Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettstallet
Läst 3100 ggr
Jummie
0

Hur kallt i stallet?

Hur kallt i stallet bör det vara om natten för att hästen ska få sova med fleecetäcke, anser ni?

Mitt sto går ute med fodrat regn/vintertäcke nu när det snöar och blåser kallt.  Jag vill förhindra att hon sätter så mycket päls eftersom jag blir tokallergisk när dom ska tappa allting sen…

Zahara
0

Jag har lika kallt ute som inne då det är ett oisolerat stall och dörren oftast står öppen, kör samma eller liknande täcken inne som ute.

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Gronstedt
0

Hos oss är det också samma ute som inne när det är plusgrader, men inte under 0 inne. Samma täcken ute som inne även här.

Zabbio
0

Har aldrig täcke inne eftersom det är vindstilla och hästarna har päls. Ute har de bara täcken vid dåligt väder.

Fryser hästen ska denha täcke, fryse den inte ska den inte ha det. Hur varmt eller kallt det är spelar mindre roll.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Tusen
0

#3 Precis! Kyla klarar hästarna bra men fryser de ska de naturligtvis få ha täcke på eftersom de inte kan röra sig för att hålla värmen i en box. fryser de däremot inte så låt bli att lägg på täcket inne tills den dagen du ser att din häst fryser.

Jummie
0

Ja, nu står hon ju naken på nätterna och vi har inte direkt ett kallt stall, det är snarare varmt. Med fyra minusgrader hade vi fem plus inne i stallet. Hon har fått gå utan täcke tills att hon började sätta päls lite för mycket päls, jag är så galet allergisk mot lång päls när hon fäller så jag försöker hålla den någorlunda kort pga det. Egentligen borde jag inte ha häst alls med min allergi men vad gör man.. 

Har inte sett att hon har satt mer päls så jag antar att hon får sova utan täcket tillsvidare också då Glad

AusaBausa
0

lika varmt inne som ute, har lösdrift. Inga täcken på mina hästar, de lägger päls så de klarar sig utan…

emeliekarlssoonn
0

Min står med fleecetäcke+ofodrat regn för han måste. Jag vill ha täcke på ute och den som morgonfodrar/släpper ut ska inte behöva ta på/av täcken.

Valkyrie
0

Jag har ett thermo tunnt inne och vinter+hals ute.
Eller svea + termo och fodrat regn ute.

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!