Eget stall & ensamhet
Jag har eget stall och nu äntligen också en häst som går att rida ut på själv, tidigare har jag fått ha medryttare + ridbar sällskapshäst. Dessutom har jag en massa fritid då jag pluggar på halvtid. Borde vara superbra, men… det har blivit så himla ensamt! Det är liksom inte roligt att rida, inte så kul att pyssla i stallet längre. Och jag har inga hästintresserade kompisar att locka med ut som sällskap heller.
Finns det fler som har eget stall och bara egna hästar? Hur löser ni det så att det inte känns ensamt?

Med bra headset och billigt telefonabonnemang så får man sällskap även regninga dagar :)

oh jag som tycker det är så skönt att komma ut i stallet och få vara helt själv. helt underbart är det! =)
radio?
Jag tycker också att det är skönt att vara själv, skönt att rida ut själv, men inte alltid. Förr hade jag medryttare 1-2 gånger i veckan och pysslade själv resten av tiden även om jag inte kunde rida ut på egen hand. Det var alldeles lagom. Fast nu har jag ingen ridbar sällskapshäst och det finns inga fler hästar på ridavstånd.
Jag rider själv 99 gånger av 100 Visst kan det vara skönt, men många gånger saknar jag ridsälskap, speciellt på vintern :P
Min häst står med två andra hästar. Det ena rids bara ca 2 - 3 gånger i veckan och då är det på träning eller på förmiddagen och den andra hästen är det ingen som rider, tycker det är lite synd då det är en trevling fjording som säkert skulle må bra av att "komma ut". Om han hade en medryttare kunde jag ju rida ut med dom ;)
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
Du kan inte ta in någon inhyrning? Det har vi gjort då vi hade ett litet stall. En enda kompis med egen häst gör oerhört mycket. De red ut tillsammans ibland men då båda tycker om att rida ensamma blev det inte så ofta men ändå känndes det skönt för båda att kunna välja.

Jag trivs också själv i stallet nu är jag inte det alla kvällar i veckan ibland kommer flickor och rider på mina små