Var köpa läderstövlar????
Hej,
någon som vet var jag kan få tag i smala läderstövlar , liknande Mountain Horse? Eller går det att specialbeställa MH?
Har storlek 40-42, men har pinnsmala vader. 36 stövlarna passar mina vader, men jag får knappast ner fötterna där! Och 40 skorna är ju jättestora i vaderna, men jag måste ha riktiga ridstövlar annars får jag 0 stöd.
Någon som vet? Tacksam för svar!!
liebe kann manchmal sehr weh tun
Tillägg; Mountain Horse Richmond stöveln alltså :D
Jag äger inte ens ett par ridstövlar själv så jag är väll kanske inte rätt person att tala.
Men hos de flesta dyrare märkena brukar man kunna "specialbeställa" sin stövel, dvs du önskar både storlek på skon, vadstorlek samt skafthöjd.
Det kostar väll en slant, men å andra sidan är ju ett par kvalitetsstövlar nästan en livstids ínvestering.
Men tills dess så kanske du kan köra med jordpur + chaps i en stadigare modell? Finns ju trots allt ett ganska så stort sådant urval numera!
Hakuna matata!
#2 Okej, jag har redan ett par skor + chaps, men ja trivs inte riktigt i dem, och känner ändå att ja inte får rätt stöd i dem..
Jag vill minnas att just den modellen finns i massa kombinationer med fotstorlek/skaftvidder/skafthöjder? Eller minns jag fel? Ring din närmsta ridsportsbutik och fråga så kan dom ju ta hem om det finns att få tag på med rätt mått. :)
Sen undrar jag bara vad det är för stöd som alla pratar om när det gäller stövlar? Jag har både stövlar och chaps av tight modell och jag upplever ingen skillnad mellan de två. Jag använder dem för att slippa blöta strumpor och kyla. x) Men jag kan inte förstå hur något runt benet ska kunna ge en stadigare skänkel? Vad är det för stöd du är ute efter? :)
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner
Gör ens MH måttbeställda stövlar?