Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 3615 ggr
bunnyheart
0

OT: Första snön!

Hej, idag kom första snön! Kan erkänna att jag inte tycker om när snön yr i luften men nu när den har lagt sig är det super vackert! Och det är kramsnöFlört

Tycker inte om slask och när det yr i luftenObestämd.

Vad tycker ni om snö och när kom första snön hos er?

/Johanna, http://finanora.blogg.se

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

Klasselover
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Första snön kom för två veckor sen, lite mer än 1dm och låg kvar i nästan en vecka.. Älskar snön, MEN då ska det vara minusgrader så man slipper slask.. Och sol :)

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

bunnyheart
0

#1 Håller med! Här hemma är det ca 1,5 dm :)

Snön är mysig!<3

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥

Zaphix
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Haft snö i typ en och en halv vecka, rätt så skönt ändå. Blir så mycket ljusare ute, nu kan man se vägen framför sig när man rider, gick inte innan. Dessutom mjukt i marken så man kan göra annat än att skritta. :)

Men -15 grader som det var i eftermiddag när vi var ute och körde är lite väl kallt i november kan jag tycka..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Elshira
0

Vi har haft snö i två veckor (som ligger kvar), och inte lite heller 30 cm! Och jag bor i Norduppland Förvånad

Hakuna matata!

viktoria91
0

Den första riktiga snön kom idag och det är underbart! Förutom att det är snorhalt att köra och man ser inte mycket när snön yr=P

Alex
0

Vi fick första snön i oktober (Norrtälje) som låg kvar ett par dagar, sen hade vi snöstorm i början på förra veckan, men det var helt borta för ett par dagar sen, men idag har det fyllts på igen och med minusgrader dessutom, så det är skönt! Det får jättegärna komma lite snö som lyser upp, bara det håller minusgrader så man slipper slask och lera. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Aribigga
0

Har väl virvlat lite i luften ett tag härnere i nordvästra skåne men igår snöade det verkligen hela dagen. Fast tittar men ut nu så ligger det ett tunnt lager på taken och lite i hörnen bara.

lurvponnyn.vimeddjur.se

bunnyheart
0

De flesta har ju haft snö i någon vecka!

Tycker om snön,  när man rider så är det så mjukt och man ser som sagt vägen eftersom snön "lyser", som Zaphfix skrev :)
Det är sååå vackert nu i vårträdgård med alla buskar och träd och allt vad det är!

DEt är -1* här, snön är på träden, buskarna, gräset vägarna m.m  men inte på singlet, där är det smällt.

/Johanna.

Kaninblogg♥♥♥