Buffert
Hur stor veterinär buffert/häst har ni?
Har ni det i en burk hemma eller på ett eget konto etc?
Samt hur har ni känat in de? har ni sparat och lagt undan innan ni köpte hem hästen eller har ni lagt undan några tusen varje månad? 
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
Haha pappa/mamma betalar ;)
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
#1 Hehe, lyx lyx 
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
Har ingen alls, tyvärr. Har dock försäkring.. skulle det skita sig har jag också en pappa som ställer upp :)
När jag hade ett jobb hade jag ca 10 000kr i oförutsedda utgifter. Det var till allt, hästar och allt annat. Men de pengarna försvann ganska snabbt när jag blev utförsäkrad och tvingades flytta hem. (3 månadshyror bl.a. som fanns kvar)
Försöker spara ihop lite till nu, men det går trögt.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

Har ingen buffert alls tyvärr, det jag sparar ihop går åt till barnen, bildelar och reparationer samt husrenovering. Hästen är försäkrad. Jag har jobb så vill det sig illa kan jag alltid ta lån. Har föräldrar och morföräldrar som skulle kunna låna ut pengar också i värsta fall :)

Ingen alls här heller, tyvärr. Mina föräldrar har snällt ställt upp och betalat självrisken de gånger hästen behövt veterinärvård.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
Jag har hästen försäkrad och självrisken är 2500:- orörlig. Så jag har minst 3000:- undansparade till hästen om något skulle hända och det har jag på ett konto. Då har jag iaf självrisken och lite bensinpengar m.m. Sedan har jag snälla föräldrar som ställer upp och lånar ut pengar om det händer något.
När jag jobbar extra så blir dom pengarna sparpengar som fyller på buffertar både för hästen och hundarna. Jag använder ju dessa pengar lite då och då så jag sparar ihop ny buffert lite då och då, ibland jobbar jag extra så bufferten blir större.
Medarbetare på westernridning.ifokus

Vi har ingen buffert just för oförutsedda hästkostnader, men den dag en häst blir skadad och behöver veterinärvård finns det pengar till det :)
Förövrigt är Brimad försäkrad 2800+20% rörlig
Japp är inte försäkrad.
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Jag hade en buffert på ca 10 000kr men behövde låna en del och nu när hästen skadade sig gick det på ca 6000kr. Hästen är försäkrad och jag få ju tillbaka delar av kostnaderna men ändå är det mycket pengar att lägga ut under tiden.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
jag brukar försöka lägga undan iallafall 500 kr i månaden till sånna saker som tex om man måste ta dit veterinären eller får en tappsko eller liknande.. så att man har iallafall lite.. men de händer ju att man måsta ta av dom pengarna åxå till andra häst"saker" som man inte riktigt räknat med.. sen som sagt så har man ju försäkring men jag skulle nog klara självrisken om de skulle hända nåt.. fast nu så har tyvärr hästen varit sjuk så pengarna har gått åt.. så de är bara att börja spara igen=)
jag har dom på ett speciellt hästkonto så jag vet exakt vad jag har att ta av till hästen..=)

Jag använder samma buffert som vi har för alla stora utgifter och skulle det knipa riktigt kan vi låna på huset
Har alla försäkrade och med en fast självrisk gör det att jag vet exakt hur mycket det skulle kosta vid en ev skada. Övriga veterinärkostnader är så små att ingen buffert behövs.
Försäkring med fast självrisk och mamma och pappa är min buffert.
Har världens bästa föräldrar.

#11 det förutsätter att bara en blir sjuk samtidigt
#13 Och hur ofta händer det? Vi har russ!! De är en mycket frisk och härdig ras. De går i en mindre flock som gått ihop i flera år och alla är mycket goda vänner. Då de hittills aldrig behövt besöka veterinär varken för skador eller sjukdomar ser jag det som väldigt otroligt att fler än en skulle bli så sjuka att de skulle behöva åka till djursjukhus samtidigt. Dessutom är vår närmsta granne veterinär och gör allt som ev skulle behövas på plats av det som går att göra. Det blir gör att det blir billigare och vi har dessutom möjlighet att betala när vi kan i så fall.
Vi har det bra - JA!!!! 

Dessutom är självrisken så låg att vi skulle klara av att alla blev sjuka samtidigt!
Händer det ofta för dig att flera av dina hästar blir sjuka samtidigt? Stackare!!!
Min buffert är på strax över 10.000, men har också snäll föräldrar som ställt upp när det skiter sig totalt!
#14 Trots ihäriga raser, shettis och island har jag detta året stått med ögonskador på alla tre, en har herpes eller något som återkommer på vintern och dom två shettisarna har lyckats med bedriften att peta pinne i ögat med några veckors mellanrum. Höjden av otur.
#15 Liknade händelser behöver vi inte uppsöka djursjukhus då vår granne som sagt är veterinär och bor 30 m från oss. Alltså hamnar kostaderna under självrisken som redan är låg.
har alltid en buffert för lite allt möjligt.. Varje månad så lägger jag undan 2.000kr dock kan det variera lite beroende på hur mycket jag får i lön ( Är timvik ), pengar som är undan sparade är alltid bra o ha om man skulle få en rejäl skit lön nån månad så har jag alltid några kulor sparade ut i fall att..