Hästen som soffa?
Jag är ute rätt mycket på tävlingar, tävlar inte så mycket själv men brukar hänga med kompisar som hästskötare eller moraliskt stöd ;)
Direkt arg bli jag kanske inte, men undrar hur folk tänker ibland. Ser hela tiden ryttare som, efter att de har tex hoppat en bana eller ridit ett dressyrprogram, sitter på sin häst som står still och pratar i närmare en halvtimma. Hästen har ju faktiskt presterat och gjort sitt bästa, då tycker jag att den åtminstånde kan få bli ordentligt avskrittat och ompysslad och inte använd som en soffa eller liknande.
Några åsikter om ämnet?
MVH Emelie
Håller med dig fullständigt !!!! Många är så slappa så man bara spyr, tänker på sig själva och inte deras tävlingskompis ….
brukar surra efter ritten med folk under avskrittningen, sedan tar jag in hästen.. nog för att hon alltid vill mera men… =)
men du skrittar iallafall av hästen ….. det e ju huvudsaken
#2 Folk som snackar undertiden de skrittar av har jag inga problem med ;)
Däremot när de bara sitter och inte låter hästen röra på sig, då sitter de ju rakt på hästens rygg, det vill man helst undvika..

Man måste ju trava av hästen och skritta av ,jag brukar trava av sen går min mamma med honom. ;P

och även om hästen kanske inte gjort sitt bästa av någon anledning ska man alltid varva ner den ordentligt med lösgörande trav och sedan skritta ur alla slaggprudukter ur benen på hästen!
FY ¨på alla dem som verkligen inte gör det-händer alltför ofta!

När jag tävlade travade och skrittade jag av och gav sen hästen till min kära mor som fick gå med den meddans jag kollade in konkurrensen ;-)
#7 Samma här… Mammor är bra ibland :P

haha Mia :P
Inte för at nån i 'mitt' stall gör så på tävlingarna, men uäk för såna som gör så! Brukar alltid klappa direkt efter o så berömma (förra året hoppa jag t om av och krama Kamé för att hon va så duktig :*)) haha. Och skritta en liten bit, trava o sen skritta av. =D
Tur att alla här på ridsport har vett i skallen! 
hehe, kanske inte världens bästa bild, men jag gillar hästen din slo. riktigt snygging. :)
Visst är han snygg, tycker vi matchar varann riktigt bra på den punkten 
slo din fuling :P
var har du fått tag på chapsen nåstans? ser ursköna ut!
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Lina - De är väl läderbyxoer han har om jag inte ser och minns helt fel.. Slo, hjälp…!! ;-)
Chaps? Nänä, MiaMaria har rätt, det är jeans i läder… Och dom är helt gudomligt sköna :D Finns att köpa på timberland eller nåt sånt… Ligger utanför Kungälv, jätterolig gubbe som dyker upp på nästan alla hästmässor :)
Min mor va min ständiga vapendragare på tävling, kunde inte ha med någon annan, hon vet hur jag fungerar o vet vad hon kan säga och när, speciellt när det inte har gått så bra *visslar*