Tvätta hjälp?
Jag har ett uppsättning transportskydd som behöver tvättas, det är typ vanliga med teddy på insidan, 30 gradera och häng torka, är det rätt?
Och har en massa olika täcken, stall-, transport-, ridtäcken, osv. 40 grader(om inget annat står) och hängtork?
Sen den svåra, Jag tror det är ett ulltäcke, då den är ganska tjock och tyngre än ett vanligt fleece, ska se om jag hittar någon lapp om materialet, men om det är ull, 30 grader i maskin på ull- eller handtvätts program? hängtorka?
Är detta rätt nu? :P
Hmm om jag skulle tvätta ulltäcke så hade jag tvättat det på ullprogram och 30grader och sedan när det ska torka så skulle jag lägga det platt över linorna
och mina fleecetäcken dom tvättar jag som vanligt och till o med torktumlar de lite så man får bort all skit som inte åkte väck i maskin.. samma sak med resten av täckena.. men enbart tummla lite men inte helt bara för att få bort allt hår, spån och hö
#2 vad säger du om att torktumla transportskydd med teddy på insidan?
Jag skulle inte torktumla fyllda täcken och transportskydd när dom är blöta, så stor risk att dom ändrar form då. Därremot går det alldeles utmärkt att tumla dom när dom är torra. Här i huset tumlas alla tvätt när den är torr innan vi kör i maskinen. Har hiskeligt mkt hund och hästhår på alla kläder =) Kör man bara när det är torrt är det inga problem att köra även sådant som inte får tumlas normalt sett.
Medarbetare på westernridning.ifokus