Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 4232 ggr
carrrrrooooo
0

Sadelutprovare?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Nu är även jag ute i denna sadelhjungel och behöver en ny sadel till mig och min häst!

Eftersom jag inte kan skryta om att jag är så bra på att hitta en perfekt sadel själv, utan jag bara kan se och känna om det verkar vara något tokigt, så vågar jag mig inte på det.. vill ju vara rädd om min hästs rygg då jag vill att hon ska vara hållbar och vill ej att hon ska ha ont så klart..

Så jag tänkte anlita en sadelutprovare, och tänkte då på Sharpman, någon som har andvänt sig av dom?

Min stallägare tipsade om dom, men jag vill höra mer om dom, dåde possetivt och neggativt så klart!:)

Jag kommer att köra min häst till dom, så att jag kan provrida sadlarna..

Tack på förhand!

/carro

carrrrrooooo
0

Putt:)

NettanLindholm
0

jag har bara hört bra om dom !
De rekommenderar dock alltid fårskinnspadd under vad jag har hört, så det är ju vilket som om man gillar det eller inte ;)

ThereseJ
0

Bidermans i Eskilstuna provar också ut sadlar tror jag, brukar vara bra att ha att göra med. :D

carrrrrooooo
0

Okey tack för svare..

Jo Therese det är ju lite närmare för oss;) Har dom även begagnade sadlar att köpa?

//Carro

emeliekarlssoonn
0

Min häst har ju också växt ur sadeln.
Funderar på Sharpman jag också, måste bara flörta lite med min pappa och plastmamma. Hahah. ^^

carrrrrooooo
0

#5 haha okey, jo det är en stor kostnad med en ny sadel, men det är ju även ett måste om man vill ha en hållbar och hel häst!:) för mig blir det tt rida barbacka tills att jag har bokat tid hos en sadelprovare, jag vill inte rida med en för liten sadel:)

ThereseJ
0

#4 Jag vet faktiskt inte hur dom har med begagnat,ring o kolla :D men vet iallafall att man förut kunde åka dit med hästen o prova ut =),Fanns det inte bågon i Nyköping också  förrut som kom ut o provade sadlar, fråga Tanja för tror att dom köpte sin sadel av en som kunde åka ut o prova.

selfrejection
0

Karin Åberg finns också. Hon är från Härnösand med brukar åka runt i hela Sverige. Hon hjälpte mig med min sadel och jag är jättenöjd.

emeliekarlssoonn
0

#6  Rider ju självklart inte med sadeln.
Blev strängt förbjuden att göra det av equiterapeuten. :P

Killen
0

Jag kan också rek Karin Åberg!

kissmekate.blogg.se

carrrrrooooo
0

Tack för alla svar!:)

Jag har även börjat fundera på en Bomlös sadel, så jag känner att jag måste bestämma mig först vad jag ska ha för typ av sadel, men nu lutar det åt en bomlös!.

Annars blir det att anlita en sadelutprovare.

Mvh Carro