Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 2178 ggr
Calico
0

Roliga avtrillningar

Att ramla av behöver ju inte alltid vara en dålig erfarenhet. Många gånger kan man skratta åt avtrillningarna efteråt. Så jag tänkte att de som vill kan dela med sig av sina roliga avtrillningar och bjuda alla som läser tråden på ett gott skratt. Jag skulle tro att det finns ganska många historier att berätta.

/Matilda

Calico
0

Jag red en korsningsponny vid namn Zetor, skrittar lugnt ute i naturen när vi kommer fram till en del av stigen där det sticker ut en gren ganska långt ner. Jag lutar mig fram över hästens hals för att inte få en smäll av grenen, självklart ser Zetor då ett perfekt tillfälle att beta. Så han drar ner huvudet och jag åker kana över hans hals och landar med en mjuk duns på marken. Självklart sitter min syster på hästen bakom och skrattar ihjäl sig.

När jag var ca 10 år red jag ett litet russ som hette Vinjette. Den här dagen var hon lite små busig och innan jag riktigt hann förstå vad som hänt bockade hon av mig. Jag gjorde en snygg volt i luften och landade stående framför hästen, lite förvånad över landningen. Senare fick jag höra av ridläraren att det hade varit en riktigt snygg avtrillning. :)

/Matilda

[countess]
0

jag och en kompis red på min medryttar häst asså båda samtidigt, hon var en knepig dam som inte tålde att andra red förutom jag och ägaren, men vi testade oss fram och vi galloperade tillochmed sen på hem vägen så skrittade vi, och vips så stannade tossan och kollade på nån grej uti skogen och min kompis gled av och drog med mig haha , just snygg här har vi galloperat med en häst som vart irreterad och bockade åsså faller vi av i skritt;)

en annan gång red jag en shettis och på något vis hamnade jag under han frambenen var vid min hals iaf haha. och samma shettis körde jag på en åker i ökad trav och så kom det ett gupp så jag landade mellan hästen och sulky och jäklar vad jag fick springa fort kan jag lova  ;P

Thorsson
0

Det va när jag bodde i järnforsen. Vältränad på den tiden ( är jag fortfarande men iaf ) var jag osv. det va snö ute och jag och syrran bestämmde oss för att ta shettisarna, hon tog den stora och jag den lilla. Vi galopperade och kom fram till en äng där det stog en sak, så han gjorde en hel sväng om och galopperade upp förbacken. Jessica satte fart efter honom, och jag började springa. Det fanns en väg där framme, och han är ju så lite och springer inte fort. Så jag sprang ifatt jessica och hennes shettis och fick tillslut stopp på den lilla ^^ Jag skrattar fortfarande när jag tänker på det. Det är en rätt kul av sittning faktiskt! ^^ XD

SandraErikssonn
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

orkar inte berätta någon historia men här kmr ett bildspel iaf.

varken häst eller ryttare kom till skada…

Marija
0

Jag var på ett ridläger -05. Varje dag red vi ut, och hästen jag egentligen skulle ha hade blivit halt så jag fick rida ett litet russ, My hette hon. Fick rida sist, som vanligt :p Och när vi kommit ut en bit i skogen så börjar vi trava på en stig, och jag känner att sadeln börjar glida. Försöker förgäves trampa den rätt, men den glider bara mer och My fortsätter efter dom andra ^^ När jag sitter helt på snedden och sadeln nästan är under magen på hästen så inser jag att det är bäst att hoppa av och släpper stigbyglarna och tyglarna, som tur landar jag mjukt i mossan. Bara att resa sej upp och kuta efter hästen som sätter av efter kompisarna, till slut vänder sej min lägerkompis om och ser att jag kutar efter och kan säga till ridläraren att jag trillat av ;)

Så det kan gå när man inte spänner sadelgjorden riktigt ^^

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Silenos
0

En bild säger mer än tusen ord…

Thorsson
0

#5. haha, ^^ jadu. så kan de gå XD

Flaxii
0

Har en att berätta. 
Jag och min kompis red ut sommaren -07, barbacka. På vägen hem är vi lite flummiga efter att ha ridit i 2 timmar i 30 graders värme, så jag vet inte riktigt vad vi fick för oss, men min kompis skulle visa en sak iaf, tror hon skulle agera jockey barbacka i skritt ;) Så hon lutar sig ganska mkt fram över sin ponnys hals som ju visserligen är väldigt snäll, men hästen passade på att ta sig en nypa gräs och drar alltså ner huvudet för att käka. Min kompis som redan hänger över halsen är ju halvvägs av. Jag sitter fortfarande på min ponny och skrattar, och det blir ju inte bättre av att min kompis också skrattar eftersom hon inte precis får bättre balans av det. Så gör hon en snygg kullerbutta över hästens hals och landar rakt i ett potatisland. x) Själv sitter jag och asgarvar på hästen. ^^

Marija
0

#7 Man lär sej av sina misstag xD

oliviakarelius
0

#8 HAHAHAHHA xD

Spiritinthesky
0

JAG HAR VÄRLDENS BÄSTA :D hahahahahahah

jennie skulle hoppa över bäcken med spirit, och jag skulle ta kort , sluta hur det sluta vill ^

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Marija
0

#11 Hoppsan ^^ Ramlade hon i bäcken?

oliviakarelius
0

#11 HAHAHA xD

lisette
0

#11 hahaha jag skrattade högt o sambon sa "går det bra?"

blev hon blöt?

oliviakarelius
0

I sommras skulle jag och min kompis rida med en annan person som hade en unghäst , vi skulle möta henne på ett ställe typ en km från stallet och flum som jag och min kompis är så skulle vi rida barbacka och hon hade aldrig ridit barbacka xD Och vi skulle rida barbacka med en unghäst , hur dum får man va (a) Men de hela slutade med att hon ramlade av tregånger samanlagt xD HAHAHA

SHV-Pysen
0

Jag kommer ihåg när jag red en ung haflinger, nyss inriden. Han var lite puckad å skulle upp i en snöhög (jag lät han gå lite som han ville) han trodde iaf att det var plan mark så att det gick jätte bra att gå på snöhögen, men han är ju en stor totto så visst ramlade han ner med framdelen i snöhögen å jag föll av, å sedan vart ett j*drans bockande när han kom upp :D tur att det  var vid stallet iaf ;)

Kommer ihåg en annan gång när en jag kände en som aldrig ramlat av på 5 år å på samma ridtur åkte hon av två gånger av att snö ramlat ner från hustak. :D:D och det var precis när hon pratade om det också som hon åkte av ;)

Spiritinthesky
0

#14 HHAHAHAH dyngsur :D jag har inte skrattat så mkt som jag gjorde då på välldigt länge xD

Isa Aronsson

www.stallequino.se

lisette
0

stackaren, var ni långt hemifrån? =)

jn84
0

#11 HAHAHA! Helt klart bäst hittills!

Calico
0

#11 Vilken bra bild du fick till. :D Haha

/Matilda

shrimp
0

Jag och en tjej i mitt stall hoppade våra medryttarhästar i paddocken och bestämde oss för att byta häst. Jag satt då upp på ett stort varmblod och red på mot hindret. Hästen vägrade men jag var redan på väg i rörelsen varpå jag hamnar grensle över hästens låånga hals. Jag fastnar liksom där och hästen står bara kvar med mig hängande. Sakta börjar jag glida mot hästens öron och snäll som han är skakar han inte av mig utan böjer sig sakta ner och lägger ner mig på hindret.

Detta är absolut den långsammaste avtrillningen jag vart med om, tog säkert en halv minut, så många av ridskoleungarna som hängde runt paddocken fick sig ett gott skratt.

fridak
0

jag var ute i skogen med en kompis. vi gick in på en "ny" stig. när vi kommit in en bit på stigen inser vi att det var ingen stig utan vi klev rätt in i skogen, en rätt tät skog. Men vi fortsatte för man kommer alltid ut på en stig senare ändå. Så kommer en enorm gren/halvt träd i vägen där vi går, jag tar tag i den för att inte åka av men sen kan jag inte släppa för då skulle den smälla mot kompisen + häst bakom. Så jag håller kvar i grenen/halva trädet släpper stigbyglarna och pålle kliver vidare. Jag ligger efter ett par hästkliv på marken och kan rätta till trädet och pålle stannade när han märkte att jag gick åt "fel" håll. När jag går fram till honom sedan för att sitta upp så tyckte han att alla hängde med igen när jag var vid sadeln ungefär så han börjar traska på då. men jag fick tag på honom så han stannade så var det bara att kliva upp på honon igen och leta upp en riktig stig:)

E_hjo
0

Red på en liten ponny utan ngn utrustning och helt plötsligt blir hon lite väl busig och bockar 4-5 ggr så jag hamnade uppe vid huvut på na och stackarn orkade ju inte hålla mig uppe på sitt huve så jag trilla av rakt i en koblajja. Hahaha  :D

fridak
0

en annan avfallning var med en annan kompis i grusgropen. Vi skulle bara skritta barbacka och kom fram till det gamla grustaget där vatten hade samlats av regn och snö som smält. vi skrittade bort till vattnet och i vattnet sen var vi bara tvunga att testa att trava och galoppera lite genom också(A) gick helt perfekt nästan tills avsaktningen från någon av galopperna där det blev slängtrav. slängtrav och kylskåpsfrida fungerar inte så bra ihop så kylskåpsfrida låg på marken efter att pålle slängtravat ett tag. hängde kvar rätt länge ändå men att sitta halvvägs ner på hästen är inte så kul så då var det bara att släppa allt. som tur är finns det lite stenar och "skrot" på ett ställe i gropen där jag kunde klättra upp på hästen, annars hade jag inte kommit upp igen…att pålle har så kul åt mig när jag ligger och kravlar på marken är bra - då hinner han ingenstans medan jag försöker ta mig upp från markläge;)

Spiritinthesky
0

#18 haha , ja :D men anna skrittade vidare med shettisen och tog honom ^

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Anna
0

Har faktiskt inte ramlat av så mycket, två gånger fick jag ont, resten har mest varit att jag glidit av när jag ridit barbacka eller att jag liksom bara åkt av åt sidan när hästen blivit rädd för någonting.

Den roligaste måset ju varit när jag red på en gammal fotbollsplan inne i skogen. Skulle galoppera ett sista varv och sedan rida hemåt, då Windy plötsligt ville svänga vänster och jag höger. Så hon vinglade till lite innan hon bestämde sig för att svänga höger som jag bad henne och när hon då kastade sig åt höger flög jag av åt vänster - och kraschade rakt in i en målstolpe. Det roligaste var väl att stolpen gick av på mitten och ramlade ihop i snön på marken :p

Sträckte en muskel i armen, annars gick allt bra. En kompis som var med skrattade ihjäl sig nästan ;)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Thorsson
0

#26. Det roliga är att det är fortfarande dödskul!! XD Fan att jag inte fotade X@ Är den stolpen kvar, eller har den ruttnat bort? XD

Anna
0

#27 Den ligger kvar men de ska göra iordning den planen till fotbollsplan i sommar så den är nog snart borta ;)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Thorsson
0

#28. Det är väl onödigt att göra iordning den!! XD Det ligger ju en terängbana alldelles intill. Gör den till en supersnygg sandpaddock!! ^^

svampi
0

Roligaste avramlingen var väl när det var jag när och krabban red med en stor grupp med andra hästar.

Vi galopperade på en rakstäcka på ett långt led. Hästen framför gör massor av konstiga språng så krabat måste hoppa till för att inte krocka med hästen framför, så jag sitter lite löst i sadeln hela tiden. Plötsligt får krabat syn på några cycklar som ligger på höger sidan av vägen. så han kastar sig åt vänster och jag flyger av som en vante ner i ett dicke,med huvet före, ner i vattnet… haha gud vad vi skrattade!

Faktiskt den ända gången jag har ramlat av Krabat.

Klasselover
0

Jag var på ridskolan och hade känat ihop en ridlektion efter att jag varit ledare på shettislektion (lett shettisar). Jag ville helst ha min dåvarande favoponny, Tinna, som redan hade gått en lektion men det gick bra om jag tog det lugnt och red barbacka. Min kompis skulle rida samtidigt och lånade Tökk. Eftersom Tinna var större skulle hon hjälpa mig att hoppa upp, och jag sätter foten i hennes hand och hon kastar upp mig så  jag ligger över ryggen, men jag får aldrig över benet. Så jag glider ner, nästa gång glider jag också ner, men tredje gången säger jag "tryck på". Min kompis Hanna trycker, jag fortsätter ropa "tryck", hon fortsätter och när jag nästan är uppe säger jag "det räcker så!". Men hon hör inte utan trycker som bara den, och gissa vem som hamnar på backen på andra sidan med huvudet först? ^^

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Spiritinthesky
0

#31 HHA har hänt mej meed xD

var ute och red med min kompis. vi red båda två samtiigt på bebben. så hoppar bebben rakt ner i ett dike, och jag i skräck glider av , nästan med flit. så kmr det ut en granne och ska hjälpa mej upp.. och ja, han trodde nog att jag var lite tyngre än vad jag var xD

Isa Aronsson

www.stallequino.se

tezzie
0

Har faktiskt inte ramlat av Folly nån gång. Kan inte ens minnas en rolig avtrillning jag gjort :-( Däremot så minns man dom som gick mindre bra!

*** Kärleken övervinner allt ***

SweGizmo
0

Jag och en kompis garvade gott åt en snygg avrammling jag gjorde på min dåvarande hyrhäst:)

det var sommar och det var varmt som satan, så vi bestämmde oss för att rida barbacka på Barsson(min hyrhäst). han var en travare och deras trav är ganska studdsiga om man säger så. men iaf så red vi ut på ängen och gräset gick upp över knäna på hästen, vackert^^

efter en stund fick jag för mej att trava så jag skänklar på och barsson börjar trava… 10 steg tog det så börjar jag studdsane glida ner på vänster sida… sedan låg jag på marken, jag syns inte ens för gräset är så högt. Barsson stannar tio meter framför mej och kollar bak och kollar förvånat "vart fan tog hon vägen?", 10 meter åt andra hållet stå min vän och skrattar så illa att hon själv sjunker ner i gräset. måste sett kul ut…

tänk den som sett hästen mitt ute på ängen men inga ryttare;) haha

Min blogg: SweGizmo.se

Cavello
0

En gång var jag ute och red barbacka på ett rätt stort varmblod och råkade rida in i en gren så jag gled bakåt och ställde mig bakom hästen xD

Min kompis har glidit av baklänges efter hästryggen efter att jag hade "råkat" leda in hennes häst under en gren *host*

Sen har jag trillat av genom att sadeln har glidit åt sidan och jag hänger utmed hästen.

Annars har samma kompis trillat av barbacka några gånger när hästen sticker åt ett håll och hon åt ett annat xD

Frankbot
0

På en hopplektion för några år sedan vägrade hästen jag red på en ganska bred oxer, så jag flög över halsen på henne och landade mitt emellan bommarna :D och hindret stog kvar helt orört haha

Thorsson
0

#31. Haha ^^ Det va en vinter då jag och Anna, ( Attlid ) Red Windy på ett snöfält. Hon skulle Hjälpa mig upp (barbacka) Och för att jävlas mig så slänger hon upp mig så krafftigt så jag åkte ner med huvudet före och åkte på en rejäl mulning! XD Gud va vi skratta XD

casandra
0

Ojoj, finns många roliga, kan säga att alla avtrillningar jag har varit med om faktiskt har varit roliga :-)

För att berätta om en gång (var runt 3-4 år sen), var ute och red barbacka och min kompis Mathilda satt bakom mig, vi skrittade en runda runt en mycket liten skog som tog kanske 15-20 minuter max, och min syster gick med med sin häst.
Det hela började med att Mathilda inte hoppade upp bakom mig förren vid skogens början, och då skulle min syster kasta upp henne, men Brian tar ett halvt kliv framåt och då "fastnar" Mathilda med foten i hans ljumske, och hamnar en aning för långt bak. Brian ser detta som en "framåtmaning" och börjar trava upp mot skogen, vi studsar och far och tror att hästen är påväg att springa rakt in i ett träd, då viker han plötsligt av till vänster och vi båda ramlar av, den ena efter den andra :-)
Brian stannar och bara glor på oss och undrar lite varför vi ligger där på backen och skrattar hysteriskt.
   Vi tar nya tag och blir uppkastade än en gång på hästryggen, denna gången gick det bättre och vi höll oss kvar. Ritten kunde fortsätta, och som vanligt när någon har ramlat av så blir detta samtalsämnet de närmaste 5-10 minutrarna, ca 5 minuter efter våran mindre snygga avsittning sitter vi och pratar lite om just avtrillningar & dylikt, och då kommer vi på tal om en kompis som vi påstod ha ganska dålig balans o.s.v, sen plötsligt snubblar Brian till och därpå tar han ett kliv åt höger, och den ena efter den andra, så låg vi på backen än en gång och tokskrattade!
Där fick vi så vi tålde ;-)
   Upp på hästryggen än en gång och skrittade hemåt, vi såg nu huset och det var max 5 minuter kvar av rundan. Då halkar Brian på en sten som är täckt av högt gräs och inte syndes, och ÄNNU en gång låg vi på marken och skrattade så tårarna rann.
Det var tredje gången gilt på en ca 20 minuter's runda och denna gång struntade vi i att hoppa upp igen, det var helt enkelt inte våran dag trodde vi ;-)
   Men, KUL det hade vi iallafall!

Calico
0

#31 Haha.. Ja det har man varit med om. Min mamma tar alltid i för mycket då hon ska hjälpa mig upp. Så nu får hon inte hjälpa till längre.

/Matilda

Fiffilura
0

Gjorde en snygg grej förr vintern…

Det var en stilla underbar söndagsmorogn med ett lager nysnö. Det var helt orört ute och jag tänkte jag måste bara ut i detta underbara väder. Sagt och gjort, jag och gamlingen (som inte finns längre) stack ut och vi travade glatt på. Jag njöt av den underbara morognen, inte ett spår, inte ett ljud, bara ljudet från oss själva. Jag coh hästen får samtidigt syn på en kille med hund som kommer precis bakom en krök. Hästen tvärnitar… men inte jag. Jag gör en elegant volt över hästens huvud och landar ungefär 10 m. från killen. Han säger inte ett ljud, bara stirrar på oss. Jag reser mig försöker borsta bort snön och skämtar lite: "Föröska komma här och skrämmas va". Killen säger fortfarande inte ett ljud utan han bara drar in hunden och går vidare….

Thorsson
0

#40. HAHA XD jag hade inte vågat säga något! ^^,

MLphoto
0

#40  HAHAHAHAHA kan tänka mig hans min! xD

"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

lisette
0

#40 haha han måste blivit skiträdd ju! =)

Cattiiis
0

#40 HAHA! Tack, den berättelsen gjorde min dag! ;)

Granatapple
0

#40 haha, vilken underbar berättelse!

Den roligaste av mina avtrillningar är nog för tre år sen när jag hade min första sommarhäst, Bandit, en väldigt välutbildad med också en ganska lynnig herre med en stark egen vilja. Jag och min kompis red barbacka på mossen och det gick ganska bra, förutom att banditen hade lite korvhumor som vi kallade det, när han bockade… Jag hade iaf bestämt mig för att inte trilla av, och det lyckades bra, till en början med. Den lille tjocke ponnyn sprang på så fint och krökte på nacker och BAM! plötsligt flyger man över manken, landar på baken och ser en gul liten rumpa racea tillbaka till mot stallet (som ligger några hundra meter därifrån) Kompisen kommer oroligt fram och frågar hur det gick och får ett "fånga hästjäveln" tillbaka och sen är hon i galopp efter den tjocka ponnyn… Och jag är kvar att knalla tillbaka mot stallet till fots. Lilla goa ponnyn dock var ganska skamsen sen så kunde inte vara arg på honom :)

lisette
0

puttar upp tråden. fick mig ett gott skratt!

Caroline.H
0

Jag har tyvär ingen rolig avtrillning, men jag har en nästan avtrillning som jag skrattde ganska mycket åt efter lektionen.

Jag skulle hoppa för typ tredje gången. Fick en häst som brukar springa rätt fort på hindrena och ta jättesprång över. Och så vände vi upp mot hindret. Vips blir det värsta slängtraven och jag studsar runt i sadeln. Trots min obalans så hade inte hästen någon tanke på att stanna, utan kastade sig över 20 cm hindret, dock hoppade hon som att det var typ 50. ;) När hon hoppar åker jag först fram, framför sadeln, och sen flyger jag upp i luften, svävar i en evighet och sen så sitter jag bakom sadeln, bara sådär. Känner hur jag glider längre och längre bak, men en snäll häst som stannade direkt och ett desperat grepp i sadelns bakvalv räddade mig. Jag drog mig upp i sadeln igen, och prövade att hoppa en gång till, och då gick det mycket bättre för att jag vant mig vid hennes språng. ;

//Caroline

WhoCares-01
0

hmmm roligt och roligt vet jag inte… men jäkla pinsamt(!) jag var mobbad i både låg/mellanstadiet och högstadiet… det var alltid samma killar.

en dag när jag var ute och red Pajas (jag gick kanske i sjuan eller åttan då) stötte jag på de här killarna, Pajas stegrade och jag som satt barbacka gled ner bakom honom. Han sprang iväg och jag sprang efter medan killarna stod och skrattade….

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

Elshira
0

Detta filmade jag när vi red barbacka, och hur han (alltså inte jag) lyckades ramla av är ett mysterium för hästen var lika bred som hög och man satt väldigt stadigt på henne (framför allt i galoppen) xD Och det roliga är att INGET HÄNDER!

Kort filmsnutt!

Detta skedde för visso inte mig heller men en av våra hästar!

Jag red barbacka med en kompis (varsin häst) i grimma och grimmskaft, vi hade hoppat lite pinnar i sommarhagen osv ^^

Sedan kommer min kompis på den briljanta idén att rida och styra baklänges! Sagt och gjort hon vänder sig om, och ingen har en tanke på vad som komma skall efter som hästen normalt sett är lugnet själv.

Helt plötsligt börjar hon kicka lite med rumpan (bara lite) men i en serie om tre så ökar höjden och i den fjärde kicken blir det så högt att min kompis flyger rakt upp i luften intagen SAMMA position som när hon satt på hästen. Hon "hänger i luften" ett kort tag för att sedan dimpa ner - allt i samma snygga possition! Skrattande

Och som om det inte vore nog som kom ju jag bakom henne så hon "tänker snabbt" och rullar av stigen så fort hon bara kan - givetvis rakt in i en 100 cm hög brännässelskog!

Detta skrattar jag gott åt idag!

Hakuna matata!

emeliekarlssoonn
0

Var ute och red med en kompis på höstkanten för 2 år sen ungefär. och vi skulle ta en galopp längs med en raksträcka. Min kompis ligger först men helt plötsligt svänger hennes häst tvärt till vänster ut på ett fält men hon satt kvar, min häst var självklart inte sen att hänga på jag lyckades dock inte hänga kvar utan hamnade liggandes i ett dike.
 När min kompis lyckas få stopp på sin häst och ser min glatt travandes förbi utan mig så vänder hon sig om och ser mig i diket. Hästen sprang hem och jag fick gå tillbaka. HAHA. :D

Hade tidigare ridit ut ett par andra hästar, hoppade en stock i skogen, min häst drog upp på ett berg och när jag skulle försöka ta oss ner lugnt och fint så går hästskrället in i en buske så mina nya ridbyxor får en ca. 20 cm lång reva vid sidan av knät. Inte min dag då alltså ;)

Hermelina
0

Jag har inga  roliga avramling direkt.. Men iallafall, den senaste  historian i korta drag:

Jag skulle rida ut barbacka i grimma.
Vi rider på en stig längs en lååång åker, herkules, som i vanliga fall är lugnet själv, blir rädd för något och drar iväg, hela ängen som säkert är några kilometer…

Han skenar alltså med mig, som är sjuk och inte har någon motståndsktaft alls rätt mot en skog där ängen tar slut.. PANIK tänkte jag och försökte med mina sista krafter få stopp på honom. Men det behövdes inte för plötsligt tvärnitar han själv och jag kastas in i ett berg på sidan av åkern.. Har fortfarande ont i fingret idag, minst 3 månader efter.. :( Måste ha blivit en spricka eller något som inte vill läka..

Gissa om jag fick skäll när jag kom tillbaka till stallet

Hermelina
0

#51 OJ! Slarviga jag läste fel i #0 :P Man skulle ju ha en ROLIG historia! *Dumma mig*

Ricko
0

Tävlade ju somsagt idag, 50cm. Ramlade ej av men hoppade 2 hinder fel så det var pinsamt ändå :( Snacka om att självförtroenda var likamed 0.

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

viktoria91
0

#53 Vad nära hästen hoppar av! Jag är van vid min ponnys tigersprång.Oskyldig

viktoria91
0

#53 Vad nära hästen hoppar av! Jag är van vid min ponnys tigersprång.Oskyldig

Ricko
0

#54,55 Haha jo! Vissa hinder blev det snabbtrav och vissa galopp. Lät han göra lite som han ville, hade nog att koncentrera mig ändå x) var ju nervös till 100! Skakade ju som bara den innan jag ens hade suttit upp. Skulle ju egentligen galoppera hela banan hade jag tänkt men blev inte så.

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

thilda-
0

jag var ca 10 år och var på ett ridläger, vi (ca 10pers) skulle rida i en paddock och vi skulle börja med att skritta 2varv..

Jag hinner inte mer än att komma ut på 4kant spåret efter att vi hade hoppat upp,
 så ser jag att ryttaren framför mig som rider på en islandshäst RAMLAR AV I SKRITT haha.. det var bland de roligste jag har sett ;)
skrittar lugnt och stilla och helt tvärt så stuper hon av som en fura :P och hästen stannar och tittar, nästan som att han säger "va fan gör du där nere?" :P

Emmsann
0

Jag var på min andra eller tredje hopplektion på ridskolan och jag hade väl inga direkta bra hoppkunskaper utan styrde fel på ett kryss diagonalt och hamnade framför stödet, hästen vägrade springa utanför utan hoppade över detta stödet och jag satt på där helt förvånad över vad hästen lyckades åstadkomma men när hästen väl landade och stannade efter hindret gled jag av och fick strö innanför byxorna och fick njuta av det hela lektionen sen. Vet inte om jag ska skratta eller gråta XD

//Emma