Spindlar i sadelskåpet?
Av alla stallets sadelskåp så tycks spindlarna ha valt att flytta in i MITT över vintern. Jag tror jag räknade till typ 6-7 stycken SYNLIGA äckel. Nu undrar jag om det finns något sätt att eliminera dessa kräk utan någon form av fysisk kroppskontakt? (Det behöver inte vara snällt, bara dom inte får chansen att hitta tillbaka till mitt skåp!)
Jag lär riva ut mina grejer ur skåpet med hjälp av en kvast eller nåt och tvätta allting noga innan det åker in igen, hela skåpet ska impregneras (stavning?) med något som spindlar absolut inte gillar! Finns det något spindlar tycker är äckligt förresten?
Usch, jag vill inte öppna mitt skåp igen 

Man kan få hjälp mot spindelfobi 
Spindlar vill ha fukt så håll rent i skåpet och placera en "torrboll" där.

Hahah, jo visserligen men jag känner mig som ett hopplöst fall. Minispindlar är inte farliga, inte större heller sålänge de håller sig på behörigt avstånd. (gärna i någon annans sadelskåp..)
Räcker det? Är det säkert? Jag känner att jag har lust att spränga mitt skåp i luften, eller göra det inbrottssäkert för spindlar eller bara.. mörda! Haha. Usch, bort! Ut ur mitt skåp!
Ännu äckligare blir det med tanke på att jag har mina stallskor där, min stalljacka… Tindras sadel, det bor säkert massa spindlar mellan schabraket och sadeln. iiiiiik!

#2 det är vad jag hade gjort som förstaalternativ, för var bor spindlar jo i mörka fuktiga källare.

#3 Ja, det får nog bli så faktiskt. -googlar på torrbollar-
Alternativt be någon person som är lite starkare psykiskt än mig att ta kål på, eller släppa ut rackarna först! Jag låter ond, jag hatar inte spindlar egentligen. Eller jo, det gör jag kanske, lite.
Då införskaffar jag en torrboll imorgon iallafall, så får jag hålla tummar och tår för att det hjälper!
Kom nu förresten på att spindelinvasionen började när jag hängde in ett halvfuktigt ländtäcke i skåpet, där kanske vi har boven…
1. Plocka fram en dammsugare
2. Sug upp spindeläcklen
3. Städa
4. Ev införskaffa en torrboll, vad det nu kan vara.

spindlar trivs i friska hus säger min vän som är mäklare. så kanske är ditt sadelskåp friskt? =)

#5 Finns ingen dammsugare i stallet, vill inte ta med min egen med rädsla för att spindlarna trivs i dammsugarpåsen istället
#6 Haha! Kanske!
Vet dock inte om jag tycker att det är positivt!
#7 Ja, jag googlade och insåg att de finns att köpa på Clas Ohlson, så det blir ett besök där imorgon innan jag kilar till stallet!
Ja det är bra att plocka ur, tvätta med klorin, hålla fuktfritt med torrboll eller en luftavfuktare.
Det finns även en liten apparat som man sätter i vägguttaget som heter spindelfritt från silverline. Kanske värt att prova.

#9 Klorin nedskrivet på inköpslistan…
Jag vet inte hur det ser ut i de andras skåp, får ta reda på detta och forska vidare om den där spindelfritt-saken. (Det lär sitta såna överallt i stallet sen om jag får bestämma!)
#10 Hoppas din stallägare har spindelfobi
så hon/han blir villig att hjälpa till. Själv är jag glad att jag inte har spindelfobi usch känns ju som att dom kan finnas överallt, särskilt när man gillar att vistas i stall. Men jag har panisk ormfobi istället. Skönt att det är vinter
.

#10 Hon är inte fobisk, men hon ogillar dem iallafall
Hon skakar alltid av jackan innan hon sätter på sig den om den har hängt i skåpet osv, så det är nog inte omöjligt att hon hjälper till, haha.
Då är jag tvärt om, jag har inget som helst problem med ormar 

Ingen rör mina spindlar, dom äter flugor 

#13 Hahaha! Som tur är vi väldigt skonade från flugor i stallet eftersom det går genom stallet på sommaren och på hösten, våren och vintern har jag inte sett röken av en enda fluga i stallet som tur är. Du kan få några extra spindlar av mig!
Man äter upp spindlarna helt enkelt, då kommer dom inte tillbaka, tro mig! 
liebe kann manchmal sehr weh tun
Spindlar är fredliga och nyttiga djur =) Man ska vara glad om spindlarna vill flytta in hos sig. Spindlarna håller undan mindre djur (typ kvalster, mygg, flugor m.m.) som är ohälsosamma så det är bara bra om man har spindlar =)
Medarbetare på westernridning.ifokus

#15 Blääääää! 

Har man många spindlar tyder det på mycket kvalster så det är miljön för spindlarnas mat man ska försämra inte för spindlarna Därför är det dumt att skrämma bort spindlar enbart då får man nya problem.

#16 Dom får gärna vistas i stallet men helst inte i mitt skåp 
#18 Hmm, kan det räcka med att skura ur skåpet alltså? Jag ställer in en torrboll idag för säkerhets skull