återuppta det, men svårt att få rum till det i etta ;)
Objektivet är Nikon 28-80 (tänkte det skulle vara bra första objektiv/allround), ska köpa ett med mer zoom/eller fast 400 eller något sedan, var lite lite zoom… Ska se om något utav mina andra gamla objektiv ifrån de optiska systemkamerorna passar, skulle ju underlätta…
Jag orkade inte ställa in något, utan det är bara på total auto :p Jag bara höll upp kameran, höll knappt stilla handen och klicka ;)
#4 Haha okej. ;) Ska du köpa telezoom rekommenderar jag Tamron 70-300/4-5,6 med macro 1:2, det är precis lagom med zoom tycker jag och tar skarpa fina bilder. Allra bäst när det är soligt och ljust ute. Aja. :P

Araben är rejält överviktig! Ägarn är medvetten om det, och jobbar lite sakta på det… Är lite problem med att de två quatrarna behöver massor med mat och araben är mkt lättfödd och de går ute mkt stor del utav dygnet, är därför lite knepigt…
Travarn står i liten sjukhage, har först förra veckan fått börja gå ute ett par timmar varje dag med de andra. Hagen hon var å sprang i är en skogshage som annvänds på sommaren som snål-bete.

Vad ligger det objektivet på? Jag gillar att fota med 400-objektiv på analog-kamerorna, 300 borde väll bli rätt lite då? Är dålig på det här med att räkna om till de digitala, men borde väll bli 250mm eller något?

Klart jag orkade titta på alla =) Kul att få se kort ju =) Och speciellt från dig, inte så ofta de händer =)

#6# Ok jag tänkte väl. Så fin hage kan man bara inte ha hela vintern. Då måste man tex ha två hästar och kanske 8 ha. *ler*
Ja, fet häst har jag med. Min Gejsa är ju rätt så tjock om magen med så….. Hellre lite tjock än för tunn. *ler*
#7 ca 1700kr tror jag. Jag köpte mitt för 2138kr på onoff, men då fick jag en tvåårsförsäkring med som täckte alla skador (i princip även om man slog det i väggen med flit) och då var självrisken på 195kr bara. Kostar 439 kr per år eller nåt tror jag (försäkringen alltså).
Jo alltså 400 är säkert ännu bättre men när man, som jag, har lite närgånga hästar behöver jag inte mer. ;) Det är perfekt zoom om man t.ex ska fota hästar långt bort i en hage eller på tävling/utställning. Men såklart är säkert 400 ännu bättre.

Fast han är lite skadligt fet tycker jag allt… Men ägarn är iallafall medveten om det, jobbar på att få ner honom i vikt, motionera honom och sälja honom till någon som har tid för honom.
Attlid, för nära så fungerar ju denna mkt bra, är ett för längre avstång jag vill ha med bara… På tävlingar så tycker jag just att 200-400 är underbart, om man nu inte kan stå nära…

Kollade på alla bilderna :) Fina ! Arben såg mysig ut :P

Araben är tillsalu om någon är intresserad ;)
Mkt trevlig pojke, väldigt lätthanterad, både riden western å engelskt, välriden och känslig herre med bra med motor. Jätte bra hovkvalité, maxad d-ponny, f.92, sent inriden, mkt fräsh.

#13# Har du ridit den? Är det inget för dig då?

Jag är den enda som rider honom nu i stort sett, händer kanske varanan vecka att ägarn hinner med ett pass.
Jag är nog inte riktigt i situation att köpa häst, är nog lite för stort steg för mig, annars skulle jag nog passa på med honom, är så frisk och lätt att ha att göra med, vet att han inte är särskilt dyr heller…

Vad är priset då om du vill skriva det här.

I annons är han satt på 27.000:-

Eftersom flera (otroligt nog ;)) orkade sig egenom alla bilderna så vågar jag mig på att visa utvalda ifrån dagens omgång.
Var ute hos ponny-damen, även om det inte blev så mkt bilder på henne, mest eftersom hon är rätt tråkigt att titta på när hon inte jobbar :p
Först, damen själv kommer farandes
Ponnyn bakifrån, visst flätar jag fint? ;)
glömt vad hon heter.. iallafall, sto som busar
Utsisiktsbilder:
ridhuset och några av de enskilda hagarna… (ser även del utav ridbanan)
sommarhagarna för uppstallade hästarna och sikt över vattnet
voffs:
slickar sig om nosen

Fina bilder. Är det din golden? Är det inte en svart hund som springer ensam på vägen på bilden sommarhagarna etc?

Har ingen egen hund, min pojke har två, dobermannar.
Golden-tiken är stallägarens (likaså en svart labrador som jag tror man ser någonstans), den svarta dobber-korsningen som är ute själv på andra sidan sommarhagarna är en inackordnerings som bor där.

Ha, ha ok. Trodde det var din hund eftersom du fotade den.
Fina bilder. :) Men ett tips om hundfoto bara.. Sänk dig till hundens nivå, så blir bilderna mycket snyggare än om de är tagna uppifrån. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Fast hunden är som en skitig råtta (jag tror ärligt talat hon rullar i leran!), sätter jag mig ner så kommer jag få henne i knäet, å det vill jag inte :p Annars så håller jag med dig ;)
Jag har fö igen inte orkat fota seriöst, utan har allt på auto och bara klickar lite grand, så det är ingen större idé att komma med kommentarer ur foto-synpunkt :p

Kul att se bilder Snuttan =) Fortsätt så =)
Fiiiiina bilder!! :)
"glömt vad hon heter.. iallafall, sto som busar"-hästen var söt.. ;) Hihi.. Rolig bild!! :D
#23 Haha okej, då förstår jag. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#27 - Sööööt!! :) Vad är det för ras? :)

Det är ett halvblod, har för mig att hon har svensk stam, men kommer inte riktigt ihåg.. Antinge så är hon en urvuxen unghäst (= var unghäst ifrån början, är inte det längre, men jag är kvar i det tänket :p) eller en äldre dam som gått på ridskola förrut…
Ägarn har två ston å jag kan för stunden inte komma på vilken som är vilken… haha.
Vet att denna iallafall är den sjuka utav dem, har haft mkt problem med kolik, fått någon sorts socker-känslighet, fång och lite annat tidigare…

Vad duktig du är! ;D
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Vad har den hästen ni pratar om på sitt högra framben?? Bara en linda??
oj oj oj, jag gillade ponnydamens hagkompis :)
fina bilder ! :D

Hon är lindad på ett framben. Vet inte varför hon bara har ett enda lindat ben.

snuttan, nu väntar vi bara på ett foto på dig. vi vet fortfarande inte hur du ser ut… ;)

#36# ha, ha du är rolig du snuttan.
snuttan, jag menar hagkompisen ;)
bilden heter ju det, men annars menar jag den svarta, med vita ben ;P

jag gillar den bilden, är nog bästa bilden jag har på mig själv :p Är typ 4år gamal nu eller nått däremot, men men…
bubbel, var tvungen att kolla vilken av dem du menade.. Du menade tant-hästen ;) hon är ca 26år, efter Gassendi, har bland de bästa naturliga skritt jag sett :) - Hon är faktiskt den enda häst svinto-ponnyn kan tänka sig att umgås med, ibland…
tanthäst, haha, oook ! :D
fin var hon iaf. :)

heh kul med bilder! :-)