Läderstövlar
Har ni några tips om hur man snabbt göra så att de nya läderstövlarna blir lite mjukare?! Jag har dem på mig just nu och har gått runt en väldans massa i ett par dagar.. Men inte blir de mjukare. Hur mycket brukar läder töja sig egentligen? Mina är lite trånga i foten just nu nämligen
Ska jag ta det som positivt eller negativt att de är så stela?
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~

Tror inte att det finns någon genväg, det är nog bara att fortsätta gå
Mina töjde sig väl någon cm, de formade sig iallafall efter foten.
Vissa gillar hårda stövlar och andra gillar mjuka stövlar, så det är olika från person till person.

#1 okej.. Får lite panik av hårda stövlar faktiskt, har försökt att sälja mnina och köpa ett par riktigt, nästan slitna begagnade stövlar! Men hittar inga i mina mått :-(
/Celine
~
~Medrabetare på galopp

Vad har du för mått?
Cavallo har ganska många olika storlekar.
http://www.panache-equestrian.co.uk/cavallo_boots_sizechart.htm

Ja har hört att de har många storlekar, men jag vill inte köpa nya.
Jag har typ strl 38, runt 42 i skaftet och typ 36 i vaden.. Nästan alla stövlar är för små i vaden.
/Celine
~
~Medrabetare på galopp
Om de är trånga i foten hade jag nog lämnat tillbaks dem,
annars är det bara att använda dem så nkt som möjligt.
Jag skulle nog inte köpa ett par riktigt slitna
de är ju formade efter den personen och kanske inte så sköna för dig. Nyfiken vad är det för märke på dina?

Kan tyvärr inte lämna tillbaka dem då de är importerade frn England :( En vuxen kompis till mig importerade typ 10 par och då köpte jag ett par. Dem var handsydda där och nypris låg på 4500 så då tänkte jag att jag skulle köpa ett par, vi fick köpta dem för sammanlagt 2000 kr och de var då figursydda (men de passar ändå inte mig) . Det är en Regent dressyrstövel.
/Celine
~
~Medrabetare på galopp