Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 2988 ggr
LinaN
0

Snösulor storlekar?

Det finns ju ett parolika varianter på snösulor, den som är heltäckande och den som går längs med insidan av skon.

Men vilka storlekar finns dessa i?

en vanlig standardsula lär ju aldrig räcka till min monsterhäst med 7or i skor….. skor om om senast 6 veckor så då vill jag ha fixat en sula av något slag.

(kommer testa plastlockssulan nu fram tills dess men vill ha något mer permanent då han springer mkt i hagen trots snövallar och vill inte han vrickar sig pga styltor)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Jummie
0

Fungerar det inte med vanliga sulor? Dom klipper man ju till vartefter och de är ju rätt stora oklippta… Vet dock inte hur snön packar sig i såna..

Elshira
0

Det finns ponny och full på de med luftkanal (längt med kanten på skon).

Storlek ponny brukar i.af gott och väl räcka till D-ponnyerna med 00:or, och då klipper vi ändå lite.

Så jag tror nog full passar ändå, du kan ju jämföra olika märken i "värsta fall" =) Men om de slutar 0.5 cm innan skon gör det inte heller något i.af :P

Hakuna matata!

Indylover
0

Halmsulan då haha? :D

Jag har plastlock till min, dom sitter men funkar nte så värst jättebra. 
Men nu vill jag se halmsulan Kyss

liebe kann manchmal sehr weh tun

**- www.amandawestergren.blogg.se**

LinaN
0

#1 och 2 han har 7or i skor…. och jag tror att även om man kan dra litet i sulorna så kommer de inte att räcka till ändå…. Han får ju plats med skorna till nordsvensken i stallet i sina skor…. och hon har ändå 4-5or i sina dojjor…

jag skaffade mig ett kallblod för att slippa sånt här!!!!! *uppgiven*

#3 ska snickra på ett par sånna imorrn men nånstans känner jag att det inte kommer fungera. han har för liten kant mellan skons innerkant och sulan… Men ska iaf testa imorrn.

Ska dock testa plastlock också, har ett antal lock som ligger o skräpar.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.