Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 793 ggr
emsems
0

equiterapeut

någon som anlitet en sådan? jag är lite rädd att de hittar på fel att ebhandla? skulle vilja att någon tar en titt på en häst jag rider, den är väldigt stel i sdorna, och jag är rädd det är mer än felaktig ridning, kan de kolla sådant, eller är det bättre att be veterinären??

Linda
0

jag tar alltid ut veterinären i första hand och kommer de inte på någon lösning använder jag mig av alternativa behandlingar.

jag köpte ju ett hbl sto med världens suraste humör, jag tog ut veterinär som inte hittade något förutom en liten vasstand, sedan tog jag ut en massör som rättade till att hon galopperade snett visade sig ha en äldre skada som växt lite tokigt på ena sidan, sedan tog jag faktist ut en skl. hästpratare mest för min egen skull för att testa..sedan allt efter tiden gick och hon litade på mig men inte på de andra i stallet fick bla Linnea (Bye Bye Sandy )vara med och en NH tränare J Kalma.

jag är alltid orolig för mina hästar och eftersom jag har valt dem inte de mig vill jag ge dem allt de kan tänkas behöva i omsorg så jag ger mig inte så lätt tills jag hittat felet.

-I dag fungerar hon bra med mig men främst mig och allt är värt varenda krona att åtminstonde kunna veta att jag gjort allt för att få henne att må bra.

Efter betyäckningen i sommras så blev hon oförklarigt halt ja då blev det fram och tillbax till klinik, veterinärer på jouren osv och extra hovslagar besök..phu och ledigt från jobbet tills hon mådde bra igen.

Mvh Linda

gejsa
0

Massör eller equterapeut ser ju oftast om det är spänningar i kroppen. Det gör inte veterinärer så ofta. Iaf inte mina.