Min drömhäst - Guli Tindra
Hade kollat runt på blocket för att leta efter en tävlings ponny. Ville ha den duktiga och rutinerade så jag kunde ut och tävla. Ville absolut inte ha en skogsmulle. Men på något sätt så drogs jag till en annons, om ett gulligt nordis sto.
Hon var bara 3 år när jag åkte och provred. Det var väl egentligen ingenting bra med provridningen. Hon sprang ut från stallet när jag skulle tränsa henne. När vi väl fick fast henne så stod hon inte still över huvudtaget. Hon hade inte en enda muskel på kroppen. Vi skulle rida en liten sväng i skogen. Jag han knappt komma in i skogen innan hon drog ner hvudet för att äta. Hon var så stark att jag inte fick upp huvudet igen. Ägaren fick komma och hjälpa till. Sen ville hon inte gå, och när jag stannade hoppade hon runt.
Tindra i hagen, bland dom första gångerna jag såg henne.
Travade när vägen blev bättre. Vilken trav! Underbara flygande steg. Kunda inte hejda leendet som brede ut sig över halva ansiktet. Bestämde mig för att börja rida henne, trots att det inte blev några tävlingar eller så. Började rida Tindra i augusti/september och vi tog allting sakta. I Tindra takt. Och allt eftersom blev hon bättre. Fick fina muskler och orkade bocka och hålla på. Hon tyckte verkligen att ridningen var rolig, man märkte det så tydligt när jag red henne.
Andra gången jag red henne.
Men det allra finaste håller inte för evigt. I februari fick jag veta att Tindra skulle säljas, ägaren hade inte tillräckligt med pengar för att kunna ha kvar Tindra. Men hon försökte så gott hon kunde och jag är så otroligt tacksam över tiden med Tindra. Tindra låg ute på blocket men ingen ville ha henne. Och till slut funkade det inte längra. Ägaren kunde inte ha kvar henne och hon ringde en hästhandlare som hämtade Tindra i början på mars. Jag tog hand om Skrållan (åsnan) och några dagar innan Tindra skulle åka åkte vi iväg med Skrållan. Jag har aldrig haft ondare i hjärtat som när jag såg Tindra gnägga efter Skrållan.
Hon kände antagligen på sig att nånting var fel, och att dom aldrig skulle få se varandra igen. Hon sprang rakt igenom staketet och elstängslet fastnade runt hennes ben. Stod och grät samtidigt som vi hjälpte henne loss. Ledde in henne i boxen och sa hejdå. Berättade för henne hur mycket jag älskade henne. Kramade om henne och gick sen ut ur stallet. Hon gnäggade hjärtskärande efter mig och jag klarade inte av det. Började gråta floder, det gick inte att kontrolera.Vi åkte därifrån med Skrållan och jag hörde hur Tindra gnäggade från stallet. Jag har aldrig varit med om nånting värre.
Nu har Tindra varit hos hästhandlaren i Bollnäs i snart 4 veckor. Jag vet inte ens om hon lever längre. Om hon mår dåligt eller bra. Jag vet ingenting om vad som hänt henne. Jag skulle göra allt för att få tillbaka henne igen. Hon betyder allt för mig och jag svek henne.
Wherever you go, whatever you do. I will be right here waiting for you. Whatever it takes, or how my heart breakes. I will be right here waiting for you <3

Det är sorgligt när man inte har makten att behålla ens hjärtevänn. Hoppas att Tindra får ett bra liv ändå.
Kram på dig!
#1 Ja, ägaren ringde mig natten innan hon skulle åka och frågade ifall jag ville köpa henne för ett troligt billigt pris. Men tyvär så kunde jag inte köpa henne sådäröver natten. För hon behövde flyttas på en gång :/
Jag har väl inte så stora förhoppningar eftersom hon hamnade hos en hästhandlare. Hon finns kanske inte mer. Och just nu är ovisheten värst. Jag vet inte ifall hon lever eller är död 

Kan man inte kontakta hästhandlaren o höra efter?

hur gammal är du? hade det inte funnits möjlighet för dig att ha henne på foder?
vilken underbar terräng att klättra i för övrigt!
#3 Jag vet inte vilken hästhandlare det är :/ Men skulle kunan fråga hon som hade Tindra :)
¤3 Vi hade redan tagit Skrållan eftersom Tindra först skulle till Finland. Men sen så blev det inte så och det vart akut att få iväg henne. Sen var det nån annan som skulle köpa henne som ajböjde nån dag innan. För att ta Tindra hade hon behövt sälja Skrållan till första bästa ungefär. Hon hade ingen stallplats och nästa morgonen behövde vi hämta hem Tindra. Och Skrållan hade behövt bli såld och åka till nästa morgon :/
Hade aldrig gått
Det är så ledsamt när man inte själv kan göra något i en sån situation. Jag förstår om du känner dig maktlös och ledsen när du inte kunde ordna det bästa för henne.
Kanske ödet för er ihop igen i framtiden, man får hoppas det.
#5 jo, det känns väldigt hemskt :/ Jag hoppas att få stöta på henne nånting i framtiden iaf :)
gud vad roligt hon såg väldigt fin ut förrutom bakhovarna men bilden som kanske luras lite på min data. verkligen roligt för dej när man hittar nån man älskar
Vad kul! Grattis!
#9 Jaa, verkliegn jätteglad! :D Hon har blivit mycket finare nu. Och börjat blivit vitare ;)
#10 jaa :D
Hur hittade du henne?
#12 hade skrivit en inlägg om henne på min blogg, och då skrev en från danmark en kommentar och sen så började jag prata med henne :D