Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 6890 ggr
LinaN
0

Bortgjord! på tävling?

Har du gjort bort dig ordentligt på en tävling? Glömt dressyrbanan helt? Glömde spänna sadekgjorden inför 90-hoppningen?

Dela med dig av dina klanterier som var pinsamma men som du kan skratta över idag! Allt för att stärka medlemmar på sajten som kanske inte vågar ut o tävla igen för att de klantade sig förra gången!

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

bunnyheart
0

Var sjuk när vi skulle hämta dressyrprogrammet och kunde ingenting. Hahaha så Berlith fick haha visa hur jag skulle göra men jag gjorde ändå fel heela tiden, hahaha :D
Fast det var ingen tävlig :P

Och en gång trillade jag av när hästen kliade sig på benet, gled ner för halsen, hahahahha, ingen tävlig det heller ;P

/Johanna, http://finanora.blogg.se

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

Maja
0

Jag tävlar islandshästar och då är man på en ovalbana. Det finns två öppningar, men jag var bara medveten om en av dem. Hästen hade däremot gått på banan innan och lärt sig att man minsann kunde hoppa över staketet och lämna banan (= bli diskad). Det fick jag veta strax innan jag skulle in på banan och trots att jag styrde bort honom från kanten och lade spöet på bogen så hoppade vi av. In på banan igen. Ut igen. In på banan. Ut från banan. Tre gånger under fyra varv. :P

bunnyheart
0

#2 haha vad jobbigt :P

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

emeliekarlssoonn
0

Hade min sköthäst och mest älskade favoritponny på första riktiga tävlingen på ridskolan.
På andra hindret (en oxer) vägrar han och jag åker av, hamnar på något sätt mellan bommarna med benen hängandes över bommarna, alltså höger ben över bakbommen och vänstra över frambommen. ;)

bunnyheart
0

#4 Aw stackars dig ;S När var det?

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

emeliekarlssoonn
0

#5  Hahaha, pinsamt då. Nu är det bara kul. ;)
Det var i maj 2005, var 12 år då. Liten skit. xD

EmelieJolly
0

Jag råkade få en häst på ridskolan på en hopptävling för några år sedan, som lyckades hoppa av ett galoppsprång för tidigt på varje hopp. Så jag flög upp varje hopp och tillslut på sista hindret ramlade jag av och landade på huvudet :/ Det var väldigt pinsamt..

viktoria91
0

Ponnyn var för taggad, hon har tävlingsinstinkt som jag vet inte vad! Hon ville en sak och jag en annan, märror alltså.Tungan ute Det plus en vääldigt snäv kurva gjorde att hon snubblade på frambenen och jag hamnade under ett halvt ton muskelpaket och än idag 3 år senare har jag problem med högersidan av kroppen som hon landade på. Ingen av oss var skadad så jag hoppade upp igen ochd te var samma idiothastighet-inget hade hon lärt sig.

Miniland
0

Var ingen riktigt tävling men vi skulle i alla fall rida ett dressyrprogram. Jag hade verkligen övat och kände mig superduktig innan, tyvärr gick det väl inte så bra…
Fick en superpigg ponny som vara sprang iväg för mig och allting gick super snabbt, dåliga vägar osv. Plus jag red lätt HELA programmet. Även fast det stog att man bara skulle rida lätt på ett ställe typ , så jag hade missat att man skulle sitta ner annars. Jag kan säga att jag skämdes efteråt..tur det är läääänge senså man kan skratta åt det…

Sen en gång när vi hade träningstävling i hoppning. Fick jag en liten ponny och tänkte nu kommer det gå bra. Det slutade dock med att ponnyn sprang brevid nästan alla hindrena hur jag än styrde. Jag hade blivit diskad flera gånger om det varit riktig tävling.. haha

~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~

Elshira
0

Det här var väll mer åt olyckshändelse men var ändå ganska så roligt!

Jag var på hingstutställning med våran numera 27-åriga hingst. Och  mitt på ena travsträckan så LOSSNAR grimmskaftet! Det var ett kedjegrimmskaft med "vanlig" hake, som lyckades lossna… Den gick alltstå inte sönder eller så, och vi dubbelkollar alltid att alla spännen osv verkligen är knäpta innan vi ger oss ut (efter som man itne vill ha en lös häst).

Men tja han drog lite till höger, och jag försökte dra tillbaka - med resultetet att jag bara hade grimmskaftet i handen.

Hingsten kom lös i vad som tur var ett ridhus! Det var flertalet hingstar där inne men efter som att ham mycket väl vet att det bara är ston som är roliga så brydde han sig itne ett skvatt om dem! Prisbordet, blompottor och annat var mycket roligare!

Så han galloperade några varv innan min pappa körde 100 meter häck över läktaren, öppnade dörren mot läktaren och där sprang våran pojke rakt in - bara att stänga dörren! ^^

Men vad som flör andra hade låtit hemskt - att komma lös bland hinsgtar var bara tur för oss. Hade det varit ston så hade det varit värre!

Numera tejpar jag alltid haken eller använder tyglar.

Hakuna matata!

WinterPrince
0

Jag hade vid ett tillfälle glömt bort helt att det var omhoppning direkt efter grundomgången. Galopperade ner till mamma på läktaren som inte heller hade en aning, någon snäll dam (antagligen mamma till någon annan) ropade vilka siffror hindrena jag skulle hoppa hade. så satte av i fullfart och hoppade dem alla. Slutade konstigt nog med en delad tredjeplats.

Idrus
0

Lyckades ramla av och landa i en stor dekorations blomkruka, väldigt kul, not :D

Besök gärna min blogg.

Linnea
0

Jag var max 10 när detta hände tror jag.

Jag var med på en hopptävling och hade fått en av de slöare ponnyerna. Han ville inte alls galoppera så jag kom i trav mot ett hinder, han stannar och kastar sig sen över. Jag trillar av. Sitter upp igen. Travar mot hindret, stannar, kastar sig över. Jag trillar av. Sitter upp igen. Travar mot hindret, trillar inte av, hoppar resten av banan. Kan säga att jag vann inte..

Skynda långsamt så går det fortare.

ebengtssson
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

ramla av på min första tävling XD

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

bunnyheart
0

Haha vilka pinsamheter ni har haft! :D

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

IdaSH
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag och Vernell hade kommit tvåa i en av våra första lokala tävlingar, denna gång ett mästerskap som innehöll både dressyr och hoppning. Var såklart jättenöjd när vi stod på prisutdelningen och tog emot vår rosett… När det sedan var dags för ärevarv drog ettan iväg i "skengalopp" varpå Vernell börjar tokbocka!!! Jag är som tur var rätt van vid hennes busigheter men åkte ändå fram långt på halsen och lyckas i samma veva knuffa av henne tränset. Kastade mig snabbt av för att krångla på henne tränset igen och det hela slutade med att det inte blev något ärevarv för oss. Dock en hel del skratt från läktaren…

Mvh Ida

www.krusfoto.se

bunnyheart
0

#16 Haha nä stackars dig!

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

CelsiusT
0

#16 Bäst hittills, speciellt eftersom du hade bildbevis med!! =D

Medarbetare på westernridning.ifokus

WhoCares-01
0

i somras gjorde jag bort mig totalt på en väldigt liten tävling…. en 90 runda där alla felfria skulle bli delad 1a… hade gått banan noga flera gånger men kollat fel på banskissen så efter det näst-sista hindret klappade jag Wilma, var supernöjd och ser att funktionererna bara står och glor på mig som om jag var en idiot… *fasen!!! sista hindret! kom igen nu Wilma!* fick fyra fel för att jag korsade min egen väg men jag var väldigt nöjd med Wilma för det var första gången vi hoppade mur ^^ hon vägrade på den en gång i klassen innan men sen hoppade hon utan att tveka =D

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

Ricko
0

Nja inte hittils på tävling (eftersom jag inte tävlat haha.) Men blir hopptävling idag så kommer troligtvis skriva här senare, vet att något kommer gå snett..

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Indylover
0

Japp! Alla inomhustävlingar har vi blivit uteslutna innan vi ens kommit över startlinjen för att hästen vägrar gå och bara stegrar sig,

och vi måste alltid bli ledda in på banan för att mitt welshponnysto (ston, ni fattar haha ;)) är världens grinigaste och vägrar gå in =)

liebe kann manchmal sehr weh tun

**- www.amandawestergren.blogg.se**

Diizkmedel
0

Jag hade tränat in fel dressyr program, jag hade tränat in det gamla LC:2 programet, men just till det året så hade det kommit ut ett nytt. Men som tur var han jag läsa in det andra på 10-15 minuter och hamnade faktiskt på 3:e plats. Men det skulle varit väldigt fail om jag ridit det programet jag tränat in :P

Sen har jag ridit fel 1 gång på en hopptävling. Men det är egentligen inte riktigt mitt fel för jag fick bara gå banan 1 gång för att dem som ledde tävlingen sa hela tiden till mig att ta fram fler bommar osv, så medans dem andra sprang banan fick jag ta fram bommar. Så då råkade jag ta fel hinder. Men det är fakriskt den enda gången jag ridit fel förutom en gång då jag kom lite fel på ett hinder och hästen vägra.

That that don't kill you can only make you stonger

casandra
0

Ojojoj, många gånger, mycket tokigheter.

En av gångerna var på en kördressyr tävling. Min första någonsin, och även för min RARA lilla lugna och fina B-ponny…………….

Travar in, gör halt och ska hälsa på domaren varav hästen ställer sig rakt upp på bakbenen.. Får fram hästen i trav, kör rakt fram mot domarna och ska sen ut i vänster varv. Då reser sig knäpponnyn igen och hoppar över staketet med vagn och allt så alla domare flyr från domarbordet och min ponny sticker iväg i skengalopp (dock inte ett dugg skraj eller så, han var bara väldigt busig och pigg på den tiden..) och en bit av staketet flyger iväg åt andra hållet!

Hahah, efter att domarna insett att de är hela och rena låter de mig köra klart programmet och skrev vårat lilla hopp som att vi kört fel väg bara.. HAHA..
Resten av programmet höll jag mig ca 1-2 meter ifrån staketet vid vändningar, samt att det inte blev en enda halt eller ryggning utan stegring…

Behöver jag ens säga att vi inte vann? :P

bunnyheart
0

#23 Hahaha :P

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

Gramilah
0

Jag skulle tävla min kompis ponny i hoppning, en LD.
Allt hade gått jättebra och jag hade hoppat 1 av 4 hinder i omhoppningen. Då tänker jag att jag ska ta en lite längre sväng och styra runt ett hinder, men tyvärr tänker inte ponnyn likadant… Jag svänger åt vänster, ponnyn åt höger. Och eftersom vi då bara kommer rakt fram så kommer det såklart ett hinder och vi hoppar… Shit, tänker jag och börjar sakta av. Då tyckte jag inte att det var så pinsamt, men då helt plötsligt ropar domaren "Du har blivit utesluten pga av att du hoppade fel hinder… och baklänges dessutom!" (flaggorna på stöden var ju fel mitt håll sett, röd på vänster sidan, vit på höger) 

Hahah, Jag visste ju att jag hade hoppat fel, men det visste ju ingen annan att jag visste… :)

Rynkel
0

oj oj.. var på clearround i början av sommaren och hästen vägrade MINST två gånger. På varje hinder. Och dum som jag är går jag in på banan ännu en gång efter det! Hemskt var det, jag vill gå under! 

Nu i efterhand undrar jag varför jag inte utgick på egen begäran..

Alla utomhustäclingar/clearrounder har varit åt pipsvängen, vi kan komma in på banan och hon vägrar fatta galopp, hon går in på banan och inser vart hon är varav hon backar ut innan de hinner stänga osv osv..  

Ja, jag har ett ponnysto som förutom det ärvt en HEL del temperament av både mor och far! Tungan ute

amandaam
0

Haha jag skulle tävla för första gången. Börjar med att jag inte fic stop på hästen när jag skulle göra halt! Så det blev en halv dan hälsning :P Sen när vi skulle öka traven i snett igenom gör den lila busponnyn ett stort hopp framåt som jag inte alls var berädd på så jag höll på att flygga av ^^

Sedan kom vi till galoppen det gick jätte bra men när vi gjorde snett igenom så hoppade han över dressyr staketet ;P Jag kom in på banan igen med grått i halsen men fortsatte dressyr programet i nästa varv gjorde han likadant!

Domarns kommentar när jag var klar var bara att jag var duktig som satt kvar! haha nu skrattar jag bara åt det men då var jag så jäkla sur!

ettnamnbaraa
0

som flera andra, så har jag ridit fel i ett dressyrprogram.fast ingen tävling. var väl inte så pinsamt men kan tänka mig att det skulle va pinsamt vid tävling haha..

WornOut
0

Min förra ponny ääääälskade att hoppa, lite väl mycket dock -.- Det handlar inte om en tävling utan säkert 3 som vi blev uteslutna för att hon, helt okontrollerbar, hoppade t. ex. en oxer som var upphöjt till ca 1,70 på ena sidan för att det inte var med i klassen .. baklänges x)