Hårigt huvud.
Nu med vinterpälsen så får min ponnyn så mycket vinterpäls i huvudet att hennes grimmor blir väldigt tajta och jag måste spänna ut något hål. 
Någon annan som också är "drabbad" av detta?
Japp! Har ju russ och shettisar. 

#1 Russ, härliga ponnyer! Önskar att jag var liten igen. =P
Min häst pannband på tränset blev lite tajtare när han är en lurvboll, men det går bra ändå :p
Nepp inga problem, min häst får knappt någon vinterpäls.. haha 
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
#2 jag är vuxen och har russ så åldern är ju inget hinder. 
Japp, har fått gå upp en storlek på ett par av dom. Massa lurv. ^^
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner
Nope, grimmorna är inte så små.. :3
Klipper Crows skägg på vintern… fast hade inte gjort det på en ponny eller kallblod, tror jag..
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
James har vissa sommar och vissa vintergrimmor eftersom han blir så lurvig ^^
lurvponnyn.vimeddjur.se

Massa lurv på shettisarna, tighta grimmor så det blir till o spänna ut

#7 Mina grimmor är inte heller små däremot en massa larv på hennes huvud. =P
Min welshgrabb hade jätteskägg och var allmänt hårig men jag tog maskinen och klippte hela käken + mellan ganasch och mule. Personligen tycker jag det är fult med massa skägg, finns undantag, isisar shettisar osv men i största allmänhet..

#11 Jag har funderat på att raka min där=P Inte är hon ful i det, hon är jämnluddig så det syns ingen stor skillnad mot sommar och vinterpälsen.=)
#12 Tror inte att din häst är ful i det heller, menade inte så men jag tycker det är snyggare att se konturerna efter hästens huvud istället för 5cm skägg som hänger ner :)

#13 Mans er konturerna på min och skägg får hon inte som vissa andra hästar. Jag är glad att slippa skägget. =)

Nja hon är ju klippt men hon börjar få lite vinterpäls i huvudet :P
Men grimmor o träns är inte för små inte =)
/Johanna, http://finanora.blogg.se
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."
min får extremt mycket vinterpäls så alla grimmor å träns sitter alltid tajt på vintern:-P så man får alltid spänna ut de.. vill inte klippa honom heller då han behöver pälsen ju:-P