Hopptävling
Det ska vara hopptävling på min ridskola(40cm) Men ska jag vara eller inte? Jag vet inte om jag vågar. Tänk om jag trillar av, tänk om jag hoppar banan fel, då gör jag ju bort mig. =S
Klart du ska vara med, alla kan göra fel i början ;)

Om du har hoppat förut så kommer det inte vara några problem.Varför inte prova,det finns ju kunnig personal som kan hjälpa dig och svara på dina frågor om du är orolig.Alla är alltid nervösa första gången man ska tävla,lite nerver är alltid bra då koncentrerar man sig bättre,Lycka till med ditt beslut =)

Jag har tävlat på ridskolan 2gånger och fått rosett båda gångerna, men båda gångerna var sista dagen på ridlägret(det e alltid hopptävling då) Då var det inte så mycket publik kanske bara 10st! Jag får se om jag ska vara med..

Tkr också du ska va med :) Se det som träning :)
Om du gör bort dig kan du skratta åt det när du blir äldre ^^
Jag tycker att det är en självklarhet. Jag har dock bara yävlat 3 ggr. Men jag har INTE fått rosett. 2 ggr hoppning 1 ggn dressyr. Sista gången jag tävlade var hoppning. Det gick käpprätt åt helvette. Bara rivninngar och vägringar x) På dressyren så hoppade min häst ut från branan, staketet är omkring 20-25 dm /(:

Jag glömde att rida genom målportarna en gång för längesadan på en hopptävling. Fick vända och rida tillbaka…
Klart du ska vara med.
Ja man har väl gjort bort sig lite ^^
#6 Haha, det har jag med gjort när jag var liten… Och hade jag inte missat dom hade jag vunnit klassen :P
#8 naaw :'D
Du ser, alla klantar sig. Man ska bara ha kul på tävlingarna (: Jag menar. Vet du HUR många det va som skrattade när hästen hoppade ut från dressyr banan 2 ggr? Det va skämmigt men kul. Jag fick 38p Och hamnade 5a av stallets 6 bästa ryttare. Med tanke på att de andra haft dressyrhästar. Alla mindre hästar var tagna så det var bara att ta lille hoppstot x)
Jag har ramlat av på en hopptävling en gång.. När ponnyn vägrade på sista hindret. ;) Så var med du, det är inte hela världen om det går fel! ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst