Stackars lilla fjording!
Vilken grym död den fick. Dö av kolik. Tur att veterinären blev prickad iaf. http://www.aftonbladet.se/vss/karlstad/story/0,2789,1022244,00.html

Tragiskt!
Stackarn.. :/ Undrar vad det var för veterinär..
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Usch, sånt ska inte få hända!!

Nej, verkligen inte. Den plågas ju så mycket av kolik. Herregud säger jag bara.
herregud. vilken människa.
när cassie fick kolik, jangos mamma, jag är ju inte så insatt i sjukdomar, men det är nån spruta som man ska ge så fort som, den gav han henne det sista han gjorde..också märkligt..

Det är väl lite lugnande och mot smärta som du menar?
det kanske det är ja. iaf vet jag att sandra muttrade om att hon inte hade fått sprutan förrens han skulle åka…

Brukar väl va kramplösande dom får vid kolik, iaf fick Molly de alla gånger hon hade kolik

åh fy va dåååååååååligt!!!!!!!

Guuud vad hemskt! Jag ryyser! Usch! Stackars ägaren! Hästen måste ha fått lida hela natten! Och vilka dumma bortförklaringar av veterinären :@ blir sååå arg!
idiotiska förklaringar…..
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Oj… den hästen har nog stått på MCR… och var min kompis medryttarhäst. Fast det är inte hästen på bilden.
Neej, men gud. Stackre <3<3

#12# Är det inte den hästen som det handlar om på fotot menar du? Stod det inte att det var det? Luras dom jäklarna nu.
Fy vad hemskt! Och så j*vla dåligt av veterinären. Tur att h*n blev prickad iallafall. Borde bli sparkad tycker jag. Fy. Stackars häst.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

stackars häst.

vad tragiskt… blir så arg på veterinären… :(

#14# Väldigt konstigt tycker jag, den ponnyn jag vet heter/hette Djingis Khan, är/var travare och russ. Och ägaren heter Kajsa! Jag menar, det är inte så vanligt… :P Jag ska försöka få tag i min kompis som varit/är medryttare på den. Men är det den så är det inte den på bilden.

VET även att hon haft ponnyn LÄNGE. :P

Ja, gör det. Verkar ju konstigt om dom sätter dit en bild på en häst bara. Kul att höra hur det ligger till.
kanske finns fler hästar med det namnet…?
Fast det är inte helt ovanligt att de sätter in "fel" bilder.. Har de inte en bild på det de egentligen borde ha in så tar de nån annan passande. Var nån artiken om nån ridtravare nån gång har jag för mig (vet dock inte om det var i aftonbladet) men då hade de en bild på nån skimmel som absolut inte var travare i alla fall..
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

stackars häst
stackars lilla hästen att behöva plågas så där
arg och ledsen blir man när man hör sånt här…

Ja, visst blir man.
En tanke!
Tänker på alla som lämnar sina hästar en hel dag för att jobba tex. En häst ser man ju inte i förväg om den ska få kolik. Det kommer rätt så snabbt. Vet hästar som ätit frukost kl 7 och fått kolik redan kl 9 här hemma.
Undrar hur många hästar som fått avlivats pga att ingen sett detta i tid också.