Eget stall & ensamhet
Jag har eget stall och nu äntligen också en häst som går att rida ut på själv, tidigare har jag fått ha medryttare + ridbar sällskapshäst. Dessutom har jag en massa fritid då jag pluggar på halvtid. Borde vara superbra, men… det har blivit så himla ensamt! Det är liksom inte roligt att rida, inte så kul att pyssla i stallet längre. Och jag har inga hästintresserade kompisar att locka med ut som sällskap heller.
Finns det fler som har eget stall och bara egna hästar? Hur löser ni det så att det inte känns ensamt?

Med bra headset och billigt telefonabonnemang så får man sällskap även regninga dagar :)

oh jag som tycker det är så skönt att komma ut i stallet och få vara helt själv. helt underbart är det! =)
radio?
Jag tycker också att det är skönt att vara själv, skönt att rida ut själv, men inte alltid. Förr hade jag medryttare 1-2 gånger i veckan och pysslade själv resten av tiden även om jag inte kunde rida ut på egen hand. Det var alldeles lagom. Fast nu har jag ingen ridbar sällskapshäst och det finns inga fler hästar på ridavstånd.
Jag rider själv 99 gånger av 100 Visst kan det vara skönt, men många gånger saknar jag ridsälskap, speciellt på vintern :P
Min häst står med två andra hästar. Det ena rids bara ca 2 - 3 gånger i veckan och då är det på träning eller på förmiddagen och den andra hästen är det ingen som rider, tycker det är lite synd då det är en trevling fjording som säkert skulle må bra av att "komma ut". Om han hade en medryttare kunde jag ju rida ut med dom ;)
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
Du kan inte ta in någon inhyrning? Det har vi gjort då vi hade ett litet stall. En enda kompis med egen häst gör oerhört mycket. De red ut tillsammans ibland men då båda tycker om att rida ensamma blev det inte så ofta men ändå känndes det skönt för båda att kunna välja.

Jag trivs också själv i stallet nu är jag inte det alla kvällar i veckan ibland kommer flickor och rider på mina små 
Jag känner att har man eget och är ensam där till större delen så kommer man betydligt närmare sina hästar och det är det som är det roliga med hästeriet också får man tid att tänka när man mockar och grejar på i sin ensamhet. Häst kontakt och frågor får man sen svar på på nätet (ifokus)
#6 - Jag har också funderat på det där med en inhysning, bygga en extra box. Men eftersom jag inte känner nån "hästmänniska" så känns det som en chansning att hyra ut till vem som helst. Vi har stallet intill huset och det känns inte helt ok att någon som jag inte känner är här titt som tätt. Kan ju inte heller neka en inhyst att komma när det passar den. Det gäller att inhysningen är på samma linje som mig. För även om jag vill ha ridsällskap ibland så vill jag också kunna rå mig själv och framförallt kunna få vara ifred hemma om jag vill det. Vill ju inte heller få problem i haget ifall den nya hästen inte funkar med mina två.
Visst kan man ha tur, men man kan också ha otur…
#8 Resonerar precis som du.
Hoppas du hittar någon bra lösning på ditt problem.

har du inga vänner som har hästar? kanske ni kan åka och rida tillsammans med jämna mellanrum? jag tycker det gör mycket för ens ensamhet ibland.

sen kan man gå med i en klubb och åka på träningar/löshoppning/teorikurser mm
tar du en inhyrning så kan du ju sätta tider, det hade jag. Vardagar stängde stallet för utomsående kl 21 och helger 22 självklart finns undantag som tex om hästen är/blir sjuk, fölning och dylikt. Är med själv och känner lite som du,funderar på att hyra ut en box…
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
Jag är ju lite av en ensamvarg, så lider inte så mycket :)
Men jag har satt upp lappar och lagt ut lite kroikar, så jag har hittat fiolk nära som kan rida med mig :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.