täcken
Hej.
Nu ska jag köpa ett vintertäcke, vill ha ett som inte går sönder när hästarna ger varandra tjuvnyp. Är inne på hööks sida och har tre som jag väljer mellan.
På deras täcken står det tex 1000D i rivtålighet, är det hur tåligt täcket är, som tjuvnyp osv. Så ju högre ju bättre?
De jag väljer mellan har 1000D i rivtålighet & 600D i rivtålighet. Vet inte vilket jag ska ta…? skiljer ngn 100 lapp men det bryr jag mig mindre om…

Jag har ett rambo täcke till min ponny och där är inga revor i dte trots att hon gick med en häst som drog sönder alla täcken utom mitt rambo då. 
Jag har haft samma problem som dig, men du får helt enkelt känna dig efter bland tygerna. Jag menar jämför tygerna som ett par finbyxor och ett par jeans!
Det finns otrolig skillnad i tjocklek.
Men jag vet i.af att Horseweare täckena är väldigt hållbara (har fått uppleva det med några unghästar). Där är yttertycket väldigt tjockt.
Hakuna matata!
flera som sagt det, Vart säljs de?
Har hittat ett på hööks nu för strax under 1000kr, Har 150kr rabatt där så blir nog det.

Ju högre D ( denim) desto tåligare "yta" är det. Jag har bara ett täcke från rambo och kan säga att det är väldigt tåligt! Har inga utetäcken från hööks så kan inte ge någon recension eller något därifrån ;/ Hoppas du hittar ett bra täcke :))
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~