sommarjobb
ja vad ska man jobba med? behöver ngt nu i sommar så att jag får lite pengar iaf…
finns ju så mkt!
kanske skulle man åka till Johan Lundh och fråga om han vill ha hjälp :p haha
Ne men visst jag kan ju sälja jordgubbar, men hur roligt är det? men hur mkt annat kan jag egentligen få jobb som? jag är ju fortfarande bara 15 i sommar… skulle ju va ganska roligt att jobba med hästar lr liknande…
Vad har/ska du jobba med i sommar?

Lycka till med sökandet :) Det är svårt, jag vet. Speciellt när man inte är så gammal, jag blir 15 efter sommaren. Men jag skall ringa imorn till ett isisstall och se om jag kan komma och jobba där några veckor i sommar :D Är kanske sent ute, hoppas ingen annan "snott" platsen bara :/ Om det inte blir så måste jag väl vara hemma o. jobba i växthuset som vanligt 

Min dotter söker också sommarjobb. Hon blir 18 i april. Det är inte lätt.

#1 jo precis! känns så tråkigt att jobba på ICA lr liknande oxå, vill ju jobba med hästar men får väl se hur det blir… Hoppas att platsen fortfarande finns kvar så att du får jobbet! :)

Ha,ha hästar vill INTE min dotter jobba med på sitt sommarjobb.

#2 & #4 ne, det är väl aldrig lätt me sånt där, förra sommaren fick jag inte jobba eftersom jag inte hade fyllt 15 än :/ men nu kanske det ska gå och få tag i nåt, fast då får man väl bara skit jobb som ingen annan vill ha…
Varför inte jobba med hästar, det är ju det roligaste som finns ju :p haha

#5# Hon är rätt så trött på att jobba med hästar och djur överhuvudtaget. Vi har ju 7 hästar här som hon får sköta. Plus våra andra djur. Så hon vill göra något helt annat.

#6 ojdå, ja då kan jag förstå henne.. :)
Jag hade världens goaste sommarjobb förra året i alla fall.. Eller betald semester som min kompis kallade det..;)
Passade en hund, ägaren jobbade på ridläger på gården (där hon bor) så jag bodde hos henne, var med och hjälpte till lite på ridlägret och så.. Fick 500 spänn i veckan. "Jobbade" i 6 veckor, så jag fick lika mycket betalt som ett kommunjobb.. Och det roligaste av allt är att min hund hemma kräver mycket mer än vad hennes gör, så jag hade haft det jobbigare utan att få betalt om jag inte hade haft det "jobbet"..
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Jag jobbar på Dannerotravet över sommarsäsongen. Vår nybyggda travbana och restaurang/totohall är snart klar och det är dags för invigning. Jobbar där ca tre, fyra dagar i månaden från april-okt. Sedan jobbar jag extra på ett hotell här hemma. Har önskat att få jobba som frukostvärdinna i år, brukar jobba natt annars. Annars ska jag stämpla och bara njuta av sommarlovet med massor av bad och fiske i sommarstugan.

hoppas jag slipper jobba hela sommaren i år….verkar som jag får 4 v betald semester i år…första året på 5 år sen jag började inom vården…GOTT!!!!! vad jag ska mysa…..

#10# Men efter ett år så har man väl rätt till betald semester eller?
Jag ska nog sommarjobba på Posten. ^^
Jag hade ett fint sommarjobb förra sommarn, visserligen bara en månad… Bodde hos min tränare, hjälpte till i stallet och red några av deras hästar. Betalning? Nah, jag fick gratislektioner istället :) Men bodde mitt ute i skogen och jobbade varje dag så gjorde ju inte direkt slut på så mycket pengar :)
Ni som letar jobb, försök få det genom kontakter. Mycket lättare än att söka på annonser.

Skrev i typ onsdags men det kom tydligen inte fram då >.<
Säger iaf bara Lycka till med att försöka hitta ett sommarjobb nu ;D Jag jar frågat runt o affärerna vill helst ha dem som är 18 år för de får stå i kassan.. Har sökt till kommunen men där har 88 o sen 89 chnasen före, så lär inte bli ngt där heller ..
Lycka till ni andra ;D

Tack för all svar! har ringt en massa idag, men ingen som vill ha mig :/ så det blir väl att sälja jordgubbar i sommar, jätte roligt… eller inte… men men måste ju tjäna lite pengar så…

#15, bättre än inget iaf ! :/ :)

#16 haha:p jo, visst men sååå tråkigt. Jag skulle hellre ha ett aktivt jobb så man får göra nåt, istället för att bara sitta…

Joo, men iaf ;D ^^

jo, fast jag måste ju få jobbet oxå :P men är iaf till 90% säker på att jag får det :)

Min dotter är ju en 89:a alltså blir 18 år i april. Inte har något nappat på henne fast hon är så rar och duktig i skolan. Suck!

#20 ajdå :/ det är ju så många som söker, så det finns väl inte så många platser lediga längre…

Fast å ena sidan var hon tidigt ute. Men hon får väl jobba 3 v på sitt dagis. Det har hon rätt till när hon går barnomsorgen. Alltså 3 v betalt. Så gjorde hon förra sommaren med.

#22 okej. men då har hon ju ngt iaf :)

Ja, hon får ute lite över 6000 kr för 3 veckor. Eftersom det är det enda hon tjänar detta år så slipper hon skatta.

Säger bara: Bättre än inget ! ;)
Pim ! säger samma som du, jag verkar med få fyra veckor betalda, eller så kanske det bara vad 20 betalda dar, skit samma, jag SKA ha fyra veckor, galet så gott ! :D
förra året hade jag två, obetalda…=/
Jag har en tjej på femton år som ska motionera min häst i sommar. Drömjobbet för en femtonårig hästtjej, att få sommarjobba med hästar!

#27# Tänk om man hittade sådana flickor. Gillar inte att rida så mycket när det är varmt, mygg, knott och broms. Usch!
Kan väl inte vara så svårt? Att få betalt för att jobba med hästar är ju DRÖMMEN för dessa tjejer :) Testa att sätta in en annons?

Tror du att jag har råd att betala några att komma och rida mina 4 hästar???? Ge dig! Jag har ju knappt råd att ha dom. Ännu mindre betala folk för att dom ska rida dom. Då får dom nog stå. Det lider dom inte av hellers så….
Har ni några bra tips på sidor där man kan hitta sommarjobb? :P Här i Uppsala vill alla ha de som har utbildning.. ;)

jag har sökt jobb som lägerledrae på ett ridläger i närheten! ska på jobb intervju nästa vecka. så får vi se. Det hade vart jättekul om jag fick jobbet, det passade mig perfekt.
#31 Men Juve, jag har ju erbjudit dig ett. ;) Duger inte det eller?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Jag kommer att jobba som fotograf åt stuterier och ridskolor under våren/sommaren. Sedan även lite privatpersoner och tävlingar såklart. :) Men inga "riktiga" sommarjobb om man säger så.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#33 - Jooo, visst.. Men du sa aldrig vad jag kommer att få i lön.. ;)
Ska se nu.. Tror det är 750:-/vecka.. Alltså fem dagar. Har för mig det i alla fall. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#30 Varför så arg?

#37# Suck, ja det kan man ju undra. Din kommentar till mig kanske. Att man ska betala andra för att rida. Hur många tror du gör det? Jag skulle behöva sälja två hästar. Men just dom som jag hade tänkt sälja är ju dåliga. En ligger på djursjukhuset nu för sin diarre. Dom undersöker och prövar allt möjligt. Jag håller på och går på knäna. Så kommer en sådan kommentar att man ska betala andra att komma och rida. Jag sitter verkligen i en knipa. Har ständigt dåilgt samvete att jag inte hinner rida eller orkar rida hästarna. Vill sälja men kan inte. Har inte råd med en vinter till. Men säljer inte till vem som helst heller. Vill helst ha ut dom på foder ett bra tag för att se om dom trivs med varandra osv.
Betalar du själv andra för att dom ska rida din/dina hästar? Jag känner inte en enda människa som betalar för att någon ska rida sin häst. Och då känner jag bra många hästmänniskor. Gör du?
Ja, men du skrev ju att du önskade att du hade någon som kunde rida dina hästar eftersom du själv hatade att rida under sommaren. Och eftersom tråden handlade om sommarjobb och jag berättade att jag har en tjej som hjälper mig mot betalning, så gav jag det som förslag. Jag vet väl knappast din ekonomiska situation. Jag är själv student och har mina två hästar inackorderade, men jag får det ändå att funka.
Jag betalar en tjej för att motionera min minishettis, via promenader, körning osv.

tack för alla svar! får väl se om d blir nått sommarjobb för mig :)

#39# Nej, det vet jag att du inte kan ana min ekonomi. Men att betala någon för att rida mina hästar skulle jag aldrig i min fantasi göra tyvärr. Vill någon rida får dom göra det gratis eller betala för slitage av skor osv.
När jag svarade i #27# så var det ju för att jag menade att det var svårt att få ut någon tjej hit eftersom det inte går några bussar. Hade inte en tanke på betalning. Råkade bara svara som jag tänkte.
#36 - Hmm.. 750? Ehh.. Men det är gratis bete och allt då? ;)
#41 Finns det ingen liten by i närheten med tjejer som kan tänka sig att cykla eller köra moped?

#43# Nej, man trodde ju att det skulle bli liv och rörelse när dom byggde ett hus nära oss. Det enda hus som man kan se runt omkring oss. Dom hade nämligen 4 barn. Men hör och häpna. Dom är allergiska hela bunten. Får inte klappa hästen alls. Inte gå in i stallet ens. Dom har försökt att rida hos mig men dom får bara klåda. Suck!
Resten av flickorna häromkring har ju egna hästar. Och det är inte så många som bor i närheten heller så…..Om det bara gick stadsbuss utanför så hade jag inte haft några problem varken med medryttare eller stallplats.
#42 Jahadå, bete och mat och boxplats får du gratis!
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Taaaaaaack!! ;D Hihihihi.. Får Närå kåmma määä?
Annars så sa min kompis idag att de sökte sommarjobbare under 18 till Coop Forum.. ;)
Gött. Men visst får Närå hänga på.. Han kan leka med alla andra voffar. ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Närå kan läka mä Mäcks å andra knäppies.. :D
Haha och en schäfer, en westie, en portugisisk vattenhund, en rottis och en bayersk viltspårshund…;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Jag fick sommarjobbet! :D Ringde förra måndan å fråga o. hon sa ja! Blev så j*vla glad. Haha. Folket fick no leidot på mig ;) Får inte betalt i pengar, utan i ridlektioner. Kommer ksk få rida lite hästar där oxå :D Men det är som slo säger, är ju mitt i skogen o. jobbar hela dagarna så vart sko pengarna försvinna? ;) Skall prata detaljer sen närmare ^^
Grattis!! :)
Själv håller jag på att fylla i en ansökan till Stadium.. De vill ha någon som kan sommarjobba.. ;P
jag brukar spring runt lite och fråga i stall till slut får man ett sommarjobb fast jag bara e 12