Omplaceras Akut: Katter
Hjälper nu väninnan att omplacera hennes två honkatter då hon flyttar utomlands pga jobb.
Slabbadunk (kallas Slabbis) är en randig katthona med litet vitt, hon är ca 6-7 år, har haft kattungar, okastrerad. Slabbis fick en kull om 2 bebisar i slutet av sommaren varav den ena inte klarade sig, den andre fick nytt hem.
Tigris är en tigrerad honkatt, har haft flera kullar kattungar, är ca 6-9 år gammal, okastrerad. Tokälskar ostbågar och hör en ostbågepåse på flera meters håll. Har norsk skogis bak i släkten. Tigris är mamma till Slabbis.
Bägge är vana vid att gå ut och in, är rumsrena. Otroligt gosiga när de själva vill. Sköter sig bra så inget onödigt kloande på annat än klöspelare. Vana vid barn och hundar samt andra katter, brukar sova i katthög med hankatten i familjen.
(min mor har tingat hankatten redan. och jag tog en honkatt tidigare i höstas därifrån så jag kan inte ta fler, då blir min sambo tokig ^^)
De finns utanför Trollhättan i västra götaland. Kontakt per PM här eller mail till mig så vidarebefodrar jag kontakten caija snabelA baningarna punkt se
Hon ser gärna att de hamnar hos någon med hus eller radhus så damerna kan gå ut. Vi vet inte alls hur de skulle reagera på att bli lägenhetskatter. Däremot så tror vi att de skulle trivas i stall då de jagar möss och råttor så det står härliga till!
Bilder kommer!
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Om dom är okastrerade så är risken väldigt stor att man får en kull kattungar "på köpet" också 
#1 det är en risk man får ta om man tar sig an tjejerna, jag kan inte ta fler nu då jag redan har djurstopp från sambons sida. Samt att jag bor i lägenhet. Den jag tog hem var en halvvuxen hona som verkar vara tom ^^
Lägg ut dem på katter.ifokus och hittekatter och omplacering.ifokus, dock när du lägger ut dem på kattsidorna skriv en stor fet tydlig text att du inte vill ha kommentarer som inte handlar om nya hem till katterna, annars kommer du får 100 kommentarer som bara är gnäll ;)
Men på kattsidorna brukar det finnas folk som kan hjälpa :)
#4 Ber du dem inte skriva inlägg som inte handlar om nya hem och dem kommer ändå ber du bara en Medarbetare att ta bort dem ;)
Hur det än är med gnället, så är det betydligt lättare att få dem omplacerade om de blir kastrerade. Annars måste ju det nya hemmet kastrera dem och då blir de mindre attraktiva eftersom det blir dyrare.

En kastrering kosta ungefär som en avlivning, så ägaren skulle kunna står för kastreringen om någon vill ta katterna. Till dess bör katterna få P-piller och en kontroll att dom inte är dräktiga.
För det första så är det INTE MINA KATTER och för det andra så börajar det bli det där typiska gnället som är på andra sajter också….
Jag försöker bara hjälpa väninnan, som måste åka redan nästa vecka pga jobbet utomlands. det var inte direkt planerat att det skulle gå så fort.
Kollat med katthem? förklara hur akut det är då också…
Men tipsa då väninnan om hur hon ska kunna göra katterna mer attraktiva att omplacera! Det finns ett enormt kattöverskott, så det gäller att göra varan så attraktiv det bara går - det borde väl inte ses som gnäll?

#8 det är inget gnäll det är bara fakta, tar man en vuxen okstrerad hona som går löst, så är hon troligen dräcktig.
Det kan ju vara någon som har stall och vill få en flock råttjagare på en gång. Sen att kastrera en hona är inte så dyrt 800 kr går det på, jämfört med hur mycket djur man får med en katt så är det väldigt billigt. En katt lever i 20 år så utslaget på livstiden är det inte några pengar alls att tala om.
En vuxen katt som går ute en del har kortar livslängd än en innekatt.
Dessa kisar kommer att lösa sig på ett eller annat vis, ett är iaf säkert, de kommer inte lämnas vind för våg.

En kastrerad ute katt har längre liv än en okastrerad utekatt om man ska prata livslängd.
Om jag slår ut 800 kr på min 10 åriga Sinkadus så är inte det heller några pengar att tala om och jag hoppas få ha kvar honom länge till