Stackars häst!
Hittade det här på www.tidningenridsport.se
_"Häst avlivad efter trailerolycka
På lördagsförmiddagen inträffade en svår olycka vid Vårsta, söder om Stockholm. En häst trampade under färd igenom hästsläpets golv och fick senare avlivas.
_
Södertörnspolisen rapporterade om olyckan: - Olyckan inträffade 10.30 på lördagen. Polisen kom till platsen, korsningen mellan väg 225 och 226 (väg från Södertälje mot Nynäshamn och väg från Tumba mot Södertörn, Nynäshamn) 10.40. Då fanns redan veterinär på platsen. Veterinären hade redan beslutat om avlivning av den häst som trampat genom golvet. - Hästen hade trampat ner på höger hjul på hästsläpet. Hästens högra bakben var så illa skadat att veterinären fattat beslut om avlivning på plats. I övrigt hade släpet fått punktering på höger hjul, uppgav polisbefäl hos Södertörnspolisen. Hästen ska enligt uppgift vara en tävlingshäst på väg till tävlingar på Södertörns Ryttarcenter. Hästsläpet drogs av en lastbil med utländska registreringsskyltar."
Stackars häst!! Att folk inte kan kontrollera sina transporter så dom är säkra!
Jaa, stackars häst =( Kan INTE ha varit särskilt skönt. Usch…
Åh fy! Låter verkligen inte trevligt.. Stackars.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Usch stackars häst, sånt ska inte få hända!
Fy usch vad hemskt! Stackars.. 

Ursäkta mig men jag trodde att tävlingshästarna var värdefulla för sina ägare! Där ser man vad fel man kan ha! Är för godtrogen som vanligt!

ajajaj, stackars häst…fy

Herregud vilken plåga för hästen innan den slapp lida mer. Stackars häst.

Usch det måste gjort as ont ! Stackars häst ..

Usch! Det är just därför som det är sjukt att golv o väggar på en transport ej kollas på besiktningen. Sånt ska inte hända.
#6 När det gäller många tävlingshästar så betyder de bara något så länge de kan tävlas, tyvärr. Sen finns det faktiskt mkt bra "tävlingsfolk" oxå =)

Men gud! Jag satt i kö där igår för någon olycka