Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: utrustningtillbehör
Läst 3810 ggr
Hermelina
0

Vad har du för hjälm?

Ja vad har du för hjälm? :) Vad har du för storlek i hjälmen? :)

Hermelina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick en ny idag, en charles owen wellington :D Den har jag velat ha jättelänge! DEt är storlekt 59 i den, är lite orolig att den blir för stor.. Har normalt 56-57 men jag tyckte den här kändes så trång.. Fst nu hemma känns den jättestor helt plötsligt :O

CelsiusT
0

#1 Prova ordentligt innan du rycker loss lapparna, bättre att vänta en dag extra och byta den än att man har för brått att börja använda den och sedan är missnöjd med den.

Jag har en Equi-Theme storlek M (55-58) som jag tycker är jättebra!! SUpernöjd med den. Tror jag normalt sett har 56-57, Jättebra att man kan ställa in den i nacken, så jag får plat med en mössa under men den passar lika bra utan =)

Medarbetare på westernridning.ifokus

Hermelina
0

#2 Ja den kostar ju rätt mycket, så jag har fått tjata väldigt mycket för att få den kan jag säga.. :3 Vi hittade en liten affär som hade 10% rabatt på hjälmar den här helgen och det fanns bara storlek 59 och 53. Min kompis har en exakt likadan i storlek 58 och den tycker jag är trång, jag är en sån där som får ont i huvudet bara av att ha en stram toffs!  Men jag tror den blir bra, annars får man bara spänna hakknäppet lite extra… :)

[Nesslan]
0

Jag har en Charles Owen Wellington Classic st 57, är mkt nöjd med den.

joooossan
0

#3 Den ska sitta tajt i början, vad som är så bra med denna hjälmen är att den formar sig efter ditt huvud när du börjar använda den. (=är den förstor kan den inte forma sig på det sättet den ska)

Jag har också en Charles owen wellington, kommer inte ihåg storlek. Tror jag ska köpa en GPA speed air tone in tone också. Få se, gillar ventilationen i dem :)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

lisette
0

jag har en jockeyhjälm. inte ett dugg snyggt. =)

Hermelina
0

#6 Jag gillar jockey hjälmar,  då kan man ju sätta på ett personligt överdrag :D Jag har också en jockey hjälm :)

Hermelina
0

#5 Okej, men så förstor är den ju inte, den vobblar ju inte runt på huvudet te.x när jag skakar på det :P

lisette
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7 jo det kan man förvisso, men man ser så otroligt dum ut i dem. och när det regnar eller är mkt sol ute så förbannar jag min hjälm. skärmen ger ju ändå ett visst skydd.  =)

Hermelina
0

#9 Haha utan överdrag är de lite speciella, jag brukar kalla min för min stridshjälm :D

NettanLindholm
0

har en Lamicell, ventilationshjälm, i storlek 55-58, inspänt på längst in ;)

HannaT
0

En marinblå charles owen wellington, storlek 57. Älskar den! Skrattande

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Killen
0

En billig från Hööks Förvånad

kissmekate.blogg.se

emeliekarlssoonn
0

En marinblå Charles Owen, stl. 58 i den. Älskar den djuuupt och kommer aldrig kunna ha en annan hjälm x'D

Hermelina
0

#14 Kul att så många gillar den, hoppas jag ockå kommer göra det :D

[trollduva]
0

har en gammal utan märke och en svart euro-lite som finhjälm