Broddar
Finns det barfota-broddar? Är det hovisen som sätter fast broddarna eller kan man göra det själv, samt om man måste köpa hem egna eller om det bara är attt be hovisen sätta och att man betalar lite extra för dem? :)
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Vad menar du emd barfota broddar? Man kan eb hovisen fixa det men dte är superlätt att göra själv,s en finns det guldskor emd fasta broddar.
Förr i tiden fanns det broddar man spikade direkt i hoven. Detta kunde man göra både själv eller med hovslagares hjälp.Tror inte att det går att få tag i dessa broddar längre.
Om du har barfota häst kan du ju köpa easy boots med broddar till.
#2 jaså? så pass? Det senaste jag sett om just spikbara broddar var från ca 900-talet i en vikingagrav. Även om det inte används längre så hade jag vart intresserad av att läsa mera om det.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#4 Jo, jag vet att vikingarna använde sig av sånna men det har använts även i "modern tid" av vad jag förstått. Jag kan prata med personen ifråga som berättade det för mig. Jag tror faktiskt att hon t.o.m. har använt det själv. Men nu för tiden är det nog ingen som gör det. Men jag skulle gärna använda sånna om det fanns. Tycker det verkar jättesmart.
#5 frågan är bara hur säkert det är för hovväggar mm, man bör ju ha en häst med god hovkvalité om inte annat. Men kolla gärna med den personen, sånt här är alltid inressant!
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.