Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 978 ggr
Scandi
0

Måste bara berätta..:S

mackan har den senste tideninte varit lika lätt attfå i form o o han travar hela tiden i galoppen m bakbenen..en i stallet en av sur kärringarna kom till mig igår o frågade om d hade blivit bättre..? vilket d inte har blivit såg d igår i skuggan när jag galopperade i paddocken o dessutom så va han enormt envis när jag red ut efter det o cille absolut inte gå mot ett håll utan han ville till stallet.. han burkar alltid testa mig lite grann när jag inte ridit ut på honom på ett tag men igår var d extremt, han var som en åsna..vi stog på vägen i nakse en halvtimme inte nån av oss ville ge sig..:S så till slut fick jag hoppa av o leda han hem..ledda han först en bit o d hållet jag ville o sedan hemmåt. men flr att komma till sken igen.. så sa hon då i stallet att deras travhäst "tappade" bakändan o då avlivade de henne.. o att d verkade som att makcan gjort det lr attt han rent av blvit gammal o att d då inte fanns så mkt mer att göra utan d äbsta vore ett skott i pannan! jag började ungefär stortjuta när hon sa d men ville inte gårta inför henne….:'(

Scandi
0

ingen som har nån komentar..?

emmm
0

Bitch är min enda kommentar!

Hur fasen kan man säga en sån sak? Hästar är väl periodare de med.. vet inte hur mkt pälsfällningen påverkar ridbarheten med vårt sto blir väldigt seg…

Scandi
0

mm.. jag tycker inte man säger att d bästa är ett skott i pannan…  hon visste ju att jag redan var ledsen men blir ju inte precis på bättre humör..jag menar bara för att han kanske inte skulle hålla för ngn hårdare ridning så behöver man väl inte avliva??

emmm
0

VAd är det för pålle du har?

bubbelbubbel
0

hm. låter ju märkligt.
hur gammal är han ?

Snuttan2
0

Jag säger som jag sagt tidigare, jag tror det bästa för dig, både emotionellt och för din ridning vore att sluta med Mackan, för det är ju något fel och när man inte äger hästen själv och kan styra allt så blir det jätte svårt att stå och titta på eller vara med… Men det är ju jätte svårt Gråter

Scandi
0

han är en fd travare.. snart 21 år gammal… jag mår otroligt dåligt just nu så fort jag tänker på honom så börjar jag gråta men jag vill intekan inte lämna om….inte än..vet inte hur länge till jag orkar…jag har ju haft honom i tre år skit svårt att bara sluta då..jag vill att hon ska ta dit ngn som kollar upp.. så att han inte har ont när vi rider men hon lyssnar inte riktigt på d örat.." han kan ju ändå inte göra ngt åt det är typ svaret.." jag funderar på att korta ner så att han får fler vilodagar..så att jag b ara rider han två lr tre dagar i veckan..rider ut då alltså..men funderar också på¨att säg att om hon inte kollar upp honom så vill ja inte rid förens hon har gjort det. Den andra tjejen tar ju inte upp ngt. hon har inte märkt de sakerna som jagh märker..:S

bubbelbubbel
0

oj oj, det är svårt är det…
jag tycker du ska prata med henne, lite till, berätta hur du känner, det kanske kan hjälpa ?

Scandi
0

jag har försökt men d går inte hon säger bara att d blir bättre nu när hon har fått gården o hon kan rida honom mer oatt d blir sommar snart o d e hans bästa säsong… men nu när hon flyttar honom kommerju jag nog intekunna sköta honom heller..fan också..

bubbelbubbel
0

det låter kanske tyvärr som du borde ta ett svårt beslut.
förstår att det inte är lätt, det är det ju aldrig när det kommer till djur och känslor, men lite som snuttan säger med, för din egna utveckling…? och om du ändå inte kommer ha möjlighet att sköta honom, kanske du borde se efter om det finns nån annan som behöver hjälp…? men det väljer du ju helt själv så klart :)

Scandi
0

jo jag vet..men sååååååååå svårt att släppa taget.. vill ju träna dressyr o d e ju svårt med honom.. vill ha en häst som min egen men så svårt att hitta häst här..

bubbelbubbel
0

förstår dig verkligen…

elin
0

fyfan hur kan man säga så??

Hästar har som ngn nämde innan mindre bra och bra perioder.

Elakt sagt av denna människa! *förbannad*

/Elin

Snuttan2
0

Jag tror att det nog för dig är bra att han flyttar så att kontakten tar slut… Eftersom inget händer och din ägare ser ut att börja göra vad min travhästägare nu gör (sätta sig upp och försöka träna på skadad häst och tror att det blir bättre)…

Jag är duktig och håller på att förberda uppägning utav min travhäst *stödklubb* Är trött på att ägaren är så snabb med att komma upp och inte bara sitter på, utan till och från faktiskt tränar stackarn som faktiskt har rejält ont…  Att hon inte vill ta ut vetrinär, att hon inte vill se de negativa sidorna, utan bara de positiva och låtsas som ingenting.. Idag har iallafall min travpålla för första gången på typ 3/4av ett år fått gå en stund i riktig hage tillsammans med andra hästar och ska få göra det fler eftermiddagar som kommer om hon inte lyckas skada sig :) Alltid något för hennes bästa iallafall…
Är lagom kul med en travhäst som redan på travet var känd för att vara fet som blivit apatisk och tappat aptiten och mkt vilja…

gejsa
0

Håller med snuttan. Försök hitta en foderhäst annars eller en ny medryttar häst.

Scandi
0

mm jag får ju försöka det.. men jag ville verkligen haft honom hemma i sommar.. försåtr mig inte på den andra tjejen riktigt.. hon tyckte d va långt att köra till mig o ville inte ha honom i e härtt stall som är typ 8km lr 1 mil.. hur kan hon då nu vilja köra när d e två mil?? förstår mig inte på människor.. d e precis som om d blundar o inte vill se!!!!!!!!! mm jag får väl försöka det..jobbigt bara.:(

bubbelbubbel
0

klart det är jobbigt. ingen som säger något annat.
men du kan ju alltid hälsa på honom ? det är ju inte så att du säger upp allt för tid och evighet, om du skulle bestämma dig för en ny häst…

Scandi
0

igår skrev dem kontraktet så de flyttar dit nån gång mellan den 1:e o den 15:e april…

Between
0

FAN VA ELAKT :@

Thorsson
0

Hur kan man säga någotsånt!! Min häst testar mig, slänger av mig. Men vi skojjar bara om att vi ska göra honom till korv=D Men det var för att han inte gick varje dag då. Nu är han hur go som helst. Hon kann ju ta sitt åpick och pack och dra!