Snabb bandage vs lindor?
Har snabb bandage samma effekt som när man lidar flecce lindor med pad under?
För transport, som stall bandage eller för ridning?

Jag upplever att det gamla hederliga padd+linda funkar bättre än snabb-bandagen.. (stall)
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Jag tycker att de är ungefär likvärdiga, i.af om man köper den lite bättre sorten och de som går ner lite runt kotan (det är i.af de jag använder mig av).
Om man jämför tiden det tar att linda, hålla rent osv så tycker jag helt klart att "snabb bandage" är det bästa alternativet. De ger stabilitet och kommer även in lite runt kotan och stödjer den.
Se till att köpa ett par som verkligen passar hästen bara! Tanken är att de ska gå ner under kotan men ändå inte vara ivägen då hästen går, så det kan vara bra att prova dem först och se ifall man kanske ska ha en storlek större/minre än vanligt.
För transport fungerar snabb bandagen bra (+ boots) om de är barfota, har de skor skulle jag nog däremot satsa på riktiga transportskydd med en lite hårdare utsida samt boots om de inte redan är "inbyggt".
Som stallbandage är nog inte snabb bandagen så bra däremot, man vill ju inte ha stödet där utan endast värmen så det känns nog lite onödigt. Behöver man de tycker jag de färdiga stallbandagen som är som ett benskydd fast med en tjock padd på insidan är det bästa.
Men har man tid ork och lust så är vanliga bandage både billiga och bra!
Hakuna matata!